Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekemistä 8 vuotiaan lapsen kanssa iltaisin? Ainoa lapsi.

Vierailija
12.03.2014 |

Ainokaisena haluaa koko ajan seuraa, mutta ei halua leikkiä kavereidensa kanssa joka ilta vaan tykkää olla rauhassa kotona. Haluaa leikkiä mun kanssa, äitinsä siis, mutta kun en kertakaikkiaan meinaa aina jaksaa. 

Ei halua pelata, lukea kirjaa, vaan leikkiä.. uuh. Mitä sitä keksisi muuta? Sisällä siis.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika?

Vierailija
2/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeen että leikkisi kavereidensa kanssa JOKA ilta. Ymmärrän tekstistä niin että välillä on kavereillaan, eli ei ole erakoitunut kotiin. Kotona voi yhdessä leipoa, saunoa, katsoa tv:tä, tytön kanssa kauneushoitoilta, askartelette esim. tulevaksi pääsiäiseksi tai kortteja tulevia juhlia/juhlapäiviä varten, jumppaatte ja venyttelette yhdessä.

Vierailija
4/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noita oikeastaan tehdäänkin. Tytöllä on paljon kavereita, mutta hän ei ole koskaan ollut sellainen, että hirveästi "tarvitsisi" muita. Enemmän kaverit on hänen perässään. Tyttö viihtyy hirveän hyvin kotona ja meikäläisen kanssa. Siitäkin huolimatta etten meinaa jaksaa leikkiä.. 

Tytöllä on hirveän hyvä mielikuvitus, siksi varmaan onkin niin innokas leikkijä. Mietin että miten sitä saisi "hyödynnettyä". Hän ei vaan oikeen tykkää mistään ohjatusta toiminnasta. On oikein todellinen free spirit.. 

Vierailija
5/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on kun lapsiluku jätetään yhteen. Sillehän ei tietysti mitään voi jos enempää ei saa. Olen niin onnellinen meidän kolmikosta, seuraa löytyy aina toisistansa.

Vierailija
6/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Sanot lapselle, että keksii itselleen tekemistä. Ei äiti ole ohjelmatoimisto.

Vierailija
7/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai yksinkin voi leikkiä? Ei ne sisarukselliset lapsetkaan aina yhdessä leiki... 

Vierailija
8/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän suostuu tekemään itsekseen, seuraa kaipaa nimenomaan minulta. Välillä tuntuu että leikkii mielummin minun kuin kavereidensa kanssa.

Joo, toista lasta kyllä yritettiin mutta ei vaan tullut. 

Vierailija
9/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:42"]Ainokaisena haluaa koko ajan seuraa, mutta ei halua leikkiä kavereidensa kanssa joka ilta vaan tykkää olla rauhassa kotona. Haluaa leikkiä mun kanssa, äitinsä siis, mutta kun en kertakaikkiaan meinaa aina jaksaa. 

Ei halua pelata, lukea kirjaa, vaan leikkiä.. uuh. Mitä sitä keksisi muuta? Sisällä siis.

[/quote]

Ajakaa autoradalla tai junaradalla. Ajakaa radio-ohjattavilla autoilla. Kasatkaa pienoismalleja. Leikkikää legoilla esim technicseillä jne.

Vierailija
10/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se toimii noin, koska olet aina hypännyt käskystä. Lopeta se.

Vierailija
11/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoista ei ole koskaan välittänyt, päinvastoin kuin itse pienenä. Techniksejä en tiedä mitä ne on..? Autorata on, mutta se on niin iso, että vie koko olkkarista tilan. Eikä sitä yksitoikkoista ajamista jaksa kauaa. Radio-ohjattavia autojakin on, mutta eipä nekään innosta. Pienoismalleja ei olla vielä kokeiltu, sitä voitais kokeilla! 

Vierailija
12/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että leikit tietyn aikaa, sitten saa leikkiä yksinään tai tulla puuhailemaan sun kanssa jotain muuta, jos kaipaa vielä seuraa.

Vierailija
13/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:01"]

Tuollaista se on kun lapsiluku jätetään yhteen. Sillehän ei tietysti mitään voi jos enempää ei saa. Olen niin onnellinen meidän kolmikosta, seuraa löytyy aina toisistansa.

