Pitkään imettäneet, milloin alkoivat kuukautiset?
Havahduin tässä ajattelemaan että lapsi on jo 15kk eikä kuukautisia ole vielä näkynyt.
Onkohan miten yleistä että pysyvät näin kauan poissa? Ei sillä että ikävä olisi :)
Kommentit (14)
Mulla alkoi menkat, kun vauva oli 6 kk ja täysimetin. Edelleen imetän ja lapsi täyttää just vuoden.
Täällä imetystä takana 7kk eikä kuukautisia näy. Vastasin vaikka ei toi 7kk kovin pitkä aika oo.. :)
Vauva kohta vuoden ja imetän edelleen. Jälkivuoto kesti 2 vkoa, kuukausi niiden loppumisesta alkoi menkat. Jeejee...
kun yösyötöt jäi kokonaan pois eli kun lapsi oli 5 kk.
2viikkoa jälkivuodon loppumisesta. Olisivat saaneet olla kauemmin pois. Vauva oli kyllä pieni tyttö, joka söi 3 tunnin välein aika vähän. Tämä siis kuopuksella. Keskimmäisen kohdalla olivat pois koko täysimetysajan (6kk), mutta hän olikin tissillä viihtyvä pullea poika, joka söi koko ajan ja paljon!
Kuukautiset alkoivat kun lopetin imetyksen kokonaan. Molempien lasten kohdalla noin 7-8 kk iässä. Minulla siis pelkkä osaimettäminenkin piti menkat poissa. Onneksi! :)
Täysimetys,maidonluovutus ja heti alkanut kuukautiset.
Kuukautiset alkoi kun lapsi oli vuoden, raskaaksitulo estyi niin kauan, kunnes imetin.
Mulla alkoi jo 5 kk ja toisen lapsen aikana 2kk synnytyksestä. Täysimetyksellä olivat. Mutta mulla on aina olleet kamalan runsaat kuukautiset jne. Eli taitaa olla ihan yksilöllistä. :)
Ensimmäisen kanssa 3kk jälkeen epäsäännöllisinä ja kk jälkeen säännöllisinä. Toisen kanssa 6kk jälkeen ja suoraan säännöllisinä.
Kummankin lapsen kanssa viimeisenkin (aamu)yöimetyksen loppumisen jälkeen eli kun 12 kk synnytyksestä.
Onko sulla käytössä minipillerit? Jos, niin ei välttämättä tule kuukautisia ollenkaan, mullakin nyt viisi vuotta poissa.
Minulla alkoi 2kk synnytyksestä ja täysimetin.
Minulla alkoi silloin, kun imetys putosi kertaan päivässä vauvan ollessa 12 kk.