Mies ei maksa laskujaan? miten aloittaa keskustelu
Eli mies on hyvä palkkaisessa työssä, mutta ei maksa laskujaan, ei edes avaa niitä! Kaikki laskut menee perintään ja lopulta ulosottoon. En ymmärrä tuota elämäntapaa.
Ja haluaisin keskustella aiheesta miehen kanssa, mutta miten ko.keskustelun voisi aloittaa? Aihe ei ole ihan helpoimmasta päästä.
Kommentit (26)
Siis onko sillä miehellä rahaa tilillä? Seurustelin kerran peliriippuvaisen kanssa joka myös piilotteli laskujaan. Ja lainasi (muka) kavereilleen rahaa ja siksi oli "just nyt vähän rahaa". Eli juokse vielä kun voit äläkä anna miehelle euroakaan!
Ei pelaakaan, muuta kuin noi lotto, viikinglotto ja eurojackpot, 4-8euroon peli.
Kertoi jo kuolleesta isästään, että tällä oli kaikki laskut maksamatta ja isä oli kuitenkin yksityisyrittäjä joka tienas hyvin ja jätti jälkeensä toimivan firman yhdelle lapselleen.
Miehen ystävät tuntuvan pitävän miestä pankkina, joka lainaa rahaa kun he tarvivat. Miehen exäkin lainailee rahaa vähän väliä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:01"]
oletko naimisissa miehen kanssa? jos olet niin varmista ettei mene asunto alta. älä missään nimessä rupea maksamaan miehen laskuja se on loputon suo!
[/quote]
Ei olla naimisissa, eikä näillä näkymin mennäkkään. Mun tarvii luottaa siihen että ihminen kykenee huolehtimaan perheestään tarvittaessa.
Mun exä oli myös peliriippuvainen, onneksi pääsin hänestä eroon. Vuoden aikana velkaantui minulle useamman tonnin ja palkka meni aina eri velkojen lyhennyksiin. Velkaa oli kertynyt normi-ihmisen vuositulojen verran. Minulle ei ole maksanut senttiäkään, saattaapi olla etten koskaan rahojani näekään. Aivan sama, nyt olen vapaa ja pitkästä aikaa onnellinen!
Eli sama neuvo kuin 9. Run baby run.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:20"]
Mun exä oli myös peliriippuvainen, onneksi pääsin hänestä eroon. Vuoden aikana velkaantui minulle useamman tonnin ja palkka meni aina eri velkojen lyhennyksiin. Velkaa oli kertynyt normi-ihmisen vuositulojen verran. Minulle ei ole maksanut senttiäkään, saattaapi olla etten koskaan rahojani näekään. Aivan sama, nyt olen vapaa ja pitkästä aikaa onnellinen!
Eli sama neuvo kuin 9. Run baby run.
[/quote]
Olenko mäkin, mulla pyörii veikkauksen sivuilla ikipelinä noi samat. Rahaa kyllä on, vaikka ulosmittaus tapahtuu nykyään suoraan palkasta. Mua ärsyttää tollanen saamattomuus, aikusessa ihmisessä
Edesmennyt aviomieheni oli ulosotossa. Eihän ne suuret tulot mitään merkitse,kun vouti vie 1/3. Olin myös itse ulosotossa. Pääsin siitä. Mies ei myöskään avannut laskujaan. Sanoi, että antaa voudin hoitaa. Kun ei ikinä niistä pääse. Uusi laki tuli voimaan, ja osa veloista vanheni.Mies innostui avaamaan perintäkirjeitään ja varasi ajan velkaneuvojalle. Pääsi velkasaneeraukseen,sai pankista 8000 lainan ja maksoi sitä pankkiin. Mies oli kuin uudestisyntynyt. Muuttui ihan silmissä kun sai jonkin ajan kuluttua luottotietonsa takaisin. Meni ensimmäiseksi avaamaan puhelin liittymän. Hän tunsi olevansa ihminen. Ikää oli silloin 56 vuotta.
Miten toimit, vai olitteko vain hiljaa, laskuista ja veloista? Meillä kuitenkin haaveillaan omasta kodista ja sen sellaisesta, mutta tällä menolla en ainakaan hanki yhteistä kotia tämän miehen kanssa. Vaikka raha ei ole kaikki, niin jotenkin haluaisin että mies ryhdistyisi ja ottaisi asiat hoitoon
Mieheni oli aiemmin aviossa ja hänellä oli 3 lasta. Kun tavattiin,yksi oli alaikäinen,siitä jäi elatusmaksuja rästiin. En ole koskaan halunnut lapsia. Oli onni,ettei mieskään enää enempää halunnut. Aina olen asunut vuokralla. Minulle riitti tämä mies niinehyvineen. Hän oli kirvesmies ja teki paljon "talkootyötä" . En odottanutkaan perhe-elämää. Olin silloin 38 vee. Ajattelin niin,että hän hoitakoon omat sotkunsa. Ei ole mun asiani. Menimme avioon kun olin 2 päivää vailla 50 vuotta. Mies rupesi sairastelemaan,ja sanoi että saan ainakin hänen eläkkeestään puolet, jos kuolee ennen minua. Itselläni on surkea tuleva eläke. Olimme 9 vuotta aviossa. Lopun aikaa olin hänen omaishoitajansa. Hän nukkui pois syyskuussa 2013.
Ei siitä puheeksi ottamisesta voi tehdä itselleen mitään ongelmaa, ei ole mikään mielipidekysymys pitääkö laskut maksaa vai ei. Tuollaisen ihmisen kanssa eläminen on muutenkin tarpeeksi haastavaa, ilmankin että siitä itse ottaa mitään henkilökohtaisia nolousongelmia.
