Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

< HELMET LOPPUVIIKKOON (to-su) >

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nukkumaan pitäis kyllä jo kiireesti mennä!

Kummasti aina ajatukset katoaa, kun alan kirjoittaa.. höh!

Menkoista piti ainakin kirjoittaa, että mulla on olleet kerran synnytyksen jälkeen ja nyt yli kaksi viikkoa vähän ollut merkkejä, että voisivat taas tulla mutta eipä noita oo näkynyt... Epäsäännöllinen kierto mulla on kyllä aina ollut ettei sen puoleen.

Ja kauhee vauvakuume alkaa olla mullakin valloillaan! Musta tuntuu, että se on joku pakkomielle, kun tietää, että se ei ole mitenkään itsestään selvää saada vauva. Ja, kun tuo Onni on jo niin iso.. =) Se vauvamaha oli niin ihana, vaatteetkin näytti hyvältä päällä...

Onni on alkanut nyt syömään kiinteitä paremmin, kun saatiin tutuilta huijausvinkki! ;-) Eli, kun kiinnittää pojan huomion " kattoon" niin samalla aukee suu ja ruoka uppoo " huomaamatta" . Tällä konstilla mies oli saanut syötettyä ihan hyvän annoksen...

Kertokaas mulle enemmän tuosta, kun käytätte vauvoja kylpylässä?! Ei ole siitäkään (yllätys yllätys) mitään kokemusta... Eli onko vauvoilla ne semmoiset " uimavaipat" vai mitkä? Ja miten muuten kaikki onnistuu käytännössä? Kiinnostaa!! =)

Voi apua, nyt on pakko mennä nukkumaan!

Vierailija
2/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipati !

Onnea uudesta asunnosta, toki jos pakkaamisen lomassa ehdit mulle kävis tänään treffit ?

mukavahan olisi tavata edes yksi helmimamma ?

me ollaan täällä ounasvaaran rinteellä ( ilm. takapuolen rinne ) ja osaan kyllä kaupunkiin. Itseäni himottas käydä nikkyssä&nellyssä .

Vastaile jos pääset ?

Me lähdetään ens yötä vasten ajelee kotiapäin...

minkki ja oskuboy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiku82, onnittelut kämpästä!

Ollaan edelleen täällä Vierumäellä, huomenna kotiudutaan. Ehdittiin miehen kanssa yöpyä yksi yö Helsingissäkin, mummi ja pappa hoitivat Puklua sen aikaa. Ensimmäistä kertaa siis typsy oli yöhoidossa ja hyvin oli mennyt (en muuta epäillytkään). Helsinkiin menimme katsomaan Tom of Finlandin näyttelyä ja muuten vaan viettämään aikaa yhdessä. Käveltiin kaupungilla, syötiin voileivät Kaivopuistossa ja sen sellaista. Kivaa oli :). Muistelisin että ihan kuin joku helmimammoista asuisi lähellä Kaivopuistoa, muistanko aivan väärin? Fassiloora?

Marcelin kirjoitus kuulosti tutulta, nimittäin en tiedä onko tämän reissun syytä vai minkä, mutta Pukelon rytmit on aivan sekaisin. Kaiken lisäksi päivät ovat yhtä käninää. Typsy ei viihdy missään asennossa. Soselakkokin oli pari päivää, urputti vaan jos koetti lusikkaa laittaa suuhun. Muutoin soseet on uponneet oikein hyvin, lihasoseitakin menee helposti purkillinen. Kuulostaa ihan siltä, kuin olisi hampaita tulossa, mutta kun en minä niitä löydä vaikka kuinka kattelen ja koettelen. Ehkä tämä tämmöinen kuuluu ikään tai jotain?

Toivottavasti rytmistä saadaan kiinni kun kotio palataan...

Mahdoinko jo kertoa, että ostettiin matkasängyksi Samsoniten " kupla" . Se on näppärä! Painaa vain noin kolmisen kiloa ja menee pieneen laukkuun. Helppo koota ja laittaa kasaan.

Olin eilen lyömässä golfia ja yllättäen niska ja hartiat jumissa. Mies meni äitinsä kanssa pelaamaan tennistä. Mä taidan nyt vaan istua ja lukea kirjaa :P.

KL.

