Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rajoituksia teillä on kerrostalossa?

Vierailija
13.03.2014 |

Esim pyykinpesun, suihkussakäynnin, pianonsoiton ym suhteen? Vai onko mitään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes lukenut sääntöjä... eipä ole kyllä kukaan tullut valittamaankaan.

Vierailija
2/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten hajuakaan. En ole koskaan tainnut edes nähdä talon järjestyssääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiljaisuus klo 22.00.  - 6.00 .Olen kyllä pessyt joskus pyykkiä sen jälkeenkin, ja hävennyt kyllä sitä (mutta josku vain ohjelma jatkuu, jatkuu, jatkuu). Rappukäytävässä koitetaan aina tulla mahdollisimman hiljaa iltakymmenen jälkeen (aika usein tullaan vielä siihen aikaan). Suihkussa tässä talossa onneksi on saanut rauhassa käydä mihin aikaan vain, eikä ole kukaan valittanut. Enkä kyllä ymmärrä miksi siitä saisikaan valittaa. Normaalia kotielämää.

Vierailija
4/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus klo 22-07, pyykkitupaa saa käyttää 8-21, maksimissaan 2 tunnin varausta/asunto/viikko. Tupakointi kielletty, eläinten ulkoilutus piha-alueella kielletty. Seinien poraus kielletty.

Vierailija
5/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijärjellä varmaan pärjää pitkälle, useimmissa taloissa hiljaisuus lienee juuri klo 22-06 tai 22-07. Muuna aikana kovaa melua saa tuottaa vain hyvästä syystä (remontti tms.) tilapäisesti päivittäin yli 2 tunnin ajan (tämä koskee myös päiväaikaa).

Mattojen tamppauksesta tuuletusparvekkeilla on myös rajoituksia, mutta tuntuu, ettei niitä kukaan vahdi, taitaa olla elämäntyyli muuttunut siitä, kun rajoituslaput on kiinnitetty parvekkeiden oviin :) Eipä siellä kukaan öisin tamppailekaan.

No, eri asia on sitten, miten hyvin ihmiset viitsivät noudattaa yhteisiä sääntöjä. Nykyään se omat tarpeet tuntuvat olevan kuitenkin tärkeämpiä kuin vaikka naapurin yöunet.

Vierailija
6/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 20:28"]

Hiljaisuus klo 22-07, pyykkitupaa saa käyttää 8-21, maksimissaan 2 tunnin varausta/asunto/viikko. Tupakointi kielletty, eläinten ulkoilutus piha-alueella kielletty. Seinien poraus kielletty.

[/quote]

Kuulostaa vähän natsimeiningiltä, varsinkin tuo pyykkitupajuttu! Miksi ihmeessä ei saa käyttää niin usein kun vaan tarvetta on, jos se kone vaan seisoo siellä tyhjänä? Meillä käyttää ainakin 4-6 rappua samaa konetta sekä kuivaushuonetta ja tässä rapussa on vieläpä perhepäiväkoti, ja aina on ollut kone seisomassa tyhjänä, kun olen sitä tarvinnut...

Vierailija
7/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinien poraus kielletty, se on ymmärrettävää, koska jotkut ovat onnistuneet poraamaan vesiputkeet. Mutta tarkoittaako se, ettei remonttejakaan saa teetättää?

Vierailija
8/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkitupaa saa käyttää klo 7-22.

Vierailija
9/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:45"]Seinien poraus kielletty, se on ymmärrettävää, koska jotkut ovat onnistuneet poraamaan vesiputkeet. Mutta tarkoittaako se, ettei remonttejakaan saa teetättää?

[/quote]

vuokra-asuntoja kaikki asunnot. Ei saa porata, koska seinät olisivat ihan reikäisiä, jos kaikki asukkaat vuorollaan poraisivat.

Vierailija
10/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa petivaatteita tampata ti ja to klo jotain (oisko 11-14) ja mattoja ma, ke ja pe samoihin aikoihin tuuletusparvekkeilla. Näin on määrätty kylteissä, jotka on ovissa.