Mä viimeksi tänään nalkutin asiasta miehelleni ja se vaikutti (taas) kyllä katuvalta kun ei ollut edes avannut laskujaan. Tässä tapauksessa mä pystyin arvaamaan ko. kirjekuoresta mikä se olisi joten lopulta avasin sen ja maksoin, vaikka olikin tullut miehen nimellä, sillä mies oli istunut sen päällä niin kauan että arvasin sen olevan jo myöhässä (kuten olikin).
Tätä on jatkunut koko sen ajan kun olemme tunteneet, mieheni on vain todella leväperäinen rahan suhteen. Ei kaiken: hän on esim. töissä alalla jossa vaaditaan erittäin suurta tarkkuutta ja huolellisuutta. Toista on omien rahojen kanssa. Tästä syystä meillä ei voi olla kokonaan yhteiset rahat vaikka olemmekin olleet naimisissa koko 2000-luvun.
Mä avaan laskut, kerään ne päivämäärän mukaisesti pinoon. Kerran, kaksi kuukaudessa miehen ollessa koneella, menen viereen, ojennan pinon ja sanon, että on aika maksaa ne. Seison vieressä kunnes pankin sivut ovat auki, sitten saa hoidettua asian loppuun.
Ärsyttää saamattomuutensa, mutta näin saa asian hoidettua. Muuten jää roikkumaan ja saa tulla karhua karhun perään. Ja meilläkään ei ole siitä kiinni, etteikö tilillä olisi mistä ottaa. Ei saa omatoimisesti aikaiseksi.
Jotenkin vaan tuntuu oudolle että aikuiselle ihmiselle pitää muistuttaa laskuista ja niiden maksamisesta.
No, ei muutakuin suu auki uudelleen, alan vaikka aukomaan noi laskut ja komennan maksamaan.
Ei tuollaisen huithapelin kanssa kannata mihinkään ryhtyä. Ihan vastuuton retkuhan tuollainen. Ota jalat allesi.
Ihan älyttömiä neuvoja alkaa hyysäämään kaveria ja hoitamaan asioita tämän puolesta. Sehän vain edelleen mahdollistaa saman touhun. Eikä missään nimessä pidä omia raha-asioita sotkea tuollaisen takia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:22"]
Älä ihmeessä ryhdy hyysäämään. Ota rohkeasti 'kissa pöydälle' ja vastuuta mies omista raha-asioistaan. Itse en kyllä uskaltaisi miettiä perheen perustamista noilla spekseillä. Auta miestä tässä kohtaa ja käske hänen tehdä 'vakkarilaskuista' suoraveloitussopimukset. Selitä sille miten paljon enemmän se maksaa, että niihin kertyy muistutusmaksuja ja perintäkuluja ja mitä merkkaa luottotietojen menetys. T. Sossuntäti
[/quote]
Luottotiedot on mennyt jo, mies on elänyt tuolla tavalla jo 8vuotta ainakin, lainaa kyllä rahaa ystävilleen, maksaa mielellään kaupassa ja muuten. tienaa kuitenkin yli 3000 kuukaudessa.
Olen jo kerran puhunut asiasta omalla kohdallani, kun laskut meni sen takia perintään että minulla ei ollut rahaa ja maksoin siltikin 600 egen kuukausituloista joka kuukausi velkojani pois, sitkeällä työllä ja sinnittelyllä pääsin loukusta ja kun pääsin töihin olen saanut rahaa säästöönkin.
jostakin tää pitää silti alkaa selvittään, ihan kuin mies ei ymmärtäisi että laskut on maksettava
Aloita näin: saatanan luuseri, tuossa on ovi, jätä avain pöydälle.
Jaa, minä sanoisin omalleni että odotatko että minun ne pitää maksaa vai oletko ihan vaan tollo. Itse kyllä olisin sellaisen miehen lähettänyt jo seurusteluaikana tiehensä.
Seurusteluaikana mies piilotteli laskut ja muut kaappiin, joten en nähnyt niitä. nyt kun on muutettu yhteen olen löytänyt miehen piilottamia laskuja vaatekaapista yms. En oikeasti käsitä, miksi laskujen avaaminenkin on jo niin vaikeaa. Olen jo kerran maksanut 3000 euron edestä ulosotossa olleita laskuja.
Jos teillä on sama pankki, ehdota että saat nettitunnukset miehesi tilille ja maksa sinä ne sieltä hänen puolestaan. Sovitte jonkun paikan mihin laskut laitetaan ja avaatte postin yhdessä. Ehtiikö mies aina nähdä postin ensin? Haluaako hän vain enemmän rahaa käyttöön tuolla käytöksellä vai mikä on syynä?
Älä ihmeessä ryhdy hyysäämään. Ota rohkeasti 'kissa pöydälle' ja vastuuta mies omista raha-asioistaan. Itse en kyllä uskaltaisi miettiä perheen perustamista noilla spekseillä. Auta miestä tässä kohtaa ja käske hänen tehdä 'vakkarilaskuista' suoraveloitussopimukset. Selitä sille miten paljon enemmän se maksaa, että niihin kertyy muistutusmaksuja ja perintäkuluja ja mitä merkkaa luottotietojen menetys. T. Sossuntäti
oletko naimisissa miehen kanssa? jos olet niin varmista ettei mene asunto alta. älä missään nimessä rupea maksamaan miehen laskuja se on loputon suo!