Olen 24v mies tai poika enkä saa apua terveydenhuollosta, vaikka pyydän. Odotan vain, että koska tämä piina loppuu
En koe olevani normaalisti kehittynyt. Mitat 169cm| 60kg.
Sen lisäksi, että olen pienikokoinen niin koen, että murrosiän kehitys oli puutteellinen.
Tulin murrosikään myöhään enkä ikinä tullut aivan "valmiiksi".
Kasvoni miehistyivät vain hieman.olen tosi pieni kasvoinen ja leukani sekä nenä ym muut piirteet ovat pienet.
Silmät taas lapsimaisen suuret.
En esimerkiksi löydä kaulastani ollenkaan aatamin omenaa toki kilpirustot ovat ihan miehekkäät, mutta minulla ei sellaista piikikästä aatamin omenaa. Myös ääneni muuttui vain hieman. En kuulosta pikkulapselta, mutta en miehekkäältäkään ja etenkin jännittäessä ääni menee poikamaiseksi ja lapsellisen kuuloiseksi.
Myös luustoni on pieni ja poikamaisen suora. Ei aikuismaista kaarevuutta ja pyöreyttä ollenkaan. Kädet pienet, sormet ohuet ja myös ranteet hennot ja ohuet.
. ylipäätänsä luustoni on aika kapea.
Viiksi ja partakarvoitusta vain hieman ohutta haituvaa.
Kroppa hyvin karvaton. Toki säärissä on karvaa ja häpyalueella, mutta vatsa ja rintakehä on karvaton. Kainaloissa pienet karvatuput....
Näytän todella nuorelle about 15-16vuotiaalta.
Seurustelen saman ikäisen tytön kanssa, mutta meillä ei ole seksi. Kumpakaan emme halua. Itse kärsin haluttomuudesta ja myös erektiossa on vaikeutta ja mm. Aamuerektiot puuttuvat kokonaan.
Toisaaltaan myös tyttöystävi kokee olevansa aseksuaali joten tämä ei haittaa suhdettamme.
Kävin jo kerran lääkärissä ja lääkäri syynäsi minut päästä varpaisiin ja otti perusverikokeet ja testosteroni arvot.
Kaikki olivat kunnossa paitsi testosteroni tasot olivat matalahkot, mutta normaalin rajoissa..
En siis saanut minkään näköistä apua.
Luin itse että myös lh fsh ja prolaktiini vai mitä nuo nyt olivatkaan!? Olisi pitänyt ottaa, mutta lääkäri ei suostunut.
Kuulemma ei tarvetta, kun testot ovat kunnossa.
En siis saa mitään apua!!!
Vaikka itse koen tarvitsevani sitä enkä ole onnellinen itseni kanssa näin.
Varmasti tämä liittyy matalahkoon testo tasoon.
Toivoisin vain, että piina loppuisi ja rupeaisin näyttämään normaalilta!
Kommentit (32)
Onko tutkittu ettei ole esim klineferterin oireyhtymää? Hae apua toiselta lääkäriltä. Tai hakeudu bodauspiireihin ja hanki steroidit jos olet jo epätoivoinen.
Tiedostan toki kyllä, että vanhenen ja en ikuisuutta näytä nuorelta, mutta pelkään jääväni tälläiseksi pienikokoiseksi kummajaisen näköiseksi :(.
Edes lyhyys ei niinkään haittaa, mutta jos vain voisin näyttää normaalilta mieheltä.
T.ap
Ei kuulemma voi olla klinefelteriä lääkärin mukaan, kun testosteroni tasot ovat normaalit.
T.ap
En ole kiinnostunut treenaamisesta. Mielestäni ei ole oikein, että joudun taistella salilla vain siksi, että näyttäisin normaalilta.
Toivoisin saavani testosteroni hoitoa, joka jouduttaisi ja edes auttaisi miehistymistäni.
T.ap
Olen pahoillani, ettet ole saanut apua! Olitko julkisella vai yksityisellä puolella lääkärillä?
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittu ettei ole esim klineferterin oireyhtymää? Hae apua toiselta lääkäriltä. Tai hakeudu bodauspiireihin ja hanki steroidit jos olet jo epätoivoinen.
No voi v ttu mikä neuvo, "hanki steroidit".
Oot tehnyt oikein, kun olet hakeutunut lääkäriin. Mielestäni sun kannattaa nyt varata uusi aika. Opiskeletko vai oketko töissä?