Mutta tosissaan, miksikähän se on ollut joskus noinkin tarkkaa?

Saunavuorot pitäisi varata peräkkäin saman päivän aamuun klo 7 mennessä. Tästä lipsuttiin tässä kerran kun huomattiin että sauna on vielä päällä ja sitä ei oltu varattu. Jäi yksi tyhjä vuoro väliin, ainakaan vielä ei tullut sanktioita :D

Mitään spesiaalisääntöjä meillä ei taida olla. Onneks täällä asuu sen verran fiksua porukkaa, ettei ole tarvinnut häiriintyä mistään. Varsinkin kun yläkerran musamies (teki ihan oikeasti musiikkia kaikki päivät), muutti pois..

Vierailija
11/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt on ja luettu on. Joskus on pyykkikone ollut päällä 23 jälkeen. Käyn suihkussa yöllä jos oon tullut joskus jostain. Tuuletusparvekkeella tietyt ajat jolloin saa tampata mutta mulle ei ne ajat aina sovi joten tuuletan monesti silloin kun ei saisi. Hyvin harvoin ja nyt varsinkin kun ostin kalliin imurin joka imasee roskat. Lauleskelen useesti keittiössä ja ilmahormeja pitkin ties mihin menee. Asun omistusasunnossa, tässä rapussa tosi rauhallista. 

Vierailija
12/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset meluavat hiljaisuudenkin aikana ja rappukäytävässä haisee pilvi, joten siitä voi päätellä ettei pahemmin rajoituksia ole.

Vierailija
13/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus 7-22, pyykkitupaa saa käyttää tuona aikana. Tuuletusparveketta ei saa käyttää iltaisin. Ei tule mieleen muita sääntöjä.

Vierailija
14/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:10"]

Säännöt on ja luettu on. Joskus on pyykkikone ollut päällä 23 jälkeen. Käyn suihkussa yöllä jos oon tullut joskus jostain. Tuuletusparvekkeella tietyt ajat jolloin saa tampata mutta mulle ei ne ajat aina sovi joten tuuletan monesti silloin kun ei saisi. Hyvin harvoin ja nyt varsinkin kun ostin kalliin imurin joka imasee roskat. Lauleskelen useesti keittiössä ja ilmahormeja pitkin ties mihin menee. Asun omistusasunnossa, tässä rapussa tosi rauhallista. 

[/quote]  Pianoa ei ole koska poikani ei huoli sitä mutta kitara löytyy ja viimeistä'än 22.30 soitto loppu. 

Vierailija
15/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:10"]

[/quote]  Pianoa ei ole koska poikani ei huoli sitä mutta kitara löytyy ja viimeistä'än 22.30 soitto loppu. 

[/quote]  Poraa saa käyttää mutta ei mielellään illalla. 

Vierailija
16/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit säännöt on meidänkin talossa, mutta naapureilla tuntuu olevan "omat säännöt". Meille on naapuri tullut valittamaan mm. seuraavista asioista: vessan vetäminen ilta- ja yöaikaan, hampaiden pesu ym iltatoimet ilta-aikaan, kävelystä kuuluva ääni, oven avaamisesta ja sulkemisesta kuuluva ääni, korkokengillä kävely rappukäytävässä PÄIVÄSAIKAAN jne... Huoh kohta ne varmaan valittaa että hengitetäänkin liian kuuluvasti.. :(

Vierailija
17/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 20.00 jälkeen ei mitään soittamisia eikä imuroimisia tms. Se lukee meillä säännöissäkin. 22-06 on hiljaisuus. Pianossa pitää olla vaimennusmatot. Tavallisia rumpuja ei saa soittaa meidän talossa. Tiedän, koska olen näitä soittamisia erikseen kysynyt.

Vierailija
18/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 20.00 jälkeen ei mitään soittamisia eikä imuroimisia tms. Se lukee meillä säännöissäkin. 22-06 on hiljaisuus. Pianossa pitää olla vaimennusmatot. Tavallisia rumpuja ei saa soittaa meidän talossa. Tiedän, koska olen näitä soittamisia erikseen kysynyt.