Paljonko juot, jos olet yksin kotona?
Jos lapset hoidossa ja olet kotona yksin tai miehen kanssa, paljonko alkoholia juot kotona illan aikana? Tai paljonko voisit kuvitella juovasi? Ja jätetään ne vastaukset "en yhtään" pois.
Kommentit (36)
Ei minulla ole mitään eroa juomismäärissä, olenko yksin, miehen kanssa tai lapset kotona. Juon sen verran kuin mieleni tekee.
Yksin en juo koskaan. Miehen kanssa voidaan avata viinipullo, mutta tiukkaa tekee että saadaanko se kahteen pekkaan juotua, yleensä jää seuraavallekin illalle lasilliset. Tosin voidaan avata se vaikka lapsetkin olis kotona. Jos lapset on jostain syystä hoidossa niin se menee yleensä panohommiks eikä ryyppäämiseks.
Jos on viikonloppuilta, (pe tai la), niin saatan yhden siiderin / viinilasin tms. ottaa, saman verran kuin muinakin vastaavina viikonloppuiltoina. Mutta edes joka viikonloppu ota sitä yhtäkään.
Ihan rehellisesti en juo juuri yhtään. Kun perhe, varsinkin mies, on kotona, juon pari lasia viiniä illassa. Yksin ei ole mitään stressiä eikä tee oikein edes alkoholia mieli. Tai no, kyllähän minä joskus seurassa otan siinä kuin muutkin, mutta oikeasti yksin ollessa keksin muutakin tekemistä.
Mä en koskaan pystyis laittamaan lapsia hoitoon vaan sen takia että saisin rauhassa päihdyttää itseäni kotona. Kyllä siihen lasten hoitoon laittamiseen pitää olla joku parempi syy..
Jos lapset on mummolassa viikonlopun hoidossa niin yleensä yhtenä iltana juon alkoholia ja roikun netissä, kuuntelen musaa jne. Tyypillinen satsi pari siideriä tai alle puoli pulloa punkkua. Juon itseni känniin mutta en tolkuttomaksi, samalla juon paljon vettä ja yleensä seuraavana päivänä ei ole krapulaa.
Yksin en yhtään, miehen kanssa viinipullon tai pari. Tykätään tissutella hiljakseen ja keskustella kahdestaan, siinä saattaa mennä paljonkin viiniä, mutta parisuhde hoituu samalla ja mukavaa on :).
Harvoinpa sellaista tilannetta on, mutta jos seuraavana päivänä ei ole töihin lähtöä, saatan juoda pari-kolme lasillista viiniä. Tai sitten voi olla etten juo ollenkaan alkoholia. Ei siinä ole oikeastaan mitään sääntöjä, otan jos maistuu ja jos on mitä ottaa, usein meillä ei ole tippaakaan alkoholia koko talossa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:13"]
yksin juominen on aina säälittävää.
[/quote]
Yksin syöminen on myös säälittävää.
Ihanan terveen kuulosta meininkiä teillä! =D Kyllä meillä ainakin toisena iltana juodaan, se vaan on molemmista kivaa. On kivaa selvinpäinkin - siksi ei juodakaan molempina iltointa. ;) Mutta jos nyt ihan määriä miettii, niin varmaan pari pulloa vinkkua ja mäyräkoira saunoessa menee, nämä siis yhteensä. Toki joskus enemmänkin, varsinkin jos on menoa tai huvittaa ottaa päiväkännit tai jotain.
Minä (mies) joisin 3-8 annosta ja vaimo 3-6 annosta. Jos kokkaisimme, niin sitten alueiden ylärajalta, kun mukana olisi viini, jälkiruokaviini ja kahvi&konjakki, jos emme kokkaisi, niin sitten ehkä saunakaljat ja/tai pari paukkua. Jos olisimme kahdestaan kotona, niin luultavammin meillä menisi enemmän liikunta/seksi kuin kokkaus/juomislinjalle. Kosteita aterioita harrastamme ihan lasten nähden.
Yksinään iltaa viettäessä kumpikaan tuskin joisi ollenkaan alkoholia.
Veän 3x 0,75 l Alkon kasivolttista siideriä tai mäyräkoiran jos juon kämpillä. Osallistu mies eli ei. Meillä ei ole lapsia niin voi pämppäillä millon huvittaa (n. 3 krt/kk tulee otettua). Yleensä kumpikin harrastaa omiaan, kuunnellaan musiikkia. Joskus pelataan jotain yhdessä. Loppuillasta yleensä puhutaan "henkeviä". Ehkä kerran kuussa tai hieman harvemmin mennään sitte lähäriin laulaan karaokea tai muuten vaan hengaan. Kotikännäilystä ei yleensä tuu krapulaa, mutta sohvalla penkkiurheillen menee yleensä seuraava päivä. :)
Riippuu päivästä ja mielentilasta. joskus en yhtään. Normiviikonloppuiltana ehkä yksin muutaman lasin valkoviiniä, jos miehen tai kaverin kanssa oltais, saatettais juoda skumppapullollinen, viinipullollinen ja muutamia oluita/siidereitä.
Mutta oon mä josku yksinkin juonu vaikka 12 olutta. Ihan humaltumistarkoituksessa, jos on ollut sellainen Eniten vituttaa kaikki -olo.
Kuulostaa aika alkoholistiselta, jos on ikäänkuin pakko juoda aina kun saa lapset pois kotoa. Mitäs sitten kun lapset aikuistuvat ja muuttavat omaan kotiin? Juotteko silloin 24/7?
Äidilleni kävi niin...
Kyllä se ihan riippuu siitä, millainen ilta muutenkin on kyseessä. En yhtään voi olla oikeasti ihan todennäköinen vaithoehto, tai sitten saman verran kuin muutenkin joisin. Ryyppäämään en lähtisi, koska mulla on ihan kauheat krapulat.