Paljonko juot, jos olet yksin kotona?
Jos lapset hoidossa ja olet kotona yksin tai miehen kanssa, paljonko alkoholia juot kotona illan aikana? Tai paljonko voisit kuvitella juovasi? Ja jätetään ne vastaukset "en yhtään" pois.
Kommentit (36)
Sellaisen kolmen litran punkkuboksin normi-iltana.
En ole koskaan juonut yksin/miehen kanssa kahdestaan ollessa, en koskaan. En näe siinä mitään mieltä.
Ehkä mä olen peri suomalainen ja juon sitten kerralla kunnolla. Tai no kunnolla ja kunnolla. Pari vuotta sitten kävi vanhanaikaisesti ja join liikaa "Ei tunnu missään, otetaan vaan vielä pari.." ja hups, nousihan se.. Sen jälkeen en ole juonut itseäni kuin pieneen hiprakkaan. Kyllä mä tykkään seurassa pari ottaa, mutta kotona litkimistä en vain käsitä.
Keskimäärin mä juon 3-4 kertaa vuodessa. Ulkona voin käydä useamminkin, mutta mä arvostan seuraavan päivän aamutreenejä ihan liikaa, jotta joisin yhtään useammin.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:44"]
En ole koskaan juonut yksin/miehen kanssa kahdestaan ollessa, en koskaan. En näe siinä mitään mieltä.
Ehkä mä olen peri suomalainen ja juon sitten kerralla kunnolla. Tai no kunnolla ja kunnolla. Pari vuotta sitten kävi vanhanaikaisesti ja join liikaa "Ei tunnu missään, otetaan vaan vielä pari.." ja hups, nousihan se.. Sen jälkeen en ole juonut itseäni kuin pieneen hiprakkaan. Kyllä mä tykkään seurassa pari ottaa, mutta kotona litkimistä en vain käsitä.
Keskimäärin mä juon 3-4 kertaa vuodessa. Ulkona voin käydä useamminkin, mutta mä arvostan seuraavan päivän aamutreenejä ihan liikaa, jotta joisin yhtään useammin.
[/quote]
Huoh. En lukenut ap:n viestiä loppuun. En olisi saanut vastata rehellisesti..
Voisiko joku ihan oikeasti kertoa mulle, että mitä iloa siitä on, että yksin tai kumppanin kanssa juo pari. Mä juon sen takia, että olisin seurassa vähän avoimempi ja täten mulla olisi ehkä hauskempaa + ettei mua ala väsyttään niin helpolla. Mutta eihän mun nyt yksin tai kotona noden syiden takia kannata juoda. Sen verran moukka olen, että täytyy myöntää, etten tykkää edes alkoholin mausta ja ruuankin kanssa juon mieleummin vettä.
En yhtään. Olen tämän viikonlopun yksin kotona eikä tullut edes mieleen että pitäisi juoda. Paitsi vettä ja kahvia.
Yksin en juo ikinä, mun mielestä se ei ole yhtään tervettä. Miehen kanssa voidaan ottaa pari olutta/siideriä tai jakaa pullo viiniä. Usein ei kyllä edes lopu illassa se viinipullo.
Miehellä taustalla päihteiden liikakäyttöä ja saattaa ostaa olutta itselleen jos joku asia vituttaa tms. Ei kumminkaan kännejä juo, mutta mä en silti pidä siitä. Mun mielestä siinä on sellainen vähän sairas vivahde, että negatiivisia tunteita ei jakseta kohdata ilman alkoholia. Täytyy kumminkin sanoa, että mies on petrannut tässäkin tosi paljon, ja oikeasti määrällisesti käyttää nykyään tosi vähän alkoa. Siksi yritän olla kommentoimatta tissuttelua juurikaan.
yhden oluen tai siiderin voisin juoda tai lasin viiniä jos en olisi raskaana :) ja voisin juoda vaikka lapset olisivatkin kotona. Tuon enempää harvoin muutenkaan juon.
Harvemmin tulee nykyään kotiin ostettua viiniä, aiemmin join kotona enemmän ja silloin lasin tai pari kerrallaan. Puoli pulloa viiniä on mulle maksimiraja mitä kotona juon, enemmästä tulee liian känniin.
Jos olisin yksin kotona niin varmaan lasillisen/kaksi valkoviiniä. Harvoin juon kotona olenkaan, harrastan mielummin ja alkoholi ei oikein sovi seuraksi kun on millintarkkoja töitä.
Minusta se just on hauskinta juoda yksin ja ihan känniin asti :D Teen sen ehkä tänäänkin.
Olen siivonnut päivän, paistanut kalaa ja pesinpä ikkunoitakin. Koti tuoksuu hyvälle ja illalla notkun netissä.
Kapakkaillat on mun osaltani nähty, miehenkin kans on kiva naukkailla - joskus. Lapsilla kaikki hyvin ja ovat aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:47"]
Voisiko joku ihan oikeasti kertoa mulle, että mitä iloa siitä on, että yksin tai kumppanin kanssa juo pari
[/quote]
Vastauksia lienee yhtä paljon kuin vastaajia, mutta me otamme pari siksi, että pidämme juomien mausta. Konjakkia kahvin kanssa, hyviä oluita, jne. Meillä tuo on jonkinlaista itsehemmottelua, joten ei sitä yksin tule tehtyä.
Mä olen AINA yksin kotona ja koska olen työtön, olen käytänöllisesti katsoen aina kotona. Jos siis jätetään ne ei yhtään annosta päivät pois, joita kuitenkin on reippaasti yli 90% kaikista päivistä, niin annosten määrä vaihtelee 1-15 välillä. Yleisin määrä lienee 2-4. Yli kymmenen annoksen päivästä lienee jo useampi vuosi aikaa. Olen mies.
Varmaan se 18 menis. Musta on aivan ihanaa ottaa yksin. Siivoskella, kuunnella musiikkia, tanssia ja soitella kavereille!
Sillon kun join, niin yleensä kotona määrä oli 3-4 siideriä viikonloppuna, saunapäivänä. Miehen kanssa tai yksin. Minusta taas alkoholi oli parasta juuri kotona yksin: saunan jälkeen korkkaaminen, ei tarvi meikata, pukeutua, vaan kylpytakki päällä ja istuskella vaikka kuistilla tai mökin laiturilla hiukset vettä valuen ja ihanan rumana ja luonnontilassa. Sittemmin aloimme terveysintoilun ja jätimme myös alkoholin.
Riippuu. Jos aloitetaan esim. kuuden aikoihin syömällä ja ottamalla viiniä sen kanssa ja mennään nukkumaan vaikka klo 01 niin voi mennä esim. puoli pulloa viiniä ja 2-3 olutta/sidieriä. Yleensä juomistahtini on 1 annos/tunti tai vähemmän, kännistä en tykkää ja saan helposti kankkusen.
Joskus tulee juotua miehen kanssa viinipullo puoliksi, joskus juon pari siideriä.
Ja joskus jos mies on reissussa, vedän kalsarikännit. Kuuntelen kasarimusiikkia, laulan, nautin humalasta, syön kakkua ja makoilen sohvalla. Yleensä viiniä menee pullo tai litra. Röyh!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:29"]
Kuulostaa aika alkoholistiselta, jos on ikäänkuin pakko juoda aina kun saa lapset pois kotoa. Mitäs sitten kun lapset aikuistuvat ja muuttavat omaan kotiin? Juotteko silloin 24/7?
Äidilleni kävi niin...
[/quote]
Juon yksin kotona ollessani muutaman siiderin n. 3 kertaa vuodessa. Apua, olenko alkoholisti??