Mene yksityiselle lääkärille ja selvittäkää mistä kiikastaa. Voi olla myös kromosomipoikkeavuutta tai puutostiloja tai melkeinpä mitä tahansa, vaikka kasvaimetkin voivat sekoittaa hormonitoimintaa.
Sinuna ehdottomasti menisin nyt yksityiselle, ota sinne aiemmat tulokset mukaan. Hyvä lääkäri siellä tutkii sinut kokonaisvaltaisesti.
Tunnen yhden miehen, johon sopii kuvauksesi ulkonäöstäsi. Hän on erittäin viehättävä ja nuorekas vaikka on jo aikuinen. Kyllä häntä kaikki miehenä pitävät, ihaillaan sitä sutjakkaa hoikkaa vartaloa ja kasvoja. Mutta jos haluat lisää tutkimuksia ja apua lääkäriltä, niin varaa uusi aika. Kerro että tämä vaikuttaa sinun elämääsi ja henkiseen hyvinvointiin todella paljon. Kannattaa kertoa ihan avoimesti, koska muuten ei lääkäri ymmärrä asian vakavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Syötte soijaa?
Kasviestrogeeni ei vaikuta ihmisen hormonitoimintaan.
Julkisella puolella olin ja en syö soijaa. T.ap
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut treenaamisesta. Mielestäni ei ole oikein, että joudun taistella salilla vain siksi, että näyttäisin normaalilta.
Toivoisin saavani testosteroni hoitoa, joka jouduttaisi ja edes auttaisi miehistymistäni.
T.ap
No siis voithan sä silti alkaa vetää steroideja vaikka vain lenkkeilisit ja kyllä ne sua miehekkäämmäksi muuttaa vaikka et mitään liikuntaa tekisi. T. Se joka ehdotti bodauspiirejä
Mikään tuossa ei viittaa klinefelteriin. Voit käydä yksityisessä labrassa mittauttamassa nuo mainitsemasi, maksaa yhteensä korkeintaan satasen luokkaa.
Onko muilla sukusi miehillä mielestäsi samoja piirteitä, isän tai äidin puolelta?
Klinefelterissä on myös olemassa xxy-xy mosaiikki. En sulkisi täysin sitä pois.
Njää, tää on ollut täällä jo useita kertoja.
Tapauksessasi olet myöhässä. Ihmettelen, kuinka ongelmaasi ei ole kououterveydenhuolloossa aiemmin kiinnitetty huomiota. Poikani sai lähetteen endokrinologille jo 13-14v. ja siellä hänelle ehdotettiin, haluaako hormonihoitoa. Myöhemmin sitä ei voi enää saada. Hän ei sitten kuitenkaan halunnut, sillä isänsä kehittyi myös myöhään. Nyt poika on 22 ja täysin mörisevä ääni, karvoja joka paikassa ja muutenkin saavuttanut ikätoverinsa. Pituutta tuli lopulta 178, vaikka Endokrinologin ennusteissa tuli 172. Myöhäisessä murrosiässä on se hyvä puoli, että 20v päästä se vanheneminen tulee myös hitaasti . Esim. lasten isä on nyt +50v. hyvinkin nuoren ja hyvinsäilyneen näköinen.
Minusta sinun kannattaa ihan tätä varten varata erikseen aika ja vaatia endolle lähetettä. Voit silti saada muuta hoitoa, jos hormonihoito ei enää auta.
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle lääkärille ja selvittäkää mistä kiikastaa. Voi olla myös kromosomipoikkeavuutta tai puutostiloja tai melkeinpä mitä tahansa, vaikka kasvaimetkin voivat sekoittaa hormonitoimintaa.
Sinuna ehdottomasti menisin nyt yksityiselle, ota sinne aiemmat tulokset mukaan. Hyvä lääkäri siellä tutkii sinut kokonaisvaltaisesti.
Tuskin ainakaan kasvaimesta on kyse. Ap sanoi oireilunsa jatkuneen murrosiästä asti.
Toki voi olla kyse jostain lievästä hormoonipuutteesta, joka hoituisi oikeanlaisella hoidolla.
Hakeudu uudelleen lääkärille jos asia vaivaa sinua.. T. Sairaanhoitaja
Ratkaisusi ongelmaan on Kokoomus! Äänestä meitä kuntavaaleissa 2021 ja eduskuntavaaleissa 2023!
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kokoomusnuoret-laillistaisi-bordellit-…
Mitä ihmettä siis minun pitäisi tehdä?? Vai voinko tehdä yhtään mitään?
T.ap