Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

< HELMET LOPPUVIIKKOON (to-su) >

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin eilen illalla 5 päivän mummolareissulta ja illalla luin vanhat pinot, mutta vasta nyt ehdin kirjoittamaan. Helmi ei taas tänäänkään nukahtanut vikoille unille, vaikka on ihan väsynyt, joten imee peukkuaan tässä suussa ja känisee. Helmi ei huoli enää yhtään tuttia (tai huolii kyllä leikkeihinsä, mutta ei ime sitä) ja se tuottaa kyllä aika paljon harmaita hiuksia meille. Ennen Helmin sai suht helposti nukahtamaan tutin kanssa (paitsi öisin), mutta nyt tutti aiheuttaa vaan kamalat raivarit.

Meillä meni reissussa vähän samalla tavalla kuin Marcelin perheellä. Päiväunet Helmi nukkui siellä ihan kohtalaisesti, mutta hereillä ollessaan ei viihtynyt juuri lainkaan lattialla (eikä meillä ollut sitteriä mukana ja kaukalossa ei tykkää olla), joten tosi paljon piti kantaa Helmiä sylissä. Esikoinen onneksi viihtyi hyvin. Leikki tosin aamusta iltaan autoillaan tai luki autolehtiä niin kuin kotonakin tekee, mutta hyväettä samat vanhat leikit sujui myös mummin luona.

Illat oli aika tuskaisia. Ekana iltana Helmi nukahti itsekseen meidän parisänkyyn, mutta 3 seuraavana iltana Helmi huusi äänensä käheäksi. Edelleen Helmi kuulostaa joltain raakkuvalta varikselta =( Samaa huutoa on ollut myös kotona, joskus enemmän, joskus vähemmän. Lopulta Helmi huusi aina jo kun makuuhuoneeseen vietiin. Yhtenäkin iltana imetin Helmiä 4 otteeseen, että saisin tytön sillä tainnutettua, mutta tosiaan vasta toi 4. kerta auttoi. Vikana iltana laitettiin sitten Helmi rattaisiin nukkumaan ja nukahtikin niihin klo 22 aikaan ilman huutoja. Ekan kerran heräsi vasta klo 03.20 eli nukkui reilut 5 h putkeen. Aamuisin Helmi jatkaa edelleen niitä 15 min-60 min kestäviä hereillä oloja. On silloin yleensä ihan hyvällä tuulella, mutta hieroo koko ajan silmiään ja meinaa nukahtaa, mutta sitten nostaakin taas pään ylös ja alkaa möyrimään. Tuolloin yritän usein saada Helmin tissillä takaisin uneen, mutta yleensä tissi ei silloin edes kiinnosta neitiä ja jos suostuu sitä syömään, ei kuitenkaan nukahda siihen. Ihme touhua!

Tänään aloitettiin Helmillä kiinteä ruoka! Kokeillaan nyt, jos siitä ois apua noihin iltaitkuihin, vaikka mä en tajua, miksi joskus sitten nukahtaa ihan ilman itkuja ja nukkuu vaikka 7 h putkeen. Enkä sitäkään ymmärrä, että jos Helmillä olisi nälkä, miksi hän vaikuttaa imemisen lopetettuaan ihan tyytyväiseltä. Yleensä maitoakin tulee vielä silloin, joten tuntuu, että välillä Helmi on lopettanut syömisen ihan kesken kaiken. Ja öisin ja aamuyöstä kun Helmi heräilee, niin aina ei kuitenkaan tissi kelpaa. Hmm... No, joka tapauksessa tänään Helmi sai pari teelusikallista bataattisosetta ja hyvin kelpasi. Helmi tarttui heti lusikkaan kiinni ja iski tietenkin toisenkin kätensä lusikkaan, jonka jälkeen hieroi soseet naamaansa ja korviinsa. En muistanutkaan, miten sotkuisaa puuhaa pienen vauvan syöttäminen voi olla! Tai itse asiassa meillä esikoinen söi ekat kuukauden soseita niin, että avasi vaan suutaan, eikä yrittänytkään tarttua lusikkaan. Ainoat sotkut tuli silloin siitä, kun ruoka valui kuolan mukana takaisin ulos, tuli aivastus tai poika alkoi päristelemään. Esikoinen oli varmaan jotain 8 kk, kun alkoi vasta olla kiinnostunut lusikasta. Huomenna kun annetaan Helmille seuraavan kerran sosetta, saa tyttö syödä alasti, ettei kaikki vaatteet ole soseessa...

