Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavikselle liikaa kuntoilua

Vierailija
12.03.2014 |

Tässä nyt kahden viikon ohjelma

ma-pe kävellen töihin, yhteensä tulee 8 km. 

Muu liikunta:

Salikäynnit ja ohjatut jumpat alkaa aina 10-15 minuutin crosstrainerilla tai kuntopyörällä, lämmittely. 

Ma: bodypump

Ti: Venyttely

Ke: Spinning

To: Core

Pe: lepo

la: spinning ja bodypump

Su: Tunnin reipas kävelylenkki päivällä, illalla venyttely

Ma: lepo

Ti: venyttely

Ke: Bodypump

To: Oma salitreeni, alavartalo

Pe: lepo

La: Spinning ja salitreeni ylävartalo

Su: Aamulla pitkä lenkki juosten/hölkäten/kävellen, illalla venyttely

Tuossa siis viime ja toissaviikon ohjelma. Keskusteltiin näistä tuttavapiirissä ja heistä kukaan ei juuri käy salilla, mutta heidän mielestään tuossa on liikaa. Joskus olen käynyt uimassa, mutta nyt on jalkasieni enkä voi mennä. En käy salilla saunassa, älkää peljätkö, mutta luulen kyllä sieltä tartunnan saaneenin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa. Aika sopiva/normaali määrä.

Vierailija
2/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: Minä luulen itse myös, että määrä on aika hyvä. Ainakin minulla on olo hyvä ja paino pysyy kurissa ihan normaalilla syömisellä. Teen istumatyötä, joten siksi olen valinnut juuri nuo ohjatut treenit ja sen vastapainoksi minusta ihan hyvä. Selkäkään ei ole vaivannut pitkään aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti n. 5t treeniä viikko ja toi venyttely? Ei ole liikaa, ihan ok. Olen myös tavis ja treeniä tulee joinain viikkoina kymmenenkin tuntia, yksi treenikerta voi olla 3-4 tuntia rasittavaa liikuntaa. Keskimäärin kuitenkin 5-7 t/ vko. Välillä lepoviikkoja. Näin olen mennyt nelisen vuotta ja voin oikein hyvin. :)

Vierailija
4/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä on sopiva. Yksi kysymys kuitenkin heräsi: Jos vastaus olisi, että on tavikselle liikaa, niin millaisista henkilöistä muodostuisi tämä ei-tavisten ryhmä, jolle tuo ei ole liikaa? Alkuperäinen, miten siis erotat toisistaan tavis- ja spesiaali-ihmiset?

Vierailija
5/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corekinhan on vaan sen 30 minuuttia. Tuo on sellainen perussetti, joskus jää vähemmäksi ja joskus tulee enemmän. Ehkä se tuntuu paljolta niille, jotka näkevät salin vain hikisenä painojen nostelulta. Työmatkoista tulee sitten lisäksi 1,5 h/päivä, tosin ihan niin paljon ei varsinaiseen kävelyyn mene, kun on vilkasliikeinteisiä katuja valoineen ylitettävänä useita. 

-ap

Vierailija
6/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:52"]

Määrä on sopiva. Yksi kysymys kuitenkin heräsi: Jos vastaus olisi, että on tavikselle liikaa, niin millaisista henkilöistä muodostuisi tämä ei-tavisten ryhmä, jolle tuo ei ole liikaa? Alkuperäinen, miten siis erotat toisistaan tavis- ja spesiaali-ihmiset?

[/quote]

No taviksella tässä tapauksessa tarkoitin ihmistä, joka ei ole huippu-urheilja, tähtää fitness-kisoihin tai sitten tarvitse mallivartaloa tms. Tavis olisi voinut olla ehkä sitaateissa. 

Vierailija
7/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi yhdistelmä bodypump ja seuraavana päivänä saliharjoittelu ei ole järkevä. Joko et tee bodypumpissa kunnolla tai sitten jos teet, sinun ei pitäisi kyetä tekemään seuraavana päivänä salilla alavartaloa. Älä siis laita lihaskuntoharjoittelua perättäisille päiville, jos ne ovat intensiivisiä.

Ei ole liikaa kuntoilua tuossa. Riippuu vähän intensiteetistä, miten se sinulle sopii. Et kerro tuossa, minkä verran liikut nyt. Jos olet sohvaperuna, aloittaisin varovaisemmin ja lisäisin sitten määriä. Tuota yhtä asiaa lukuunottamatta vaikuttaa ihan järkevältä, lepopäivät on mukana.

Vierailija
8/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:57"]

Toi yhdistelmä bodypump ja seuraavana päivänä saliharjoittelu ei ole järkevä. Joko et tee bodypumpissa kunnolla tai sitten jos teet, sinun ei pitäisi kyetä tekemään seuraavana päivänä salilla alavartaloa. Älä siis laita lihaskuntoharjoittelua perättäisille päiville, jos ne ovat intensiivisiä.

Ei ole liikaa kuntoilua tuossa. Riippuu vähän intensiteetistä, miten se sinulle sopii. Et kerro tuossa, minkä verran liikut nyt. Jos olet sohvaperuna, aloittaisin varovaisemmin ja lisäisin sitten määriä. Tuota yhtä asiaa lukuunottamatta vaikuttaa ihan järkevältä, lepopäivät on mukana.

[/quote]

Olen käynyt salilla nyt aktiivisemmin kaksi vuotta, sitä ennen harrastanut lähinnä lenkkeilyä ja hiihtoa sekä joskus uintia. Talvella olisikin spinningin tilalla hiihto, mutta nyt ei ole oikein voinut käydä. Aiemmin kävin salilla kerran viikossa tekemässä oman treenin. Olin valtion virastotalolla töissä ja siellä oli ilmainen kuntosali, mutta aika pieni ja hikinen. Kerran viikossa sai käydä, oli jaettu virastoittain. 

Vierailija
9/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katotaan monta vuotta se innostus kestää tolla intensiteetillä.

Vierailija
10/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tulee raja varmasti vastaan, sillä en ole enää kovin nuori. Ap. 

Vierailija
11/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 43v ja treenannut jo vuosia tuolla yksi lepo viikossa-rytmillä. Jos se on elämäntapa ja mieleistä, siihen ei kyllästy.

Vierailija
12/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:44"]

Mä olen 43v ja treenannut jo vuosia tuolla yksi lepo viikossa-rytmillä. Jos se on elämäntapa ja mieleistä, siihen ei kyllästy.

[/quote]

Olen vähän vanhempi kuin sinä. Minulla on nimenomaan lisääntynyt alusta, alussa kävin aika varovaisia treenejä 2-3 kertaa viikossa. Into tuli siitä, kun iso kuntosali on 5 min kävelymatkan päässä, eli muutin. Ohjatuista jumpista on paljon tarjontaa, joten ei kyllästy ja lähes aina on jossain kohtaa salia tilaa tehdä jotain, jos ohjatut on täynnä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi