Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää isä, joka oottaa poikansa töihin yritykseensä ja päästää tämän lopulta omistajaksi saakka, mutta meiltä tytöiltä ei edes kysytty mitään?

Vierailija
15.11.2020 |

Eli isällä oli laaja menestyvä yritys. On jo eläkeiässä. Veljemme "peri" tämän yrityksen eikä meitä naisia ikinä otettu edes töihin tuonne. Minä ja kolme siskoamme. Yritys on vielä naisvaltaista alaa.
Onko ok olla katkera?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et vie sukunimeä eteenpäin niin..

Miten niin ei vie? Naisillahan just on kaikki valta viedä nimeä eteenpäin niin halutessaan. Pitää oman sukunimen, niin lapset tulee automaattisesti äidin nimelle. Miehet on niitä jotka vikisee ja naiset vie.

Naiset pariutuu aina ylöspäin, joten onhan se hienompaa ottaa sen rikkaan miehen sukunimi. Sitä voi käyttää eronkin jälkeen ja teeskennellä olevansa vähän parempi.

Vierailija
22/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän erilainen keissi mutta kerronpa kuitenkin. Mun ystävä, nuori nainen, kärsii vaikeista päihdeongelmista. Se on julkinen salaisuus kyseisellä paikkakunnalla. Pääsi suojatöihin heti peruskoulun jälkeen vanhempiensa omistamaan mielenterveyskuntoutujien laitokseen. Pääsi joksikin "erityistyöntekijäksi" ilman koulutusta. Mitä mulle kertoi työstään niin oli ihan tyhjänpäiväistä toimistossa istumista. Kävi sitten pakosta lähärikoulun kun laki alkoi vaatia. 

Nämä vanhemmat haluavat hänestä tämän paikan seuraavan toimitusjohtajan. Perheessä on useampi lapsi ja he ovat miehiä. Ovat olleet tässä firmassa myös kesäsuojatöissä mutta pomon viitta on aseteltu esikoisen eli ystäväni harteille. Luultavasti saanut erityisaseman sukupuolensa vuoksi, naiset nähdään hoivaajina. 

Mikä suojatyöpaikka se sellainen on, että omistaja ottaa töihin oman lapsensa?

Olisiko parempi, että tyttö eläisi toimettomana ja yhteiskunnan tukiaisilla.

Ja mielenterveysongelmat eivät läheskään aina estä työelämässä olemista.

Suomessa masennuslääkkeitä syövät sadattuhannet työssäkäyvät ihmiset, eivätkä ne lääkkeet estä ollenkaan heidän työntekoaan.  Samoin kymmenetuhannet ihmiset käyttävät epäsäännöllisin ajoin ja toistuvasti nukahtamislääkkeitä, ja käyvät silti työssä ja selviytyvät hyvin.

Jos yrityksessä on jotain vikaa noin yleensä, niin kyllä siitä tieto menee Valviraan ja Aviin.

Suomalaiset ovat totisesti kateellista kateellisimpiankin ihmisiä.

Kommentoija on erinomainen esimerkki siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän erilainen keissi mutta kerronpa kuitenkin. Mun ystävä, nuori nainen, kärsii vaikeista päihdeongelmista. Se on julkinen salaisuus kyseisellä paikkakunnalla. Pääsi suojatöihin heti peruskoulun jälkeen vanhempiensa omistamaan mielenterveyskuntoutujien laitokseen. Pääsi joksikin "erityistyöntekijäksi" ilman koulutusta. Mitä mulle kertoi työstään niin oli ihan tyhjänpäiväistä toimistossa istumista. Kävi sitten pakosta lähärikoulun kun laki alkoi vaatia. 

Nämä vanhemmat haluavat hänestä tämän paikan seuraavan toimitusjohtajan. Perheessä on useampi lapsi ja he ovat miehiä. Ovat olleet tässä firmassa myös kesäsuojatöissä mutta pomon viitta on aseteltu esikoisen eli ystäväni harteille. Luultavasti saanut erityisaseman sukupuolensa vuoksi, naiset nähdään hoivaajina. 