Nyt ollaan pari päivää kotona ja ensi viikolla lähdetään sitten miehen vanhemmille vajaaksi viikoksi. Ihanaa oli olla mun äidillä " täyshoidossa" , mutta oli se myös tosi rankkaa, kun Helmi oli niin sylikissa. Ai niin, mies poimi eilen vajaat 5 litraa vadelmia ja mä putsasin niitä 3 tuntia! Miten voin olla niin hidas?! Kävin kyllä jokaisen vadelman erikseen läpi, koska en halua syödä matoisia vadelmia. Uimarannalla käytiin 2 kertaa ja Helmi tykkäsi kamalasti lioitella varpaitaan. Ois varmaan mennyt uimaan, jos ois päässyt. Vesi oli vaan +19, joten ei varpaita enempää viitsitty Helmiä sillä vedellä kastella. Helmi on myös aina ihan tohkeissaan, kun pestään lavuaarin yllä käsiä tai kasvoja. Esikoinen tykkää kyllä nykyään kylpemisestä (alkoi tykätä siitä vasta 8 kk iässä), mutta muuten ei ole mikään vesipeto. Tänän kesänä meidän 3 v on käynyt järvessä ehkä polviin saakka... Sama juttu mulla. En ole edes kokonaan kastautunut. Ei kiinnosta yhtään. Ehkä poika on tullut muhun ja Helmi isäänsä.

Huomenna jos tulis kommentoimaan pinnalla olleita juttuja... TIKULLE onnittelut uudesta asunnosta. Mahtavaa, että saitte sen!

T:Fassiloora ja Helmi (kohta 5,5 kk)

Vierailija
22/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko taas kertoa (tästä on ollut aikaisemminkin juttua), että sä olet kyllä tosi hyvä kirjoittaja! Sun kirjoitustyyli on niin viihdyttävä ja hauska, että täällä saa joka kerta hihitellä, kun kuvittelee teidän elämään. Jatka siis samaan malliin =D

Ja siitä tutista. Meidän esikoinen huoli tutin vasta 6 kk iässä ja siitä sitten alkoi ne tutin nostelut öisin. 8 kk iässä esikoinen oppi laittamaan tutin itse suuhunsa, muttei koskaan yöllä laittanut sitä itse. Sänky oli täynnä tutteja, mutta poika huusi niin kauan, kunnes joku laittoi tutin pojan suuhun. Joskus aina yritettiin, ettei laiteta sitä, mutta ei jaksettu kuunnella sitä huutoa. Tutista luovuttiin 1 v 10 kk iässä, mutta yöitkut loppuivat vasta 2,5 v iässä. Mutta oli se kyllä hyvä kapistus tulppa-tarkoitukseen esim. bussissa, kaupassa ja virastoissa. Siksi(kin) haluaisin, että myös Helmi tykkäisi tutista, mutta sitähän ei vanhemmat voi ikävä kyllä päättää.

T:Fassiloora ja Helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissu lähestyy ja pakkaaminen on kiivaimmillaan vaikka kello puoltayötä läheneekin. Mulla on pieni probleema, miten saada kaikki tarpeellinen mahtumaan autoon. Meitä siis 5 henk. ja tavallinen auto. Peräkonttiin pitäis mahduttaa rattaat, vaatteet, pelastusliivit (vie muuten p...sti tilaa) ym..... Viikko ollaan reissussa, joten ilmatkin voi vaihdella paljon. Täytyy varautua lämpimään ja kylmään. Näin kauppareissulla tutun autokauppiaan ja kysyin " koeajolle" viikoks tila-autoa :) Kumma juttu, mutta ei suostunut. Minusta tosi hyvä idea, eikö vain?

Piiperö tekee hampaita, kuola valuu ja nyrkit suussa. Toivotaan, ettei kovin äkäiseksi heittäänny reissun aikana. Suppoja täytyy varata mukaan.

