8v pojalle laitettu serkkujensa luona kynsilakkaa, olisitko suuttunut tässä tilanteessa?
Oli serkuillaan (tyttöjä) yökylässä ja serkkujen äiti oli lakannut tyttöjen kynnet ja kysynyt haluaako poikanikin lakkaa. Tuli aamulla kotiin kynnet lakattuina. Minä en oikein tykännyt ja pojan isä suuttui oikein kunnolla, pisti pojan poistamaan lakat. Mitä itse ajattelisit vastaavasta?
Kommentit (59)
Lapsuusiän homous voi uusia aikuisena.
Suuttuisin ja saisivat tulla poistamaan lakat.
Jos kotona pelätään noin pahasti tyttömäisiä juttuja ja tukahdutetaan pojan persoona, niin jotain traumoja hänelle siitä tulee. Jos poika on oikeasti homo, niin ette te kyllä auta asiaa kieltämällä asiaa, ja jos ei ole niin kyllä te sen kotoa saatte lähtemään huonolla käytöksellä.
Poikani 3v halusi oikein sinistä kynsilakkaa, koska olisi kuin teräsmies. Vanhemmalla siskolla oli joku prinsessakausi menossa ja piti olla aina lakkaa kynsissä.
Ostin pojalle oman lakan ja hän sitten ylpeänä esitteli muutamaa lakattua kynttä isälleen. Isä raivostui aivan valtavasti ja haukkui ja raivosi pojalle. Reaktio oli jotain aivan todella järkyttävää ja lakka tietysti poistettiin. Asia jätti selkeästi (herkkään) poikaan jäljet. Itselle tulee vieläkin todella pahaolo kun muistan asian. Eikä lapsikaan asiaa ole unohtanut, on kuitenkin lähes aikuinen jo.
Kohtuullisuutta tälläisiin mitättömiin asioihin vanhemmat!
Oli serkuillaan (tyttöjä) yökylässä ja serkkujen äiti oli lakannut tyttöjen kynnet ja kysynyt haluaako poikanikin lakkaa. Tuli aamulla kotiin kynnet lakattuina. Minä en oikein tykännyt ja pojan isä suuttui oikein kunnolla, pisti pojan poistamaan lakat. Mitä itse ajattelisit vastaavasta?
Miehesi on piilohomo ja kiihottui poikasi kynsilakasta. Koska ei voi hyväksyä tätä puolta itsessään joutui avuttoman raivon valtaan. Alkaisin suunnitella miehen heivaamista ennen kuin tuo poikakaveriltaan herpeksen tai alkaa ahdistella lapsia.
Komppaan edellistä. Normaali mies olisi hymähtänyt moiselle ja antanut lasten leikkien olla. Jotain muhii pinnan alla eikä se ole hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Poikani 3v halusi oikein sinistä kynsilakkaa, koska olisi kuin teräsmies. Vanhemmalla siskolla oli joku prinsessakausi menossa ja piti olla aina lakkaa kynsissä.
Ostin pojalle oman lakan ja hän sitten ylpeänä esitteli muutamaa lakattua kynttä isälleen. Isä raivostui aivan valtavasti ja haukkui ja raivosi pojalle. Reaktio oli jotain aivan todella järkyttävää ja lakka tietysti poistettiin. Asia jätti selkeästi (herkkään) poikaan jäljet. Itselle tulee vieläkin todella pahaolo kun muistan asian. Eikä lapsikaan asiaa ole unohtanut, on kuitenkin lähes aikuinen jo.
Kohtuullisuutta tälläisiin mitättömiin asioihin vanhemmat!
Ja mitä sä sanoit miehelle? Ja miksi et mennyt estämään tuota raivon purkausta? Itse en ikimaailmassa vain kuuntelisi vieressä, jos mieheni alkaisi raivoamaan, etenkin noin mitättömästä asiasta ihan pienelle lapselle. Ja tekisin heti selväksi lapselle siinä tilanteessa, että hän ei ole tehnyt mitään väärää.
No en todellakaan suuttuisi. Sehän on vasta lapsi.
Tytön kynsiä olen lakannut, niin meilläkin poika on halunnut muutaman kerran lakkaa yhteen kynteen.
Miehesi saa pyytää anteeksi pojalta.