Mikä suojatyöpaikka se sellainen on, että omistaja ottaa töihin oman lapsensa?

Olisiko parempi, että tyttö eläisi toimettomana ja yhteiskunnan tukiaisilla.

Ja mielenterveysongelmat eivät läheskään aina estä työelämässä olemista.

Suomessa masennuslääkkeitä syövät sadattuhannet työssäkäyvät ihmiset, eivätkä ne lääkkeet estä ollenkaan heidän työntekoaan.  Samoin kymmenetuhannet ihmiset käyttävät epäsäännöllisin ajoin ja toistuvasti nukahtamislääkkeitä, ja käyvät silti työssä ja selviytyvät hyvin.

Jos yrityksessä on jotain vikaa noin yleensä, niin kyllä siitä tieto menee Valviraan ja Aviin.

Suomalaiset ovat totisesti kateellista kateellisimpiankin ihmisiä.

Kommentoija on erinomainen esimerkki siitä.

En haluaisi olla päihdeongelmaisen hoidettavana. Eri asia jos on tasapainossa oleva mielenterveyden häiriö. 

- itsekin sellainen ja mt-ongelmainen

Vierailija
24/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika tympeää. Vanhanaikaiset miehet toimivat noin. Katkeruus on ymmärrettävä tunne tuossa tilanteessa.

Vierailija
25/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin firmassa  on poika. Tyttöjen ala on kyllä eri. Vanhin tytär oli ollut katkera, mutta keskimmäiselle se ja sama, hän tienaa omalla alallaan varmasti paremmin ja kyllä tuo vanhinkin nyt kun vakipaikan sai. Mutta tässäkin tapauksessa on selvää, että poika on erityisnuori, vaikka vanhemmat ovat jättäneet hoitamatta kun eivät ole hyväksyneet sitä. Mutta en tiedä mitä tuo isä ajattelee, hän selvästi yliarvioi poikansa kykyjä. Poika on hermostunut, ku saa tehtäviä, joita ei osaa tehdä ja tarvitsee paljon apua. Tottakai isänsä mielestä pojan tuotokset ovat parempia kuin kilpailijoilla, mutta kyllä minä näen, että ei ole ja hän käyttää niihin valtavan paljon enemmän aikaa kuin mon muu käyttäisi. Sekin on selvää, että tuo poika vieraalla pärjäisi hermostuneisuutensa takia. Mä olin häntä ennen ja täytyy sanoa, että olisin ehkä lähtenyt koeajalla, jos olisi tuo poika ollu jo silloin kun aloitin.

Nyt haen salaa muita töitä, sillä minä vähän pelkään tuota todella hermostunutta nuorukaista. Tiedä mitä hän tekee jos saa joku päivä kohtauksen. Hermostuminen on viime aikoina vain lisääntynyt, puhuu itsekseen, paukuttelee pöytään nyrkillä ja välillä sitten kun on möykännyt, menee vessaan ilmeisesti rauhoittumaan. Tässä tapauksessa poika on otettu, koska ei pärjäisi missään muualla. Ehkä ap oletkin pomoni tytär. Meillä on siis avokonttori - minä olen ainoa, joka ei sieltä koskaan pääse pois kun työni on vain konttorilla. Etätöitä ei pomon hyväksy, vaikka alalla niitä voisi hyvin tehdä. Tuo poika saa kyllä tehdä, joten eri oikeus siinäkin, mutta tulee konttorille juuri siksi, kun ei yksin pärjänne, luulen minä ja isänsä vanhanaikaisuuden takia. 

Vierailija
26/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Yritys saisi jonkun toisen miehen nimen. Joo ei, kyllä miehille kuuluu tällainen perintö.

Vierailija
27/27 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei vie? Naisillahan just on kaikki valta viedä nimeä eteenpäin niin halutessaan. Pitää oman sukunimen, niin lapset tulee automaattisesti äidin nimelle. Miehet on niitä jotka vikisee ja naiset vie.

Useimmiten naiset kuitenkin vaihtavat nimensä.