[/quote]

Tiedätkö mitä, ei kannata yleistää. Meillä on myös ainokainen, joka kyllä osaa leikkiä yksikseenkin.

AP:lle, jos kerran lapsella on hyvä mielikuvitus, niin sitähän voi käyttää hyödyksi ja yrittää saada lapsi leikkimään yksinäänkin. Onko hänellä vielä joku lelu(sarja), jolla leikkii? Omani (täyttää 10 tänä vuonna) leikkii vielä LittlestPetshopeilla, kaverin kanssa tai yksinään. Heillä on leikissä pysyvät perheet (eli samat otukset ovat aina isä, äiti, mummo, lapset jne) ja se leikki jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Välillä ollaan pihalla petsien kanssa, välillä sisällä. Itse lapsena leikin koulua, opetin siis omia nukkejani ja pehmoleluja (en ole ainokainen, mutta ikäeroa on pikkusiskoon sen verran, ettei yhteisistä leikeistä tullut oikein mitään).

Hankalampi tilannehan olisi, jos lapsella ei olisi mielikuvitusta, jolloin myöskään yksinleikeistä ei oikein tulisi mitään (itselläni vähän tätä ongelmaa, siksi tuo koululeikki olikin oikeastaan aika helppo, eihän siihen tarvita kuin tehtäväkirja, aapinen, kynät, jne., lisäksi pöytä ja tuoli).

Vierailija
14/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi että ainokainen haluaa leikkiä, mutta äidin kanssa, kielii vähän siitä, että ei ihan hanskaa niitä leikkitilanteita ikäistensä kanssa. Normilapsi kyllä tod leikkii mieluummin kavereiden kanssa tuossa iässä!

Vierailija
15/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:26"]

Toi että ainokainen haluaa leikkiä, mutta äidin kanssa, kielii vähän siitä, että ei ihan hanskaa niitä leikkitilanteita ikäistensä kanssa. Normilapsi kyllä tod leikkii mieluummin kavereiden kanssa tuossa iässä!

[/quote]

Tohon en kyllä usko, sillä hänellä on paljon kavereita, ja kaverit enemmän hänen perässään kuin päinvastoin. 

On sanonut, että mä leikin paremmin. Eli tuntuu ennemmin siltä että tarttis ikäistään vanhempaa seuraa, ja kavereistaan eniten tykkääkin leikkiä sen pari vuotta vanhempien kanssa.

Vierailija
16/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ voi olla lapsen leikkiä! Äideillä tuppaa olemaan iltaisi´n kädet täynnä kotitöitäkin. Lapsi kaipaa ehkä leikkiä pyytäessään ihan vaan äidin kanssa olemista. Arkisten hommien tekeminen yhdessä on mukavaa, kun ei olla hampaat irvessä ja hassutellaan välillä. Onnistumisen tunnetta syntyyy kummallekin.

Vierailija
17/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä se ei etsi samanlaista seuraa kuin itse on? Meidän rauhallinen lapsi leikkii rauhallisten kanssa.

Vierailija
18/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki sen kanssa kotia. Nyt olis pyykkien viikkaamisen aika ja sitten tyhjennetään tiskikone, ja nyt keitetääm iltapuuroa

Vierailija
19/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ryhtyisi enkä ole omien lasten kanssa tuohon ryhtynyt, että olisin lasten ohjelmatoimisto. Päinvastoin, olen sitä mieltä että on lapsille erittäin terveellistä että on välillä tylsää ja täytyy itse keksiä omat viihdytyksensä. Meillä varsinkin tytär oli alle kouluikäisenä sellainen, ettei olisi hetkeäkään halunnut vain olla, vaan aina olisi pitänyt hänelle järkätä jotain tekemistä. En siihen suostunut ja kyllähän se kovan kitinän jälkeen oppi viihdyttämään itseään mielikuvittelemalla tai vaikka ulos menemällä ja siellä jotain tekemällä. Nykyisin jo kouluikäisenä hän tykkää erityisesti lukea ja pelata tietokoneella.

Vierailija
20/47 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi juuri sisällä olla? Käykää uimassa ja kävelyllä ym. illat valostuu, nyt on kiva LIIKKUA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi