Alkaako lihansyönti olla vanhanaikaista?
Olen reilu kolmekymppinen ja koko elämäni syönyt lihaa koska olen ajatellut että en voisi elää ilman sitä. Ihan viime aikoina kuitenkin uskaltauduin kokeilemaan kasviproteiniituotteita, aikaisemmin olen maistanut ainoastaan jotain nyhtökauraa eikä se ollut oikein mistään kotoisin.
Mutta nyt ostin sellaista jauhista josta tein sulatejuustopohkaisen kastikkeen riisille, ja ai että vei kielen mennessään! Tämä oli oikeasti paljon parempaa kun jauhelihasta tehty kastike! Sitten paistoin myös yksi päivä pannulla kasvis grillimakkaroita siivuina ja sen kanssa paistetut perunat ja olin todella positiivisesti yllättynyt. Tämä oli parasta makkaraa jota olen koskaan maistanut eikä jäänyt sellaista äklöä oloa eikä perässä pahanmakusia röyhtäyksiä kuten usein jos on syönyt makkaraa. Aloin ihan tosissaan miettiä että olenkohan ollut ainakin tähän asti ihmisten joukossa jotka ovat oikeasti jämähtäneet kivikaudelle, koska todella paitsi lihansyönti on alkanut jotenkin tökkiä viime aikoina niin nämä korvaavat tuotteet taitavat olla jopa parempia! Onko muilla tullut tällaisia ajatuksia?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärin vegeaterian jälkeen on kevyempi olo. Jos jatkat vegen syömistä, parempaa on reseptit tuoreista tuotteista kuin nyhtökaura ja vastaava.
Täytyypä kokeilla. Jotain Hesen vegepurilaista maistoin joskus mutta ei ollut kovin hyvää. Mutta näille kannattaa anta näköjään todellakin mahdollisuus kun näissäkin varmasti maku kehittyy koko ajan, itselläkin oli tätä ennen vähän sellainen käsitys että kaikki kasviproteiinituotteet on jotain keinotekoisen makuista mössöä mutta olivat nämä ainakin mielestäni parempaa kun mikään viime aikoina maistamani liha. Tokihan tuoreet tuotteet on aina kaikista terveellisimpiä ja kyllä niistäkin tullut laitettua viime aikoina erilaisia ruokia.
Mäkkärin vegeaterian jälkeen on kevyempi olo. Jos jatkat vegen syömistä, parempaa on reseptit tuoreista tuotteista kuin nyhtökaura ja vastaava.