Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaako lapsiasi Maria Nyqvist tai Jani Sievinen?

Vierailija
15.11.2020 |

Oletko tyytyväinen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin tuo on, jos kouluttamaton opettajana toimii, siinä ei ole mitään epäselvää.

Vierailija
22/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Janikin nykyään opettaja?

Joo,Vihdissä alakoulun ope. Semmonen 4500e/kk nakuttaa. Ihan ok.

Tuo ei ole alakoulun opettajan palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan näitä ”olen mukava kaveri” -opettajia. Käytännössä sitten koti joutuu opettamaan.

Meillä oli kuopuksella koko yläkoulun äikässä ja luokanvalvojana tällainen ja jumalaton homma oli opettaa kaikki itse iltaisin

Nyt on teini lukiossa ja olisi pihalla kuin lumiukko ilman minun panostani.

MItä luulet, olisiko lapsellesi parempi paikka amis jos ei ilman sinun hirveää panostusta opi peruskoulun asioita? Yritätkö painaa lastasi hänelle liian vaativiin haasteisiin? Peruskoulu nyt kuuluu mennä suht helposti, jos sen aikana joutuu hirveästi töitä tekemään ei povaa kovin hyvää tulevalle. Lahjakkaat ihmiset oppivat vähällä ilman pänttäystä.

Ei ole kyse mistään pänttäämisestä. Sä et nyt tiedä mistä on kyse etkä ymmärrä koko asiaa.

Vierailija
24/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin tuo on, jos kouluttamaton opettajana toimii, siinä ei ole mitään epäselvää.

i

Kuule, maaseudulla on jatkuvasti opettajien sijaisina epäpäteviä ihmisiä.  Samoin joissakin pikkukaupungeissa.

Ei niihin ketään lähde väliaikaisiin hommiin, kun pitäisi asunnot sun muut hommata sieltä myös ja kuitenkin se työputki on lyhyelainen.

Ja tietyille seuduille ei opettajia , eikä lääkäreitä eikä sairaanhoitajia saada kirveelläkään.

Ja jotenin noidenkin kuntien pitää kuitenkin se pakollinen koulunkäynti järjestää.

Vierailija
25/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan näitä ”olen mukava kaveri” -opettajia. Käytännössä sitten koti joutuu opettamaan.

Meillä oli kuopuksella koko yläkoulun äikässä ja luokanvalvojana tällainen ja jumalaton homma oli opettaa kaikki itse iltaisin

Nyt on teini lukiossa ja olisi pihalla kuin lumiukko ilman minun panostani.

MItä luulet, olisiko lapsellesi parempi paikka amis jos ei ilman sinun hirveää panostusta opi peruskoulun asioita? Yritätkö painaa lastasi hänelle liian vaativiin haasteisiin? Peruskoulu nyt kuuluu mennä suht helposti, jos sen aikana joutuu hirveästi töitä tekemään ei povaa kovin hyvää tulevalle. Lahjakkaat ihmiset oppivat vähällä ilman pänttäystä.

Ei ole kyse mistään pänttäämisestä. Sä et nyt tiedä mistä on kyse etkä ymmärrä koko asiaa.

Mitähän kohtaa en ymmärrä? Olen itse kehnon koulun kasvatti, kuitenkin "lukioon päässyt" ja sieltä erinomaisilla papereilla valmistunut, samoin yliopisto oli helppo. Muinaista aikaa, sanot, ja niin on. Mutta lapseni tekivät saman tempun, nyt yliopistoissa opiskelemassa. Keskityin omaan uraani, he hoitivat koulunsa omalla tyylillään, välillä lepsummin, mutta lukion kumpikin kävi niin hyvin, että jatkopaikat varmistuivat. Eikä kumpikaan totisesti viettänyt aikaa koulutehtävien kanssa peruskoulussa kuin minimit vaikka opettajien taso varmasti vaihteli. Annapa lapsesi hoitaa koulunsa, auta jos hän pyytää apua mutta muuten keskitä oma kunnianhimosi itseesi ja omaan uraasi, kaikille parempi niin.

Vierailija
26/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä tyyppejä varmasti molemmat. Jani vaikuttaa todella symppikseltä ja Maria myös, fiksusti ovat hoitaneet yhteys haastattelut sun muut.