Vierailija
4/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoihan se valitus tänne viime yönä : ) Meillä nukuttiin koko yö heräämättä. Toivottavasti olemme löytäneet yörytmin uudestaan, kunnes taas se sotkeutuu ensi viikolla uudestaan. Sunnuntaina pitäisi lähteä anoppilaan tai kuten hän itse sanoo isoäitilään. En muista olenko jo maininnut, että häntä ei saa kutsua mummoksi/mummiksi vaan isoäidiksi. Luonnolllisesti myöskään mummula ei kuulu hänen sanavarastoonsa.

Meillä on muuten tänään 5-v hääpäivä. Mietittiin, että mentäisiinkö oikein juhlavasti syömään. Mikä tarkoittaisi, että toinen hotkii ruoan nopeasti ja toinen hytkyttää sen ajan vauvaa. Sen jälkeen toinen saisi syödä jo jäähtyneen ruoan. Kaiken tämän ajan esikoinen olisi juoksennellut ympäri ravintolaa, paikallaan pysyminen kun ei kuulu hänen taitoihinsa varsinkaan jos ravintolassa on leikkipaikka. Eli se siitä romantiikasta, taidamme siis päätyä heseen tms paikkaan.

Kumppariko se kyseli noista kylpyläuinneista/vauvauinneista: Eli tällaisia ohjeita muistelin esikoisen ajoilta. Kylmempään veteen totuttelu aloitettiin niin, että kylpyveden lämpötilaa lasketaan pari astetta per kylpykerta. Meidän kylpylässä vesi on noin 30 asteista. Uima-asuna meillä on ollut sellaiset lahkeelliset uikkarit, noita uintivaippoja ei meidän uintiporukassa ollut kenelläkään. Silloin tällöin niitä olen nähnyt käytössä kun on käyty muuten uimassa. Meillä ei niistä kokemusta, joten niiden suhteen en osaa kokemuspohjaisesti sanoa yhtikäs mitään. Näyttävät vaan jotenkin painavilta. Ennen uintia kävimme aina suihkuttelemassa, uimme noin 20 minuuttia&kerta. Pyyhe oli mukana altaalla ja pyyhkeeseen kiedottuna sitten vein vaavia pesuun. Kylpytilassa meilla oli mukana myos turvakaukalo, joka oli vuorattu vauvafroteella. Tama siksi, etta sai laskea vauvan johonkin kun pesi itseaan. Noita pyyhkeita kannatta olla mukana useita vauvaa varten, etta saa aina vauvan kaarittya kuivaan pyyhkeeseen. Meilla neuvottiin, etta vauva kannattaa syottaa kun tullaan uimasta. Itse syotin vasta pukukopissa ennen pukemista. Tuolla kylpytilan puolella kun ei oikein tiloja imetykselle ollut. Meille suositeltiin myos, etta kayttaa vauvaa pikaisesti saunassa kun tulee uimassa. Me kaytiin hyvin pikaisesti hoyrysaunassa, meilla ei saunasta tykatty. Mitahan muuta ai niin uinnin jalkeen kannattaa aina rasvata vauva todella hyvin vaikkei muuten mitaan iho-ongelmia olisikaan. Tuo kloorivesi kuivattaa. Ja kaikista parasta uinnissa oli, etta se takasi pitkat paikkarit. Eli ainakin meilla uni maittoi.

nyt taytynee menna viemaan pikkuneitia paikkareille

Marcel

Vierailija
5/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiperö meni päikkäreille, joten laitanpa muutaman rivin. Ensiksi onnittelut Tikulle uudesta kämpästä. Ja sitten siis asiaan. Menkoista oli puhetta. Mulla ei oo vielä alkanut ja toivottavasti ei vielä hetkeen alakaan. Täysimetän, joten ne pysyykin paremmin poissa. Ei kauheesti kiinnosta näin kesäaikaan ruveta vuotaa...

Osalla tuntuu jo olevan vauvakuumeen tynkää. Se on kumma " tauti" , kun se iskee niin siitä on oksat pois ja pala latvaa :) Mä en oo vielä saanut tartuntaa, ehkä johtuu näistä kolmesta jotka jo täällä pyörii. Näissä on nyt tarpeeks tekemistä. Mutta tiedän, että sekin päivä vielä koittaa, että kuume iskee. Pieniä vaatteita kun laitoin pois, niin kysyin mieheltä että säästetäänkö vai viedäänkö kirppikselle? Tuntui olevan sitä mieltä että säästetään... Mullehan se passaa, sillä haaveilen suuuuuresta perheestä. Nuo lapset kun on niiiiin ihania, vaikkakin välillä tosi rasittavia! Ja kaiken lisäksi tykkään vielä kotihommistakin.