Mutta nyt jatkan pakkaamista.

Reissutunnelmissa Muikkis ja Piiperö

Vierailija
24/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka aamulla jatkais tuota pakkaamista, vois ajatus kulkea hieman rivakampaa tahtia.

Tuttiasiaa piti kommentoida. Esikolle ei annettu tuttia, toiselle annettiin vähäksi aikaa kun söi sormiaan niin kovasti. Mutta sitten kun alkoi se yörumba, että tuttia piti hakea sängystä niin otettiin tutti pois. Laiska äiti, kun ei viitsi herätä yöllä kymmentä kertaa laittaa tuttia suuhun. Tälle nuorimmalle ei myöskään oo annettu. Jyrsii kyllä nyrkkejään, mutta eiköhän se lopu kun hampaat puhkeaa. Esikko tuumii välillä, että Piiperöllä on mummun sormet (ryppyiset).

Ketkäs täällä olikaan pisteillä... harva pää ei muista!! Meillä mies aloitti pisteiden laskun ja täytyy sanoa, että se on kyl tehokas tapa laihduttaa. Kun yksi laihduttaa niin koko perhe syö samalla terveellisesti, ei ollenkaan hullumpaa. Mulla on käyny siinä asiassa flaksi, että oon läpipaskoja. Voin syödä mielin määrin kaikkee eikä kilot kartu. Nuo löysät vatsamakkarat tosin pitäis kiinteyttää syksymmällä. Niitä kun ei ruokavaliolla pois saa.

Turun saaristoon ollaan lähdössä huomenna, joka kesäinen perinne. Kiva kyllä hetkeks irrottautua näistä kotinurkista! Viikon jälkeen on sitten taas kiva palata ja alkaa pikku hiljaa valmistautua koulun alkuun.

Nautitaan tulevista elokuun illoista!

Haukotteleva Muikkis ja sikeästi nukkuva Piiperö

Vierailija
25/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OODI: meillä on molemmat sekä yhdistelmät että matkarattaat. Ja molemmat käytössä. Gracon matkarattaat yhdistettynä kaukaloon on ollut loistava menopeli varsinkin kauppareissulla ! Siis se missä kaukalon saa suoraan siihen rattaisiin kiinni -miksikä sitä kutsutaankaan ?! Sitä en tiedä mihin kiloihin asti tuota yhdistelmää saa käyttää -sehän tulee kiinni siihen kaareen !

Isoja yhdistelmiä käytetään vaunulenkillä ja pidemmillä reissuilla ja mä ainakin uskon että matkarattaat tulee meille vielä tarpeellisemmiksi kun Osku kasvaa mm. lentokone reissuilla yms.

Pakko hehkuttaa -Osku nukkui viime yön -syöttö 01 ja sit vasta heräs aamu 08 !!!!!! Kyllä on levänny olo :) Tosin mä tuuppasin pojan puuroo täyteen illalla.

Tutti asiaa : ei kelpaa ei oo koskaan kelvannu. Olis hyvä käytössä mut ei kelpaa , harmi helpottaahan monessa suhteessa niitä turhia kitinöitä.

Esikko heräs eli aamupalalle :)

Minkki ja Oskuboy 5kk++

Vierailija
26/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me odotellaan miehen kanssa koska Etsku herää, jotta päästään markkinoille...

Aloitin antamaan torstaina kaksi soseruokaa päivässä, aamupäivällä kasvis-lihasosetta ja iltapäivällä hedelmäsosetta, ja nyt on pikku-ukko nukkunut kaksi päivää kuin tukki yöt läpeensä!!! Toivottavasti ei ole ohimenevää, vaan pysyvää!!! No, ensi yön sitten vissiin herää taas kolme-neljä kertaa syömään, kun nyt pääsin sanomaan!!!

Siittä bumbosta!!! Musta tuntuu että mies ei " osannut" laittaa Eetua siihen kunnolla, tai laittoi vain huolimattomasti Eetun siihen istumaan, sillä sen jälkeen ei ole päässyt, tai siis on kyllä pyrkinyt, mutta se edessä oleva " patti" , mikä on haarovälissä, pitää jätkän paikoillaan.

