Jätätkö julkiset vessat siisteiksi?
Jos pudotat vessapaperia lattialle nostatko? Entä jos pönttöön jää kakkaviiruja, pyöräytätkö harjalla (jos harjaa on) vai jätätkö muiden siivottavaksi?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaa käyttävillä on harvemmin siivoushanskoja mukanaan. Mikäli on erillistä käsipyyhepaperia, niin saatan poimia lattialta paperitolloja roskiin, etteivät tartu kengänpohjiin. Paljain käsin en vessaharjaan jne. koske. Bideen saa pysymään käsipyyhepaperin ssällä, joten sillä voin pönttöä huuhtaista.
Mut sinähän peset kädet vessan jälkeen, vai? Kyllä ne kädet puhdistuu vaikka vessaharjaan kosketkin ennen sitä.
Pesen, mutta en todellakaan koske harjaan ilman siivoushanskoja. En tee niin kotonakaan. Pönttöön ja pönttöharjaan kosketaan vain hanskoilla.
Kunnon pöpökammoinen hysteerikko. Ei ne pöpöt sun ihon läpi mene ja pesemällä ne lähtee pois.
Nyt en enää ihmettele, että mammapalstalla on niin paljon köyhiä ja masentuneita ihmisiä. Jos ei oteta vastuuta edes omasta wc-käynnistä, niin miten elämä muutenkaan voisi sujua hyvin? Raha tulee taikaseinästä ja joku muu pyyhkii perseen.
Kannattaa käydä kakkosella julkisissa vessoissa aina kuin mahdollista. Jää kotiin vähemmän siivottavaa ja vessapaperiakin säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Suihkutan bideellämahdolliset omat jälkeni ja nostan paperit roskiin. Vain omat kuitenkin. Puhdasta vessaa en sotke millään tavalla.
Jos bideetä ei ole; jätätkö raidat? Tuntuuko bidee hygieenisemmältä kuin vessaharja.
Vessaharjatkin joskus ihan peessä.
Mulla on ongelmana että tarvitsen paljon paperia. Vessat menee helposti tukkoon.
Hulvaton källi on teipata bideen kahva. Kun avaa hanan, alkaa bidee suihkuttaa heti. Suuntaa sen siten, ettei osu seinään vaan käyttäjään.
En pasko siten että jää raitoja pönttöön, siivoan omat jälkeni. Yleiset vessat on muutenkin niin saastaisia että yritän välttää parhaimman mukaan ja muiden ihmisten epäsiisteys ällöttää minua. En jaksa ymmärtää sellaista välinpitämättömyyttä kuin joillakin on.
Kerran matkoilla ravintolassa ruokaa odotellessa lapsella 1.5v meni Maha kuralle.
Siella oli vain yksi koppi jossa ollut kuin WC paperia. Lapsi oli kakassa, vaatteet oli kakassa eika vaihtovaatteita siihen hetkeen. Pontto oli kakassa, lavuaari oli kakassa. Yritin siistia, mutta silloin tais jaada vahan vauhtijalkia.
Vierailija kirjoitti:
En pasko siten että jää raitoja pönttöön, siivoan omat jälkeni. Yleiset vessat on muutenkin niin saastaisia että yritän välttää parhaimman mukaan ja muiden ihmisten epäsiisteys ällöttää minua. En jaksa ymmärtää sellaista välinpitämättömyyttä kuin joillakin on.
Voiko raitojen syntymisen jotenkin vältää? Miten kakataan sivistyneesti? Haluaisin oikeasti etten joutuisi vauhtiraitojani siivota, mutten mahda niille mitään.
Tavaraa täynnä olevan vaipan jättäminen levälleen lavuaarin viereen on minusta käsittämätöntä ja tähän olen pari kertaa törmännyt. Kerran kopin seinään oli liimattu käytetty terveysside.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko raitojen syntymisen jotenkin vältää? Miten kakataan sivistyneesti? Haluaisin oikeasti etten joutuisi vauhtiraitojani siivota, mutten mahda niille mitään.
Laita pala paperia osumiskohtaan. Estaa myos Aanet. Vain haju jaa. Mutta tahan on olemassa kakkasuihke joka nappaa hajun heti pytyn pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita pala paperia osumiskohtaan. Estaa myos Aanet. Vain haju jaa. Mutta tahan on olemassa kakkasuihke joka nappaa hajun heti pytyn pohjalle.
Otetaan kokeiluun, kiitos! Tämä varmaan estää myös epämiellyttävän veden roiskumisen pyllyyn pökäleen kohdatessa veden pinnan.
En oikein kehtaa käydä isolla tarpeella julkisilla paikoilla. Haju ja äänet nolottavat. Pissankin lorotusääni on aika nolo.
En jää katselemaan jääkö jarrustusjälkiä. Kansi kiinni, vetäisy ja menoks sanoi Annie Lenox
En siivoa kotonakaan vedenpinnan alla olevia jarrutusjälkiä. Liukenevat itsestään pois.
En tahallisesti sotke, enkä muista että olisi ollut tarvetta siivota.
Yhtä siistiksi kuin se oli tullessani, normaalisti. Jos on maha enemmän sekaisin ja on kiire johonkin, voi osa jäädä putsaamatta.
Liimaan käytettyjä siteitä vessan seinille. Se on hauskaa. Joskus jätän myös kuset pönttöön. Ekologista.
Masennus on sairaus ja siihen johtaneet syyt voi olla itsestä riippumattomia. Mutta se kuinka itse toimii maailmassa on itsestä kiinni, ei sairaudesta. Masennus ei ole syy jättää sonnat muiden siivottavaksi. Ei yhtään herätä empatiaa käydä jonkun masentuneen kakkarantupöntöllä.