Ehkä muutaman vuoden päästä täälläkin kuumeillaan tosissaan.

Poika tuossa naukuu palloa heittelee pihalle, joten taidampa mennä kaveriks.

Muikkis ja Piiperö 5kk ja 1pv

Vierailija
6/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoitella, kun tuo mies on lomalla tän ja ensi viikon.

Mä en tiedä mikä tuota Joonaa nyt vaivaa. Se on kakannut koko viikon lähes joka vaippaan ja se kakka haisee tosi pahalle. Kuitenkaan se ei ole ripulia. Antibioottikin loppui jo viikko sitten, eikä se kai enää siitä voi johtua. Joona on edelleen täysimetyksellä. Onkohan tuo nyt kuitenkin jotain mahatautia vai onko se allerginen jollekin mun syömälle ruoka-aineelle, jota se saa maidossa. Sen kun tietäisi. Mitään iho-oireita ei ole. Nukkuu hyvin, syö hyvin ja muutenkin on oma aurinkoinen itsensä. Naureskelee vain kun pääsee useammin pyllypesulle. Kai se kohta pitää viedä lääkäriin vaikka ei tuo mitenkään muuten sairaalta vaikuta. Neuvolaan soitin, mutta vastaus oli se perinteinen: seuraile tilannetta...

Korvat vaikuttaisivat nyt terveeltä, ainakin yöt on menneet aika hyvin.

Nyt kauppaan, palailen.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
7/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan sit vihdoin saatu oma kone! Eli varmaan minusta kuuluu sit useammin täällä.

Meillä on menny Konstan kanssa tosi hyvin.. pientä nuhaa on ilmassa mutta eipä se paljon oo arkea muuttanu. Kovasti Konsta yrittää kontata ja ruoka maistuu.

Viikko sitte " lopetin" imetyksen kokonaan koska poika ei vain enää halunnut imeä..

monta päivää makasin sängyssä ja yritin tarjota mutta ei niin ei.. leikkiminen oli paljon mukavampaa! Sitte luonnollisesti loppu maidon tulo ja poika saa nyt pulloa. Onneksi osaa imeä siitä!

Kävin tänään hammaslääkärissä, ensimmäistä kertaa yksityisellä ja sain maksaa siitä hoidosta 90e!! Mutta sainpas kipeän hampaan kuntoon ja vähän muitaki. Sen oon päättäny etten enää ikinä mee kunnan hammashoitoon!! Siellä vaan pelkään ja kaikki sattuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Nyt kuulostaa siltä että Konsta haluaa iltaunille, tänään jäi pitkät päikkärit välistä..

Tässäpä jotain kuulumisia

nasu ja Konsta

Vierailija
8/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on HYVÄ PÄIVÄ :-D

Kahden kiljukaulapäivän jälkeen Simppu on niiin aurinkoinen että saa toista hakea. Aamulla heräsi vartin vajaa 7 ja jo kasilta meni uusille unille ja nukkui 11 asti! Nukutin sen vaihteeksi aamu-unille (joita siis ei ole kahteen päivään nukuttu kuin max 30min!) omaan sänkyyn ja kömmin itsekin takaisin unille. Kylläpä oli levännyt ja virkeä olo kun miehen kanssa heräiltiin siinä klo 11 nurkilla. Mies ei edes aamulla herännyt, kun oli mun vuoro niin sanoi, ettei muista, koska olis nukkunut yhtä hyvin.

Nyt justiinsa silittelin Simpun taas höyhensaarille. Käytiin kaupoissa ja ostamassa H&M:sta uusia sukkia pikkumiehelle kun entiset liian pieniä. Siellä oli niiiin ihania vaatteita, että meinasi tolkku mennä. Onneksi, onneksi sain itseni hillittyä kun juuri nyt Simppu ei tarvitse mitään uusia vaatteita. 74-kokoa ei sitten ole juuri lainkaan eli siinä vaiheessa pitää taas shoppailla, mutta nyt justiinsa ei tartte... paitsi kun tän äipän mielestä olis niin ihana ostella kaikkia söpöjä vauvojen vaatteita! Ostin kuitenkin unilelun Simpulle. Sellaisen luppakorvakoiran, mitä H&M myy. Pitäähän lapsella olla unilelu? uuuh, I' m hopeless??