Meillä on kahdet rattaat kanssa käytössä. Yhdistelmien (Brion kombi) ratasosa on käytössä ollut nyt parisen viikkoa (otettiin kova kantokoppa pois), ja sitä enimmäkseen kyllä pyritään käyttämään, mutta nuo matkarattaat (Carenan easy) tuli hommattua lähinnä kauppareissuille ja jos käydään kaupungilla. Ne kun menevät pienempään tilaan ja muutenkin ovat vähän näppärämmät kuin nuo yhdistelmät. Niin ja ollaan kyllä laitettu meidän turvakaukaloa noihin matkarattaisiin (vaikkei varmaan ole luvallista), jos Eetu on nukkunut niin ei ole tarvinnu herättää. Mutta siis pointti oli se että molemmat ovat käytössä.

Tuttia ei olla meilläkään huolittu laitoksella muutaman kerran suostui ottamaan, muttei sen jälkeen, joten mä en enää edes yritä!

Napero

Vierailija
27/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat pojat syöneet tuttia, eikä ole aiheutunut mitään yörumbaa. Joona nukahtaa aina tutti suussa ja sylkee sen sitten hetken kuluttua pois. Ei kuitenkaan herää tuttia yöllä pyytämään. Joskus aamuyöllä olen antanut tutin, kun pinnasängystä kuuluu ähinää, ettei poika ehdi heräämään. Ja Joona on jo oppinut laittamaan itse tutin suuhunsa. Saattaa pitkäänkin venkslata sen lutkun kanssa itsekseen. Siirtelee sitä kädestä toiseen ja laittaa suuhun ja ottaa pois. Lopuksi heittää sen niin pitkälle, että pitää pyytää äiti tai isi apuun. Ei onneksi harrasta tuota öiseen aikaan...

Meilläkin on käytössä sekä yhdistelmät(ja tuplikset) että matkarattaat. Itse käytän lähes aina yhdistelmiä, koska ne ovat koostaan huolimatta kevyemmät työntää ulkona kuin matkikset. Matkarattaat otamme mukaan, kun lähdemme autolla jonnekin, kun vievät vähemmän tilaa ja ovat näppärämmät nostella. Minäkin olen pitänyt tavallista kaukaloa matkarattaiden päällä. Ihan tukevalta viritelmältä tuntuu, vaikka ei kai kovin suositeltavaa olekaan?

Oletteko Hämeenlinnalaiset käyneet kesäteatterissa? Me olemme tulossa ensi viikolla sinne katsomaan se näytös. Ainakin viime vuotinen esitys oli mahtava.

Nyt pitää lähteä viemään Veetiä katsomaan isin jalkapallopeliä.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
28/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan myös oltu niin liikkeellä kokoajan, että hyvä kun ehtii pikasesti lukeen pinot...Mulla alkaa ens viikolla lukurupeama siihen klt -tenttiin eli saa nähdä miten tänne sitten ehtii....

Pojukin oli tosi väsy kaikesta reissaamisesta ja nukkui yli 11 tuntia kun pääsi omaan petiin!!!! On ollut aika itkuinen päivällä ja nukkunut tosi levottomasti öitään kyläpaikoissa, tuttia on saanut joka vaiheessa käydä laittamassa suuhun. Viime yönäkin heräsi pari kertaa, oli kömpinyt ihan ihme asentoon pinniksessä ja oikaisin sitten poitsun, pistin tutin suuhun ja poju jatkoi uniaan. Tänään sitten on jutellut ihan vanhaan tapaansa ja ollut iloinen mies.

Mäkin ostelin uusia ruokia pojalle. Alan tänään kokeilla banaania ja sitten ensi viikolla lisäilen kanan ruokavalioon. Lisäksi ostin vihannessekoitusta, jossa oli perunaa, kukkakaalta ja kesäkurpitsaa. Possua meillä syödään jo ihan suht hyvin, edelleen sekoitan siihen mukaan porkkana-perunasosetta, paljaaltaan ei mene vieläkään. Sitten iltaisin ollaan syöty mustikkasosetta. Ostin myös sitä Muksu maidotonta riisivelliä ja kunhan saadaan se uusi maito tässä aloiteltua niin teen vellit siitä.

