Saako opiskelija jotain tukia kesälomakuukausilta?
Jos ei ole töissä kuin osan kesälomasta(esim.3-8 viikkoa), niin saako muulta ajalta jotain tukea kelasta?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:36"]
Tässä on vielä monta kuukautta aikaa hakea kesätöitä
[/quote]
Niin,paitsi että lähes jokainen työpaikka on jo tässä vaiheessa tehnyt kesätyöntekijöiden valinnan. :-)
[/quote]
mol.fi:stä löytyy kesätyö -haulla yli 15000 ilmoitusta
[/quote]
sorry, kaikki yhteenstä 15000, kesätöitä 2500
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:17"]Jos ei ole töissä kuin osan kesälomasta(esim.3-8 viikkoa), niin saako muulta ajalta jotain tukea kelasta?
[/quote]
Jos sulla on työharjoittelua kesälomalla, niin saat anottua opintorahaa siksi ajaksi. Näin ainakin meillä oli kun olin ammattikoulussa. Sitten taas jos olet ihan palkallisessa duunissa, niin et saa tukia tai niitä ei kannata edes hakea, koska jos tienestit ylittää tietyn määrän, niin joudut maksamaan kelalle tukia takaisin.
niin ja huom KOKO SUOMESSA 2500 :D ootte te kyl nii juntteja jotkut!!! :D ja mua ei tod.kiinnosta mikään perseenpyyhkiminen vanhainkodissa,mielummin oman alan töitä :-) menkää te katkerat lähärit niihi paikkoihin vaa ;)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:59"]niin ja huom KOKO SUOMESSA 2500 :D ootte te kyl nii juntteja jotkut!!! :D ja mua ei tod.kiinnosta mikään perseenpyyhkiminen vanhainkodissa,mielummin oman alan töitä :-) menkää te katkerat lähärit niihi paikkoihin vaa ;)
[/quote]
Ihan kivaa ja asiatonta tekstiä sinulta. Itse olen ollut viimeksi töissä 2013 tammikuussa. Sen jälkeen sain tiedon polvileikkauksesta, jonka jälkeen firmat eivät halunneet minua töihin. Polvi leikattiin vasta toukokuussa 2013, se tulehtu ja leikattiin 2 kertaa uudelleen. Saikulla olen ollut toukokuusta joulukuulle 2013, ihan sairaspäivärahalla. Ja nyt olen ollut tammikuusta 2014 lähtien työttömänä. Oman alan töitä ei enään löydykkään, koska on alas-ajovaiheessa suomessa suomalaisten osalta. Nyt minulle siis kelpaisi työ kuin työ, kunhan sitä edes jostain saisi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:59"]niin ja huom KOKO SUOMESSA 2500 :D ootte te kyl nii juntteja jotkut!!! :D ja mua ei tod.kiinnosta mikään perseenpyyhkiminen vanhainkodissa,mielummin oman alan töitä :-) menkää te katkerat lähärit niihi paikkoihin vaa ;)
[/quote]
Ihan kivaa ja asiatonta tekstiä sinulta. Itse olen ollut viimeksi töissä 2013 tammikuussa. Sen jälkeen sain tiedon polvileikkauksesta, jonka jälkeen firmat eivät halunneet minua töihin. Polvi leikattiin vasta toukokuussa 2013, se tulehtu ja leikattiin 2 kertaa uudelleen. Saikulla olen ollut toukokuusta joulukuulle 2013, ihan sairaspäivärahalla. Ja nyt olen ollut tammikuusta 2014 lähtien työttömänä. Oman alan töitä ei enään löydykkään, koska on alas-ajovaiheessa suomessa suomalaisten osalta. Nyt minulle siis kelpaisi työ kuin työ, kunhan sitä edes jostain saisi.
[/quote]
Ihan tiedoksi vaan, että ihan terveilläkin on suuria vaikeuksia saada töitä. Lisään omalta kohdaltani noihin työttömyysvuosiisi vielä muutaman.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
Ihan tiedoksi vaan, että ihan terveilläkin on suuria vaikeuksia saada töitä. Lisään omalta kohdaltani noihin työttömyysvuosiisi vielä muutaman.
[/quote]
No minähän olen käytännössä jo terve, koska jalka pelaa jo. Takana on kuitenkin 2 vuotta muita töitä ja oman alan töitä noin 6 vuotta, eli olen kerinnyt työelämässä olemaan jo/vasta 8 vuotta.
Ehei todellakaan ole vielä kaikkia työpaikkoja jaettu. Meillä hakuaikaa pidennettiin maaliskuun loppuun, koska hakemuksia tuli niin vähän (!) eikä sopivia henkilöitä löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:36"]
Tässä on vielä monta kuukautta aikaa hakea kesätöitä
[/quote]
Niin,paitsi että lähes jokainen työpaikka on jo tässä vaiheessa tehnyt kesätyöntekijöiden valinnan. :-)
[/quote]
mol.fi:stä löytyy kesätyö -haulla yli 15000 ilmoitusta