Nonnu: Meillä sama homma kakkojen kanssa. Kun lihat aloitettiin, niin Leo alkoi sontia joka vaippaan ja kakka on ehdottomasti löysempää kuin kasvissoseiden aikaan. Ilmeisesti liha ei imeydy kunnolla? Nyt kun lihaa syöty melkein 2vkoa niin kakkauskerrat on harventuneet, mutta yleensä silti kolmet kakat per päivä. Ja ovat löysempiä. Kasvissoseiden aikaan olivat sellaisia kiinteitä pökäleitä (KIVAT JUTUT, ANTEEKSI!!!)... mietin itsekin, että mitäköhän pitäisi tehdä. Vaihdoin naudanlihan porsaanlihaan, jos se olis miedompaa. Nyt vasta toka päivä menossa, joten tuloksia ei voi vielä raportoida. Teillä tosin tais Joona olla vielä maidon varassa, joten syy ei varmasti ole sama... ellei sitten liity tähän ikään?

Kerroinko, että olen vihdoin aloittanut dieetin? Siis ihan oikeasti. Näin pari valokuvaa itsestäsi kaverin häissä (polttarikuvia) ja en meinannut tunnistaa omaa, turvonnutta olemustani. Kaivoin siis Painonvartijoiden pölyttyneet vihkot esiin (olen kahdesti laihduttanut PV:ssä menestyksellä, joten toimii mulle) ja aloitin pisteiden kirjaamisen. Uskomatonta, miten helposti se käy kun vihdoin tulee riittävä motivaatio. Pari kk sitten kun Helmipullat aloittivat, niin taisin laihduttaa 3pv ja sitten taas suklaata -ei ollut vielä tarpeeksi motivaatiota. Nyt on. Töihin mennessä, marraskuussa, pitäisi olla vaatevalikoimassa varaa valita hieman nykyistä enemmän... nimimerkillä " pyjamahousuissa aamusta iltaan"

Laihduttaminen on toistaiseksi ollut yllättävän iisiä. Parasta on, että mies aloitti pisteilyn samaan aikaan. Ei se varmaan yhtä kauaa jaksa olla asiasta innostunut, mutta jos nyt 1-2kk jaksais rinnalla, niin olis mullakin helpompaa. Ollaan kokkailtu kaikkia uusia reseptejä Jamie Oliver-henkeen eli tuoreita yrttejä paljon. Ihanat tuoksut leijuukin kotona nykyään ruoka-aikaan kun ei enää lämmitellä mitä-sattuu-ruokia. Nam.

Viikonloppuna suunnataan Kiteelle mökille Simpun kummien kanssa. Saas nähdä kuin reissu menee. Ai niin: UUSI TAITO: Simppu oppi eilen kääntymään mahalta takaisin selälleen! Iso poika jo. Lisäksi on alkanut peruuttaa. Ryömiminen vielä hakusessa kun jotenkin pitäisi hoksata, että kun työntää jaloilla, niin kannattais nostaa nenä irti lattiasta -no, ehkä parin viikon päästä hoksaa?

Vierailija
9/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli broilerimössö pisti mahan toimimaan.

Mitä ihmettä??? Mulla tulee maitoo tisseistä, imetys on loppunut monta kk sitten!!!!! Oikeen pakottaa ja paidoissa on läntit aamusella!!!!!!!!!!! Mitä tämä nyt on?????

Niin, mun ukko on arabi, marokkolainen, Kaalilaatikkoko?? sitä kyseli.

Joten tämä varmaan selittää paljon meidän törmäilyistä ;))))Uskonnollinen..not at all, koraani on hyllyssä ja sikaa ei syödä. Viinaa juodaan ja tupakoidaan ;)))

nyt meen sen kakan peseen, piti vaan tulla tota tissijuttua kertomaan.Tyttö nousee polvilleen tukea vasten ;(((( ei hyvä juttu vielä.

Onnea Tikulle kämpästä, mekin etsitään isompaa kuumeisesti.

Kuumetta ja tyty

Vierailija
10/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikulle onnittelut kämpästä! Ihana varmaan päästä isompaan asuntoon. Meilläkin on suunnitelmissa etsiä uutta, kun tämä kaksio alkaa tuntua pieneltä... Tai oikeastaan pahempaa on, ettei meidän talossa ole hissiä ja asutaan kuitenkin kolmannessa kerroksessa...

Marcel, meillä myös on tänään hääpäivä. 4 vuotta tulee täyteen. Hommattiin mun sisko Emmalle vahdiksi lauantaiksi ja vietetään hääpäivää sitten. Jospa vaikka mentäis jonnekin syömään! Ollaankin sitten ekaa kertaa kaksin liikenteessä Emman syntymän jälkeen!

Yöt ovat edelleen levottomia, parin tunnin välein tankkaillaan. Perunan syönti jouduttiin lopettamaan, kun Emmalle tuli ihottumaa. Siirryttiin bataattiin. Aloitellaan siis kiinteitä nyt aika varovasti.

Ensi viikolla mennään neuvolaan extrakäynnille. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että Emman kasvu on ollut nyt melko hidasta. Itse en tuosta ole huolissani. Neidillä on nyt mittaa 66,5 cm ja 7,4 kg. Terkka sanoi, että paino on ihan ok, mutta pituutta on tullut niukasti... Emma on siis kasvanut 3 viikossa vain 0,9 cm. Minusta tuo on ihan hyvin, pitkä tyttö kuitenkin! Mutta ensi viikolla siis uusi mittaus...

Nyt vielä iltakävelylle. Se tuntuukin olevan ainut (tai ainakin helpoin) tapa saada Emma nukkumaan...

Vierailija
11/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit palattu sieltä mökiltä. Tosin huomenna pitää mennä sinne taas uudelleen koko viikonlopuksi... Huoh. Olisi kivaa olla keskenään kotona nyt tää viimeinen viikonloppu ennen töitteni alkamista, mutta mies tahtoo päästä jo isänsä kanssa raivaamaan meidän tonttia. No, ihan hyvä, että rakennusprojekti lähtee etenemään muutenkin kuin papereiden tasolla.

viljaa: Juu, tarkoitin leikkauksella sektiota. Meille tää noin vuoden tauko sopii siinäkin mielessä, että tahdomme saada tuon rakennusprojektin alta pois ennen mahdollista uutta tulokasta. Tässä on ihan riittämiin varmasti stressiä ja pinnaa kiristäviä tekijöitä ilman uutta raskauttakin seuraavan vähän reilun puolen vuoden ajaksi ;)

TU: Hauska kuulla myös teidän kuulumisia! Koitan meilata tässä varmaan töiden alkamisen jälkeen, niin onpahan jotain uusia kuulumisia kerrottavana. Ja kiitokset tsempistä. Kyllä sitä varmaan parissa viikossa tottuu siihen töihin lähtemiseen. Olis muuten kiva nähdä teitä tässä syksyllä. Muksut on takuulla jo ihan eri näköisiä kuin viimeksi!

Nyt pitää mennä syömään jätskiä miehen kainaloon tonne sohvalle. Se ei onneksi ole maailman kaloripitoisinta tavaraa, vaikka ei se varmaan laihdutakaan... ;)

Vierailija
12/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin nautin näistä iltojen ihanista omista hetkistä, kun tyttö on nukkumassa ja mulla on omaa aikaa. Se kun tuppaa olemaan kovin vähissä nykyään... :) Typy vaatii kovasti seuraa ja viihdyttämistä päivisin, ja silloin kun nukkuu päikkäreitä, on mun siivottava ja yritettävä ehtiä laittaa ruokaa. No, oon kyllä yrittänyt asennoitua asiaan siten, että tää on mun työtä tällä hetkellä, eikä pidä valittaa. Itsehän olen tämän valinnut, ja valitsisin uudelleenkin jos pitäisi.

Vauvakuumeesta oli juttua... Joo, mulla on myös ollut vauvakuume siitä asti kun tämä esikoinen syntyi. Samoin mun miehellä. Joten ollaan yhteistuumin päätetty, että toinen saa tulla kun on tullaukseen, sen enempää yrittämättä tai ehkäisemättä. :)

Tämä näin pikaisesti, nyt vielä hetkeksi nauttimaan sohvan nurkkaan hiljaisesta hetkestä...

Minzy

Vierailija
13/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen palellut koko päivän, ihana päästä saunaan lämmittelemään!

Käytiin illalla katsomassa tuttavaperheen vajaan 3 vkon ikäistä vauvaa!!! Se oli NIIIN PIENI JA NIIIIN IHANA!!!! Minäkin haluan!!!! Ei kai meidän Onni oo ikinä ollut niin pieni, en ainakaan enää muista! =) Heti, kun kesälomat on ohi niin soitan kyllä sinne lapsettomuuspolille ja varaan ajan...