Mutta kun ilm. osa haluaa vain ylläpitää mielikuvaa tai naureskella ja ivata, että heh-heh onko lapsellasi käynyt ni-in huono tuuri, että on saanut itselleen epäpätevän opettajan, joka on heh-heh joskus ollut uimari ja on varmaan aika moraalitonkin kun itseään nuremman naisen kanssa aviossa ja tämä avioliittokin taitaa olla järjestyksessään jo toinen vai kolmas. - Ex kumppaninsakin ainakin 1. on kai ollut täydelsien virheetön, vaikka en sitä tajunnut.  ja itselleni on jäänyt vuosia piianneneksi mysteeriksi mistä minun olisi pitänyt olla  hänellle (, tai kenenkään muun suomalaisen) kateellinen kun hän sanoi meidän suomalaisten olevan kateellsiasarvikuonoja.

Vierailija
27/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hemmetin huono tuuri, jos lapsella on epäpätevä opettaja.

Vierailija
28/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hemmetin huono tuuri, jos lapsella on epäpätevä opettaja.

Totta. Mutta ainakin itse olen jo tajunnut sen, että muodollisesti pätevin opettaja ei ole aina se optimaalisin ja siten toivotuin opettjaja. - Tai, kuten joku jo täällä mainitsi Persujen mepin Laura Huhtasaaren, niin kieltämättä hänen julkitulonsa ja julkiset esiintymiset ovat onnistuneet toistuvasti muistuttamaan siitä, että ei muodollinen koulutus kyllä automaattisesti takaa, oikeastaan kai mitään. Voi tietysti uskotella, että lapsia opettaessaan hän toimii ja käyttäytyy toisin. Mutta, mutta mikäs sen takaa?

Vierailija
29/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani on mukava ihmisenä, mutta epäpätevä opettajana, koska vain koulutus yläasteelle saakka. Sillä ei vielä pätevöidytä ammattitaitoiseksi opettajaksi. Valitettavasti epäpätevät sijaiset ovat usein opettajina vuosikausia. Lehtijuttujen mukaan vaimonsa uskonnon ope.

Vierailija
30/39 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole alakoulun opettajan palkka.

Janille maksetaan vähän enemmän kuin riviopettajalle.

Vierailija
31/39 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nygvist on kyllä reksi!! Tyhmät!!

Vierailija
32/39 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria on kuitenkin koulutettu opettaja ja vissiin apulaisreksinä jossain. Jani on pelkkä peruskoulun käynyt uimari.

Vierailija
33/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussako hyvä ja symppis tyyppi huomataan?

M ei ainakaan koulunsa aloittavien kanssa osaa olla niin kuin alkuopetuksen opettajan pitäisi.

Vierailija
34/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievisellä teltta useimmiten pystyssä.

t. oppilas

Vierailija
35/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoulun opettajan palkka ei ole 4500 €/kk. Yläkoulun aineopettajalla voi olla.

Vierailija
36/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimatuntejako pitää, vai onko opiskellut opettajaksi?

Jani taisi lopeettaa koulut ylä-asteen jälkeen ja kesksittyi uintiin isä johdolla.

Että sellainen "kansankynttilä"

Vierailija
37/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani Sievinen on tehnyt opettajan sijaisuuksia, ilmeisesti ei nyt kuitenkaan.

"Nykyisin Jani toimii täyspäiväisenä uintivalmentajana ja hänen vaimonsa, Maria Nyqvist, 40, toimii helsinkiläiskoulun rehtorina."

https://www.seiska.fi/terveys/jani-sievisen-uintiuran-kova-hinta-kloori…

Vierailija
38/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolla 18 on aika ihanteellinen kuva sijaisista ja siitä kuinka he perehtyvät opetussuunnitelmaan ja rakentavat oppituntinsa huolella. Kai niitäkin on, mutta useimmilla sijaisilla ei ole minkäänlaista käsitystä opsista ja sen sisällöstä. Sitä paitsi ops on aina enemmän ja vähemmän teoreettinen. Ei siitä saa suoraan ohjeita tuntien valmisteluun. Aina eivät sijaiset saada edes opettajanoppaita käyttöönsä. Niissä sentään olisi selkeitä ohjeita asioiden käsittelyyn ja tuntien valmisteluun. Useimmat sijaiset opettavat sen, mitä oppikirjassa on, ei muuta, koska useinkaan ei ole tietoa sen enempää käsiteltävästä asiasta. 

Vierailija
39/39 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Maria opettaa nyt ensimmäistä luokkaa. Uskonnon opettaja on, en tiedä onko luokanopettajakoulutusta.

Pienien ekaluokkalaisten ymmärrystä ei kuitenkaan näytä olevan, valitettavasti.