Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Nokia Lumiaan ohjelmoitu nk. akkukuolema?

Vierailija
15.05.2014 |

Mulla on kaksi vuotta vanha Lumia. Ei se nyt mikään paras puhelin ikinä ole todellakaan ollut, itsestään mm. pyyhkii yhteystietoja muistista ja muutenkin ollut kökkö käyttää. On sillä kuitenkin voinut soittaa ja lähettää tekstiviestejä.

Mutta. Nyt kuukauden ajan se akku ei vaan lataudu. Vaikka se olisi 12 tuntia latauksessa eikä edes käytössä samaan aikaan, niin akku ei ole latautunut kuin puoliksi. Ja sillä puolikkaalla latauksella voi soittaa tasan kaksi n. 5 minuutin puhelua ja lähettää yhden tekstiviestin, sitten loppui virta.

Ei todellakaan ollut aiemmin tuollainen. Ja latautuminen ei ole heikentynyt pikkuhiljaa. Luulin jo, että laturissa on vika, mutta uusi laturi ei auttanut asiaa - lisäksi vanha laturi lataa ihan hyvin muita usbllä ladattavia laitteita.

Valitin asiasta työnantajalle, puhelin on työsuhdepuhelin. Vastaukseksi tuli, että ei ole mahdollista ostaa mulle näin pian uutta puhelinta. Että ei voi olla vielä rikki.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ja parilla muulla ainakin kävi niin, ettei akku latautunut enää ollenkaan, ihan paskoja ovat

Vierailija
2/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se paria vuotta pidempään päivittäistä purkua kestä, vaan kuolee ihan ohjelmoimattakin.

Tietysti työnantaja maksaa akun vaihdon, jos se on työsuhdepuhelin. Toimiva puhelin on osa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vanhempi luma, varmaan 3v ja akku toimii hyvin. Muita ärsyttävyyksiä siinä kyllä on. Akun VOI vaihtaa itsekin, kun katsoo ohjeen netistä. Ei oo vaikeeta. 

Vierailija
4/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:58"]

Eipä se paria vuotta pidempään päivittäistä purkua kestä, vaan kuolee ihan ohjelmoimattakin.

Tietysti työnantaja maksaa akun vaihdon, jos se on työsuhdepuhelin. Toimiva puhelin on osa palkkaa.

[/quote]

Miten niin ei kestä? Mun oma henk.koht. puhelin on 4-5 vuotta vanha Nokia N95 ja toimii edelleen ihan hyvin, ei akunkaan kestossa ongelmia.

Yritän puhua, jos ostaisivat mulle työpuhelimeksi jonkun 30 euron halvan luurin... Veikkaan, että tulee halvemmaksi kuin akun vaihto. Tai mites tuohon vaihdat akun, kun se on tuollainen kiinteä kapula?

Ei ikinä enää Nokiaa... Tai mikä sen uuden Microsoft-kännykän nimi sitten onkaan.

Vierailija
5/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa Jolla. Siinä akun saa irti osana puhelmen normaalikyttöä. Ja muistikiórtoín saa irti vaikka akku olisi kiinnil

Vierailija
6/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lumia" ei ole puhelin, vaan sarjan nimi samalla tavalla kuin Samsung GALAXY tai Huawei HONOR

Vierailija
7/7 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:18"]

"Lumia" ei ole puhelin, vaan sarjan nimi samalla tavalla kuin Samsung GALAXY tai Huawei HONOR

[/quote]

Joo, ei se puhelin tunnu olevankaan. Vaan turha kapistus, joka ei toimi ja jolla kerätään hölmöiltä rahat.

Ei ihme, että Suomella menee huonosti, kun kyseinen esine on suomalaisten insinöörien parhaimmiston osaamisen näyte.