Meillä ei kuulu kummempia. Olen yrittänyt jo useamman päivän opettaa Onnia nukahtamaan sänkyyn ja nyt se jo onnistuu hyvin. Kop kop. Ei kai tuommoista jötkälettä jaksa loputtomiin sylissäkään kanniskella. ;) Nyt vielä nukutan viereen mutta ehkä jossain vaiheessa päästään siihen, että poika nukahtais omaan sänkyynsä. Ja nukkuis siellä koko yön...

Marcelille kiitos kylpyläneuvoista! Olis kiva joskus käyttää Onskaa uimassa mutta meillä täällä on niin onneton uimahalli, että pitäis sit lähtee johonkin kauemmas. Ja meikäläisen tarviis pudottaa painosta se 15kg ennen sitä... :(

Oodi77 : minä myös yritän noudattaa niitä painonvartijoiden pointseja. Reilut 2 viikkoa mennyt tosi hyvin ja painoa pudonnut n. 2kg. Eilen sitten vähän repsahti, kun olin toisella paikkakunnalla käymässä ja syötiin ravintolassa ja sorruin vielä ostamaan karkkipussinkin. Karkkeja on sitten pitänyt mässyttää tämäkin päivä... :( No, täytyy taas yrittää ryhdistäytyä ja syödä kevyemmin. Heti kyllä huomaa, että on paljon parempi olo, kun syö terveellisemmin!

Kuumetta : voisitko olla raskaana?! Muistan neuvolatätimme kertoneen, että hänellä on alkanut tulla tisseistä maitoa jo ennen kuin on edes tiennyt olevansa raskaana...

Juu, minä taidan hipsiä saunan lämpöön!

- Kumppari ja Onska 5kk+1vko -

Vierailija
14/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaasan tropiklandiassa oltiin muutama viikko sitten, tosi hyvä reissu, esikoinen tykkäs eikä vauvakaan ollut moksiskaan.

ulkovesipuistossa vauva nukkui vaunuissa (lämmin keli mutta järkyttävä tuuli mereltä) mutta sisällä sitten uitiin, tai lilluttiin paremminkin, uimavaipat oli käytössä ja ihan hyvät oli, vaippa ikäänkuin hylki vettä ulkopinalta, eikä se ollut painava. vauva oli vedessä noin puolisen tuntia, enempää ei jaksanut vaan alkoi sitten väsyä ja unettaa.

kylpylään ei saanut viedä omia vaunuja, mutta sieltä sai " allasvaunut" käyttöön, ja lisäpyyhkeitäkin sai, en kyllä tiedä ns.päiväkävijöiden palvelusta, mutta hotelliasiakkaana homma toimi.

pesutiloissa vauva pötkötteli vaunuissa kun itse suihkuttelin, ja huoneessa sitten peseydyin paremmin paremmalla ajalla.

imetysjutuista meillä ei kokemusta, korvikevauva, syötin ennen altaalle menoa ja heti sen jälkeen huoneessa, maidot lämmitin vesihauteessa, otin oman vedenkeittimen mukaan. tosi kätevää!

periaatteessa siellä kyllä voi imettää, onhan noita tuoleja allasbaarissa ja pukutiloissa, laittaa vaikka pyyhkeen tai harson suojaksi jos tarvii.

Vierailija
15/31 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi (ennen kuin unohdan): Tikulle perheineen onnittelut uudesta asunnosta!!!

Meillä ukko sitten oppi poistumaan tuosta bumbosta!!! Mies laittoi sen tuohon mun viereeni lattialle, kun olin tässä koneella lukemassa s-posteja, ja hetken päästä kun katsoin mistä tuli niin ilakoinnin äänet herra olikin mahallaan lattialla!!! No, tästä opittiin ainakin se ettei ukkoa voi jättää hetkeksikään yksin mihinkään!

Tänään ostettiin Eetulle hyppykiikku, tosin on lainassa kavereilta hyvin vanha hyppykiikku, joten haluttiin oma ja uusi. Ja siihen sitten laitettiin Eetu " hyppimään" ja voi että herra viihtyi siinä, meinas tulla itku silmään kun otettiin pois, nyyh!

Käytiin tänään autokaupassa, koeajettiin uusi Renault Scenic. Voi, vitsi että oli ihana auto, tahtoo sellatteen!!! Siinä olis sitten tilaa vähän isommallekin perheelle ja tietenkin noille koirille. No, ehkä nyt kuitenkin ajetaan tuolla " vanhalla" . Tai siis pakkokin on, kun ei tuota rahaa ole ja lainaakin on entisestään. Mutta jos sitä vaikka voittais lotossa (tuskin voitetaan kun ei lotota kuin ehkä 5kertaa/vuosi!!!) mutta haaveillahan saa.