Pojan iho on ollut kokoajan todella hyvä, oikein ihmetyttää, että miten se on yhtäkkiä noin hyvä vaikka vielä mitään suuria muutoksia ei ole tehty. Koira on sitten anoppilassa eli se asia on jo hoidettu. Kyllähän täällä sitä karvaa ja hilsettä vielä riittää, mutta ajanmittaan sekin häipyy. Soseita olen hieman lisännyt korvaamaan maitoa ja poika käy suihkussa joka päivä eli kai nekin sitten vaikuttavat. Hirvittää vain miten Eetu suhtautuu siihen apteekin maitoon...päätimme pikkuhiljaa vaihtaa siihen, tuskin onnistuu kertarysäyksellä.

Pari alahammasta alkaa näkyä jo kivasti kun Eetu nauraa! Oletteko muuten ajatelleet ostaa sellaista vauvojen hammasharjaa??? Sitä missä on se purujuttu toisessa päässä...

Mitäs vielä...niin, onnittelut Tikulle kämpästä, makee tuuri teillä! Niin, ja Minkkikös vanheni, onnittelut siitä! Muistakaa, että nainen on kuin viini, paranee vanhetessaan :D

Sasuliini ja Eetu, kohta 6kk

Vierailija
29/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma oli eilen baarissa! Miehet oli keskenään kotona, niillä oli ns. poikien ilta! =) Onni tosin nukahti yöunilleen jo ennen kuin ehdin mihinkään lähteä ja heräsi ekan kerran vasta sitten, kun olin jo kotona. Tänään on sitten miehen vuoro lähteä kavereidensa kanssa iltaa viettämään. Toivottavasti Onska nukahtaa helposti ja nukkuu sikeästi, kun meinaa tosiaan vähän vätystää öinen riekkuminen...

Oodille tutista : Meilläkin oli jossain vaiheessa tuo sama rumba sen tutin putoamisen kanssa. Huomasin, että Onnille kelpaa paremmin ne luonnonkumiset tutit kuin silikoniset. Nykyään tuota tuttiongelmaa ei enää ole, en kyllä tiedä auttoiko tuo tuttien vaihto vai jäikö se muuten vaan pois?!

Meillepä ei taas kuulu mitään sen kummempia. Lihasoseet ja metsämarjat maistuu nykyään tosi hyvin! Raivostuttaa vaan, kun mies syöttää Onnin niin sen jälkeen on pojan kaikki vaatteet aina soseessa (mustikkaa ym kivaa)... Ei ollut muka tänäänkään löytänyt ruokalappua... hohhoijaa..

Taidampas lähteä keittämään lisää kahvia jos tässä vaikka virkistyis... Ai niin, pointsit on menneet kyllä ihan pyllylleen (siideriä, olutta jne.) Ahneuksissani ostin pizzan... No mutta ensi viikolla sitten kasvissosekeitto-linjalle! =)

Kumppari&Onni

Vierailija
30/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi nukahti sitten eilen illalla ilman mitään itkuja. Varmaan ½ tuntia pyöri sängyssään, mutta sitten nukahti. Luulen siis, että ne mummolan iltahuudot johtui vieraasta paikasta ja vieraasta sängystä. Passitin miehen viime yönä sohvalle, kun en saanut unta ja mies vaan pyöri unissaan. Nukuttiin Helmin kanssa meidän sängyssä kahdestaan ja Helmi oli milloin missäkin. Meidän sänky on seinää vasten ja toisella puolella on pinnasänky laitana. Eli sängystä voi tippua vain jalkopäästä, mutta pelkään, että joku yö Helmi möyrii sinne. Esikoinen tippui aikoinaan anoppilassa meidän vuodesohvalta kovalle laattalattialle ja se oli aika kolaus =(

Tänään jatkoimme bataattisoseen antamista. Esikoinen söi aina tosi hitaasti. Parin teelusikallisen syömisessä saattoi mennä ½ tuntia. Helmillä ei kauan nokka tuhise, kun syö. Lopuksi saa mukin reunasta vettä (ei huvita opettaa nokkamukiin, kun osaa juoda ilman nokkaakin) ja siitä on ihan innoissaan.

Helmi on noin viikon verran heilunut konttausasennossa. Aikaisemmin oli osittaisessa konttausasennossa, kun kädet oli kyynärpäihin saakka maassa, mutta nykyään on käsivarret suorina ja jalatkin oikein. Esikoinen ei koskaan ryöminyt, vaan lähti 9 kk iässä suoraan konttaamaan ja ois musta hassua, jos Helmi jättäisi myös ryömisen väliin. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä pariin kuukauteen lähde liikkeelle... Kuumettan Dunia on kyllä aika etevä tyttö, kun nousee jo polviseisontaan (oliko se niin?)!

Nyt niitä kommetteja:

THUMBS_UP: Hauskaa kuulla, että joku on käynyt Suomussalmella ja Kiannon Kuohuissa. Mun mummi asui ennen siellä (kuoli useita vuosia sitten) ja me käytiin 2 kertaa vuodessä Suomussalmella ja melkein joka kerta Kiannon Kuohuissa. Kivoja muistoja sieltä =) Kantorinkasta piti kysyä sellaista, että meillä on myös se Deuter II -rinkka. Minkä ikäistä tai kokoista siinä saa kantaa? Helmi ei siihen kyllä todennäköisesti vielä pitkään aikaan pääse, koska mies kantaa sillä esikoista. Mä olen kokeillut tasan kerran (kun esikoinen oli pienempi), enkä saanut niitä säätöjä ollenkaan hyvin. En jaksa toista kertaa edes kokeilla.

KAALILAATIKKO: Muistit ihan oikein. Me asutaan Kaivarin lähellä. Meiltä kävelee Kaivarin rantaa ehkä 2 min. Ihana paikka asua! Harmi vaan, ettei meillä ole koskaan varaa ostaa täältä omaa asuntoa =(

MARCEL: Meillä oli hääpäivä 26.7, eikä juhlistettu sitä mitenkään, kun oltiin siellä mummolassa. Yritetään nyt kesällä päästä kahdestaan ravintolaan syömään, koska ravintolakäynti lasten kanssa on juuri sellaista kuin kuvailit. Pari viikkoa sitten oltiin koko perhe yhden ravintolan terassilla syömässä ja eka ongelma oli se, ettei terassille saanut kuin salaattia yms. mitä esikoinen ei olisi syönyt. Juoksin sitten Stockan Herkkuun ostamaan esikoiselle ruokaa. Kun tulin takaisin ravintolaan, oli Helmi herännyt ja kävin syöttämässä tytön sisällä, kun ulkona ei malttanut syödä. Sen jälkeen pääsin vihdoin itse syömään ja esikoinen oli tietenkin jo syönyt oman ruokansa. Luki kyllä hetken aikaa ihan nätisti autolehteään, mutta sitten alkoi riehaantua ja kaatui vahingossa miehen kaljan mun ja mun äidin hameille. Hetken päästä Helmi pulautti isot puklut mun äidin miesystävän housuille. Ihanaa siis päästä joskus miehen kanssa kahdestaan syömään, mutta koska Helmi ei suostu enää syömään pullosta, ei voida olla kovin montaa tuntia pois. Onneksi tässä on paljon ravintoloita ihan lähelläkin, niin ei mene matkoihin aikaa.

HOITOON VIEMISESTÄ: Mä olen ollut reilut 3 vuotta kotona ja aion olla ainakin siihen saakka, kun Helmi on 2 v. Esikoinen oli 2 v, kun mulle tuli sellainen olo, että voisin jo viedä pojan hoitoon, jos tulisi sellainen pakkorako. Sitä ennen en olisi kyllä pystynyt. Helmin kanssa voi sama olo tietenkin tulla jo aikaisemminkin, kun ei ole esikoinen. Mulla on nimittäin aika tiukka napanuora vielä esikoisen kanssa. Helmin kanssa se tuntuu nyt jo olevan paljon löysempi. Onneksi on kuitenkin sellainen elämäntilanne, että voin olla kotona. Varsinkin näin kesällä se on ihan super-ihanaa!