Mitenkö olisin reagoinut? Olisin kysynyt, että oliko vierailulla kivaa, minkälaiset olivat leikit, ja olisin sanonut, että onpas kivan näköiset kynnet. Mies olisi varmaankin kysynyt, että toivoisiko poika omia kynsilakkoja. Meillä kun ei ole tullut mieleen, hankkia pojalle sellaisia. Jos poika olisi toivonut, niin olisi joululahjaksi saanut. Joulun pyhinä olisi poika saanut taiteilla kynsiä niin itselleen, sisaruksilleen ( Jos nämä olisivat halunneet) ja meille vanhemmille. Kemikaalikuorma toki olisi kasvanut, mutta jos ei jatkuvasti kynsilakkaa käytä, niin tuskin siitä on suurta haittaa. Jos ei tuota ola lukuun, niin kynsien lakkaus on hyvää hienomotoriikan harjoittelua.
Jos tämä aloitus on totta, niin tee lasu lapsestasi. Miehesi käytös on kamalaa lasta kohtaan.
Meilläkin on pienenä osa pojista halunnut kokeilla kynsilakkaa kun olen lakannut omia tai tytön kynsiä. Oon sanonu et pojat harvemmin lakkoja käyttää mutta totta kai saa kokeilla. Kertaan on jäänyt. Ei ole myöhemmin kiinnostanut kun kerran on saanut kokeilla. Yritetään muutenkin kasvattaa sillä periaatteella että ei ole miesten ja naisten juttuja vaan kaikki voi tehdä mitä haluaa ja osaa.
Kunnon mies ei käytä mitään kynsilakkoja, meikkejä tai muuta sipsuttajien humpuukia!
Perinteisistä miesten töistä ei tule mitään, jos pitäisi varoa kynsilakan naarmuuntumista tms. koristeiden vaurioitumista tai likaantumista!
Joo, naisia on automekaanikkoinakin, mutta vain nykyaikaisten sähkö- ja paineilmatyökalujen ansiosta. Käsityökaluin ne hommat jäisi naisilta tekemättä...
skfsdfkdsfklfd kirjoitti:
Kunnon mies ei käytä mitään kynsilakkoja, meikkejä tai muuta sipsuttajien humpuukia!
Perinteisistä miesten töistä ei tule mitään, jos pitäisi varoa kynsilakan naarmuuntumista tms. koristeiden vaurioitumista tai likaantumista!
Joo, naisia on automekaanikkoinakin, mutta vain nykyaikaisten sähkö- ja paineilmatyökalujen ansiosta. Käsityökaluin ne hommat jäisi naisilta tekemättä...
Nyt puhutaan lapsesta.
Kynsilakka on mielestäni täysin turha kemikaali. Olisin kyllä ärtynyt, jos taaperotyttäreni kynnet joku lakkaisi minulta kysymättä. 8-vuotias toki on jo vähän eri juttu.
curling-vanhemmuus on todellinen ongelma suomessa.
Eroaisin tuollaisesta junttimiehestä ja menisin pyytämään pojalta anteeksi. Sanoisin että kynnet oli tosi kivan näköiset ja että voitaisiin yhdessä joku päivä laittaa kynnet ja käydä ostamassa vaikka pari uutta lakkaa, jos haluaa.
Esimerkiksi Youtubessa mies "beautyguruja" on ihan hirveästi. Mistä sitä tietää kuinka tunnettu kynsitaiteilija ap:n pojastakin voi tulla. Mutta leikkiähän se lapsille on ja niin sen pitää ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa on todettu että vaaleanpunaisiin alusvaatteisiin puetuista pojista tulee homoja ja vaaleansinisiin alusvaatteisiin puetuista tytöistä lesboja.
Tuskin kyse on siitä väristä vaan sen pukijan henkisestä painostamisesta. Puetaan väkisin poikia tytöiksi ja käsketään leikkimään barbeilla, sekä aivan kaikin tavoin muokataan pojista väkisin tyttöjä että päästään näyttämään maailmalle kuinka vapaamielisiä meillä ollaankaan. Sairaaksi on mennyt maailma.
Höpsis. Väkisin ei saa toki ketään pukea. Mutta miksei poika saisi laittaa esim.kynsilakkaa kun itse tahtoo?
En laittaisi kynsilakkaa kenellekään 8-vuotiaalle. En ainakaan kenenkään toisen lapselle. Enkä hoida toisten lapsia, koska siitä saa vain kuraa niskaan, miksi vaivautua.
[Sarkasmi]Kyllä! Synneistä pahin! Helevetin liekit odottavat!!! [/Sarkasmi]