Oodi, mäkin ennen meidän häitämme (kesällä -01) laihdutin juurikin painonvartijoissa 15kg, joista on kyllä tullut takaisin sellainen 10kg jo ennen raskautta, mutta ajattelin tuossa syksyllä, kun alkaa taas arki, aloittaa, josko sais itsensä hoikemmaksi.

Vauvakuumeesta... Mulla on vissiin joku krooninen vauvakuume. Mä jo olen miettinyt meidän tuleville (en tosin ole varma saadaanko enää lapsia) lapsosille nimiä. Joka kauppareissulla tulee katsottua kaiholla raskaana olevien massuja, ja etenkin pienenpieniä vauvoja, mä haluun kans!!!

No, joskos nyt menis tuonne ukkojen viereen nukkumaan, taitaa olla eka kerta Eetun syntymä jälkeen, kun mä olen viimeisenä ylhäällä tässä huushollissa!!!

Mites se HÄMEENLINNALAISTEN miittinki???

Napero ja Eetu 5,5kk

Vierailija
16/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjottelee väsynyt tarhapöllöltä näyttävä äiti....

Konsta heräs tänä aamuna viideltä!!! Illalla laitoin sen kaheksan aikaan yö unille ku oli selvästi ihan naatti.. no tässä se sit kostautuu että se ei jaksa kuitenkaan ihan vuorokauden ympäri nukkua!:) Mut ku yleensä se on nukkunu johonki 8-9.. nii nyt viideltä..

tuolla se sängyssä laulaa unilaulua että joskohan sitä kohta itekki pääsis takas pehkuihin.. (haukotus)

Mun leuka on vieläki ihan turvoksissa sen eilisen hammaslääkärin takia.. mut kyl se siitä kai paranee toivottavasti.Sain sieltä antibioottikuurin ja nyt oksettaa kokoajan ja maha on ihan sekasin.

Joten ei alkanut tämä aamu hyvin.. mutta kyllä se tästä paranee!

HYSSST, Konsta nukahti ihanasti ite omaan sänkyyn... ihanaa..:)

Vierailija
17/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät vaan vilistää ohi kun mies on lomalla ja puuhaillaan kaikkea yhdessä. Keskiviikkona oltiin Linnanmäellä jossa oli todella hauskaa. Lintsillä on 9 laitetta johon pääsee vauvan kanssa ja me kierrettiin ne kaikki. Inkeri nauroi ja hihkui onnellisena =) Myös esikko oli onnellinen kun pääsi kaiken maailman vekottimiin.

Tänään tytöt menee miehen vanhemmille ja ovat siellä koko viikonlopun. Meillä on sitten aikuisten ohjelmaa. Mennään tänään syömään tuttava pariskunnan kanssa ja huomenna meille tulee ruokavieraita. Käymme myös heilumassa kaupungilla kun täällä Tampereella on kukkaisviikot. Minulla on vapaata myös ensi viikonloppuna, menen la 5.8 katsomaan Uniklubia keskustorin ohjelmatelttaan.

Sain vihdoin ja viimein tilattua matkarattaat, nyt sitten odottelen kuumeisesti niiden saapumista. Tilasin Epritin Alu kingit, Heartbreaker. Olen himoinnut kyseisiä rattaita jo pitkään :)

Inekri pyöristyy entisestään (mikäli mahdollista) ja on todella hyvän tuulinen lähes kaiken aikaa. Yönsä nukkuu hyvin sekä heräämättä edelleen. Toivottavasti jatkossa menee yhtä hyvin.

Nyt kauppaan ja sitten salille....

Birdy ja Rinkeli

Vierailija
18/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yön ajosta . .

oltiin kotona 3 aikaan yöllä ja kyllä oli pitkä matka ;) Oskari nukkui ja Söi pari kertaa ja esikko tiris . muuten ihan lupsakka reissu !

Napero : meillä on rellu scenic -kiva auto, mahtuu jne.

Jaa mitähän mun piti sanoa, unohtu on pää niin pökrällä .

hauskaa viikonloppua kaikille , mun pitäis tänään täyttää vuosia -vanhuus tuloo...

minkki ja syömään oppinut oskuboy

Vierailija
19/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen täällä tietokoneella pakosalla, miehen täti on meillä keittelemässä mehuja, sinänsä ihan kivaa, eihän mulla olis aikaa niitä keitellä, mutta menee mullakin päivärytmi ihan sekasin kun pitää tätin kanssa seurustella. Mies tuli justiin syömään niin saa täti sen kanssa seurustella, meikäläiselle hetken hengähdystauko =) Olenpa ilkeä.... Mulla on oikeasti ihania sukulaisia (tai oikeastaan miehellä), apua tulee aina tarvittaessa.

Niin siitä H:linnalaisten tapaamisesta, mulle sopii 32 viikolla mikä päivä tahansa, tosin auto menee ensi viikolla sinne korjaamolle ja jos sattuu taas olemaan siellä viisi viikkoa kuten viime kerralla niin saan unohtaa koko tapaamisen. Mutta ehdotelkaa päiviä.

Eveliina kääntyy nykyään joka kerta masulleen kun sen selkulleen jättää, hoksasi vihdoin että tätähän voi oikeasti touhuta. Napero, ihanko totta Eetu pääsee Bumbosta pois, ei sitten kannatta ehkä käyttää keittiön pöydällä kuten mä olen tehnyt...hui, ihan rupesi hirvittämään!

Annoin Eveliinalle puoli tl mangososetta toissapäivänä kun söin sitä itse, olipa neidin ilme näkemisen arvoinen. Ja mangososeet kaikki rinnuksilla. No, mä tykkäänkin kyllä syödä ne itse. Kukahan puhui että vauva sai jäätelöä... no meillä tätä jäätelön tarjoamista harrastaa iskä, sen mielestä tytynkin pitää saada jäätelöä kun muutkin saa. Lopetti kun sanoin että saa sitten itse illan kanniskella huutavaa tyttöä.

Jahas, pitäisköhän sitä taas ryhtyä johonkin, keittiön työpöydillä lainehtii mehu...

Manna ja Eve 4,5kk

Vierailija
20/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä pari riviä kun odottelen, että Leo nukahtaa. Kannoin sen sänkyyn hetki sitten (n.20.30) ja tässä odottelen, että ähellys loppuu. Toistaiseksi olen käynyt jo kerran " pelastamassa" jumiin jääneen poitsun pinnojen välistä. veikkaan, että vähintään 1, luultavasti 2 pelastuskeikkaa vielä tarvitaan ennen kuin uni tulee.

Meillä on uusi probleema: TUTTI. Leo ei koskaan pikku-pikku vauvana syönyt tuttia (silloin sille todellakin olisi ollut käyttöä!), mutta nyt 5kk iässä on tutti alkanut maistua. En tiennytkään, miten tehokas vekotin se on. Sehän melkein itsestään nukahtaa tuttia syödessään -nyt ymmärrän, mistä ystävät puhuvat! Heh heh.

Mutta siis yöllä, jos on jumissa pinnojen välissä ja antaa tutin (jotta uni tulee heti) niin on vaarana -jaahas, pelastuskeikka... toinen...- dodii, jatkuu... että siis kun tutti putoaa, niin huuto alkaa. Tämän vuoksi ei yleensä illalla anneta tuttia lainkaan, ettei sitten tottuisi siihen. En nyt tiedä, onko tämä järkevää. Sanokaas te, joilla tuttia käytetään että onko näitä " tutti putosi, kriisi!!!" -kohtauksia joka yö?

Olemme nyt kuitenkin antaneet tuttia syödä, kun se kerran maistuu. Hampaitakaan ei vielä kuulu ja ennen 1-vuotis synttäreitä se varmasti lempataan pois. Ehkä jo aiemmin, mutta juuri nyt on vielä kova imemistarve niin mieluummin tuttia kuin omia sormiaan tai mun sormia tms.

Jaahas, hiljaista on Leon huoneessa. Uni tuli... ei tarvittu kuin 10min ja 2 pelastusta pinnojen välistä. Suht helppoa.

Mulla on mieletön houkutus ostaa matkarattaat. Haluaisin Gracon Voyager-rattaat kun meillä on se autobaby-kaukalo. Toisaalta en tiedä, mihin niitä tarttis kun yhdistelmien ratasosakin palvelee vielä oikein hyvin. Jotenkin ne vaan tuntuis olevan näppärät kaupunkiajossa. Onko kellään molempia käytössä, siis matkarattaita + yhdistelmien rattaita? Tuleeko molempia käytettyä?

Jeps, nyt suuntaan jääkaapille. Vielä 4 pointsia käyttämättä ja broilerin rintafilee odottelee siellä minua eilisestä. Nam.

Oodi ja Simppu