Mies menee tänään illalla ulos. Oltiin suunniteltu, että lähdetään vielä tänä kesänä joku ilta yhdessä ulos ja pyydettäis lapsille hoitaja, mutta ei siitä taida mitään tänä kesänä tulla, kun Helmi ei ole enää huolinut pulloa ja iltanukutuskin voi olla sitä, että Helmi huutaa 2 h täysillä äänensä käheäksi. Toki voitais mennä, mutta ei huvita, kun tietää, mikä meininki täällä ois. Niin vois tehdä, että lähdettäis vasta Helmin vikan imetyksen jälkeen, mutta siltikin siihen jäis se nukutus. No, viimeistään sitten ensi kesänä =)

T:Fassiloora ja Helmi (huomenna 5,5 kk)

Vierailija
31/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli se verikoe,siis sen rokotustutkimuksen.Tyttö torotti emlat käsivarsissa ja nau kuulu kun pitivät kiinni kun verta otettiin. Äitiä alko heikottamaan ja sain käskyn mennä odotustilaan ;)))

Meillä on mennyt tää unirumba ihan mahottomaksi, siis kauanko ihmisen pää kestää tätä heräilyä!!!!??? Ja oikeesti Dunsku ei edes herää yöllä itse, huutaa vaan kaula putkella ettei muut saa nukkua. Tutti kun löytyy ni joko hiljenee tai ei..maidolla viimestään ja harso käteen. Viime yönä lipitti maitoo 3 kertaa...Mä alan olla ihan puhki, ei taidakkaan tulla meille enää vauvoja..sänky on nukkumiseen tarkotettu ei muuhun... Ja tyttö huutaa kun iskä nukuttaa, ennenhän se nukuttaminen oli iskän hommia, iskä ei kelpaa mihinkään nykyään.Ei äitille eikä tytöille ;)))))) Dunsku on koko ajan huutamassa mun perään,en voi mennä näköpiirin ulkopuolelle kun meteli alkaa.Tosi kiva.

Tutti on meillä kans tulppana ja leluna, kovassa käytössä on ja kaikki kelpaa miten päin vaan. Esikoinen heitti tuttinsa about 1,5 v lenkillä kärryistä eikä kaivannut sitä, katotaan nyt mihin tutti tippuu.Tuttipullo myös voi tippua jonnekkin, nyt jo ruualla juodaan nokkamukista vaihtelevalla menestyksellä.

Rattaista oli puhetta, meillä on sekä yhdistelmäkärryt että sateenvarjorattaat käytössä.Täällä pk-seudulla noi pikku rattaat on käytännöllisemmät. Mä käytän paljon julkisia kulkuneuvoja, ne pikkuset on helppo kärrätä sisään ja ulos, ostareilla yms. kätsyt. Sit lenkillä tai kauppareissulla on isot kärryt, tavarat mahtuu paremmin(voi ostaa enemmän) ja lenkillä on suojaa tytölle enemmän. Sitä mä ihmettelen noissa autokaukalo+kärry systeemeissä; eikö ne ole raskaat?? ja miksi se kaukalo siihen nostetaan, kun kerran on rattaat alla??? valaiskaa viisaammat!! Mä en jaksais vaivautua, kun kerran rattaat kaivat esiin ni laps sinne ja menoks.

Meillä on liikkuminen tapahtunut käsittämättömään tahtiin, siis polviseisonnassa ollaan jo menossa, muutaman konttausaskel on otettu.Mutta ryömimisellä päästään jo sataa ja tuhatta. Ja koiran " lelulaatikko" on ihana ja siihen on ihan pakko mennä samoin vesikuppi, mut kun ollaan rankutettu EI miljoona kertaa ni ei enää mene siihen kuppiin. Meillä ei enää voi nukkua perhepedissä kun tyttö tulee yli tai jalkopäästä lentää lattialle, pinnís on siitä hyvä et pinnoista saa loistavan tuen nousta ylös.

Mun kaveri joutui pe sairaalaan,viikkoja 28 ja raskausmyrkytyksen oireet, on jo tehot yms.käyty läpi siellä.voi surku!

Vai että pisteillä ootte,mä nyt aion kipasta kauppaan ostamaan munia et saadaa lettukestit pystyyn!!!!!!Vietetään tyttöjen ilta,siis minä ja tytöt kun ukko lähti iltavuoroon.

mutta kiitos kun jaksoit lukea:)))))))))

Kuumetta ja Dunsku