Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että yksi 5-vuotias jaksaa tuijottaa tyytyväisenä akvaariota jopa tunnin ja toinen vaatii koko ajan huomiota/puhelinta?

Vierailija
15.11.2020 |

Minulla on kaksi 5v serkkua joita hoidan joskus. Toinen istuu hiljaa tyytyväisenä seurailemassa akvaariota pitkiä aikoja vaatimatta mitään huomiota. Toinen taas on koko ajan lahkeessa kiinni "mitä Jenna tehtäis, leikitäänkö, mennäänkö ulos, miksi taivas on sininen, miksi sun tukka on kihara, miksi miksi miksi" hiljenee ainoastaan jos annan puhelimen. Onko tavallistakin että saman ikäiset ovat näinkin erilaisia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että ihmiset ovat erilaisia. Lapset = ihmisiä.

Vierailija
2/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Katselenhan minäkin netistä junavideoita joskus tuntejakin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junavideoita? Maisemaa junasta vai?

Vierailija
4/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsia todennäköisesti. Akvaarion tuijottelija lienee asperger ja se toinen taas adhd?

Vierailija
5/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ensimmäiselle ei ole lykätty jokaiseen "tylsää" hetkeen älylaitetta käteen. Voisin kuvitella että oma ekaluokkalaiseni seurailisi akvaariota myös lumoutuneena vaikka kuinka pitkään. Älylaitteita meillä ei ole (jos nyt pöytäkonetta ei lasketa)

Vierailija
6/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on normaalia, ihmiset ovat erilaisia. Tosin ei ole hyväksi antaa lapselle aina jotain tekemistä eikä varsinkaan älylaitteita. Lapsen pitää oppia keksimään itselleen tekemistä, keskittymään ja ajattelemaan.

Vierailija
7/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalojen liike tutkitusti saa ihmisen silmät seuraamaan liikerataa joka rentouttaa aivoja ja kehoa. Tämä olisi ap:llekin ihan terveellistä kokeilla.

Silloin huolestuisin jos 5v tuijottaisi vaikkapa yksittäistä lelua tunnin ajan.

Vierailija
8/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junavideoita? Maisemaa junasta vai?

Niitäkin kyllä, sekä myös esim. asemilta tai radan varresta kuvattuja. Höyry-, diesel- ja sähköjunat kelpaavat, kaikissa on oma viehätyksensä.

Vierailija
9/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vttu???? Eikö me kaikki ollakaan toistemme klooneja??? Siis oikeestiko ihmisiä on erilaisia???!?!!??! Ei stna!!!

Vierailija
10/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on mielestäni normaalia. Toinen katsoo kaloja, toinen bunia, ja kolmatta ei kiinnosta edes kissavodeot.

Vierailija
11/16 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen "akvaariolapsi". Ei toki silloin ollut älypuhelimia mutta meillä oli naapuruston ensimmäinen tietokone jossa muutamia alkeellisia pelejä. Kaverit tunkivat aina meille ja halusivat vaan pelata. Minä valehtelin että peliaikani päivässä on viisi minuuttia että sain kaverit leikkimään :D Jo ihan pienenä kuulemma tuijottelin haaveileva ilme naamallani laavalamppua ja inhosin vähääkään vauhdikkaampia lastenohjelmia ja kovia ääniä.

Vierailija
12/16 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin myös voinut katsella kaloja pitkään. Tämä jälkimmäinen vaatii enemmän huomiota. (et kai ollut itse naama kiinni omassa älypuhelimessasi?)

Vierailija
13/16 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Minun 5-vuotiaani on myös tuollainen haaveilija. Tuijottelee pitkät ajat maisemia, taivasta, puita, luontoa...

Vierailija
14/16 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vttu???? Eikö me kaikki ollakaan toistemme klooneja??? Siis oikeestiko ihmisiä on erilaisia???!?!!??! Ei stna!!!

Mitä, eikö kaikilla olekkaan samanlaista kuplaa ja katsella punaviherlaseilla ruusunpunaista maailmaa?

Vierailija
15/16 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toinen on introvertti ja toinen ekstrovertti. Ne on psykologiassa temperamenttipiirteitä jotka on ihmisellä syntymästään asti

Vierailija
16/16 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika tykkää katsella kun pesukone pyörii, pitkät tovit. Ihan normaali lapsi 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi