Hei koiran omistajat
Kuinka paljon ja mitä kuuluu labradorinnoutajan kokoisen koiran syödä neljän päivän aikana?????
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 07:19"]Tarkennahan että onko barffari vai syökö nappulaa?
[/quote]
Häääh???nyt en tajunnut..
Höh.. Osa viestiä jäi pois. Eli mukaan tuli vain 400g kuivamuonaa, aika vähän papanoita. Ap
Höh.. Osa viestiä jäi pois. Eli mukaan tuli vain 400g kuivamuonaa, aika vähän papanoita. Ap
Minulla on kolme dobermannia jotka barfaa eli reilu kilo jauhelihaa/3 koiraa. Kasvissössöä myös noin kilo/3 koiraa ja rustoluita 1Kg/3 koiraa.
Koirani tekevät töitä päivittäin useita tunteja joten sohvaperunalle riittänee tuo 1+1+1kg
Pärjäilee tuolla ruokamäärällä päivän.
Huoh.. Jotenkin arvasin. Sanoivat että riittää VIIKOKSI. Mitä ihmettä mä tuolle sitten syötän? Ajattelin nimittäin lenkittää koiraa kilometri tolkulla tämän hoitojakson aikana. Kun lähden itse lenkille niin taatusti otan koirankin mukaan. Ei Se tuolla energia määrällä voi pärjätä millään vaikkei korvaansakkaan liikuttais koko neljän päivän aikana. Ap
Osta lisää nappulaa, tai anna muuta ruokaa.
Koira pärjää kyllä muutaman päivän ilman ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:06"]
Koira pärjää kyllä muutaman päivän ilman ruokaa.
[/quote]Vitun pässi!!
No eipä taida omistaja pahemmin lemmikistään välittää. Niin ettei sun kukkaro pahemmin kärsi, niin osta sertin liharuokapurkki 1,2kg, pussi makaroonia ja pakasteesta kasvissekoitus. Keitä makaroonit ja kasvikset ja sekoita lihan kanssa, niin saat siitä muutamaksi päiväksi ruokaa, voit vaikka ne nappulat heittää joukkoon. Se ruoka on sen verran märkää, että turvottaa nappulat niin ruuasta tulee vielä täydempää.
Ilman ruokaa??!! En kyllä ajatellut kiduttaa koiraa. Ja siksi kyselen tätä, kun en ole koskaan omistanut koiraa, en tiedä mitä ja kuinka usein syövät. Tämä on muutenkin tällanen rauhaton tapaus. Koko ajan haluamassa jotakin. Ei paikallaan pysy. On samanlainen myös kotonaan. Ja toinen asia mitä ajattelin, oli voiko koiran pestä ihan ihmisten allergia testatulla hajusteettomalla samppoolla? Haisee nimittäin todella pahalle ja kerran kun turkkiin koskee, niin käsi on paksun rasvan peitossa. Ja toi haju on todella kuvottava, koko kämppä haisee. Ap
Kahdet nahkaiset kävelykengät ja yhden tuolinjalan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:19"]
Ilman ruokaa??!! En kyllä ajatellut kiduttaa koiraa. Ja siksi kyselen tätä, kun en ole koskaan omistanut koiraa, en tiedä mitä ja kuinka usein syövät. Tämä on muutenkin tällanen rauhaton tapaus. Koko ajan haluamassa jotakin. Ei paikallaan pysy. On samanlainen myös kotonaan. Ja toinen asia mitä ajattelin, oli voiko koiran pestä ihan ihmisten allergia testatulla hajusteettomalla samppoolla? Haisee nimittäin todella pahalle ja kerran kun turkkiin koskee, niin käsi on paksun rasvan peitossa. Ja toi haju on todella kuvottava, koko kämppä haisee. Ap
[/quote]
Voit pestä hajusteettomalla shamppoolla mutta huuhtele hyvin.
Osta pikkusäkki koiranruokaa ja pidä kuitti. Maksata ruuat omistajalla. Koirat syövät kahdesti päivässä, mielellään lenkin jälkeen. Nappulat kannattaa turvottaa.
Meidän labbis syö n. 2 dl nappuloita aamulla ja iltapäivällä. Yleensä vielä lisänä piimää ja raejuustoa. Voit pestä koiran sillä shampoollasi :)
Sä vaikutat nyt jo paremmalta koiraihmiseltä kuin itse omistaja. Voitko kysyä saatko pitää koiran? Ihan vaan koiran hyvinvoinnin takia. ;)
Mulla on saksanpaimenkoira, ja sen saama ruokamäärä on kuivamuonapäivinä n. 4 desilitraa aamulla ja 4 dl illalla kuivamuonaa. Lisäksi syö lasten ruuantähteitä tms. Väittäisin, että tuo labradori tarvitsee suunnilleen saman verran, jos ohjelmaan kuuluu ihan normaali kävelylenkkeily.
Tarkennahan että onko barffari vai syökö nappulaa?