Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahenevatko PMS-oireet vanhetessa?

Vierailija
12.03.2014 |

Siinä se kysymys tulikin. Nykyään olen pms-oireiden aikana oikea hormonihirviö. Äreä, itkuherkkä, masentunut, kaikki tuntuu tylsältä ja mikään ei huvita. Oma parisuhdekin tuntuu ihan totaalisen kuolleelta ja huonolta. Ihmeesti kumminkin kun pääsee näiden parin päivän yli niin kaikki taas kirkastuu ja nämä masentavat ajatukset tuntuu jopa vähän tyhmiltä ja kuvitelluilta. Tuntuu että oireet ovat pahentuneet nuoruudesta. Auttaako näihin oireisiin joku? Ei oo helppoa olla nainen! ;)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireet olivat pahimmillaan 30-35 vuotiaana. Söin pahimmassa vaiheessa niihin sitalopraamia 1 tabletin päivässä noin viikon ajan/kuukausi. Nyt 38 vuotiaana oireet ovat selkeästi helpottaneet! Eli vanhenemisessa on jotain hyvääkin ja tunnelin päässä on valoa, eikä se ole juna :)

Vierailija
2/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 33-vuotias ja nyt kyllä tuntuu olevan huipussaan nämä pms-oireet. Ainahan niitä on mulla ollut mutta lievemmässä mittakaavassa. Mukava kuulla että helpotusta on luvassa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikuttaa stressi eikä niinkään ikä. Jos hommat sujuu, voi PMS mennä aika vähällä vaivalla, mutta jos tulee mitään ongelmia niin niihin reagointi menee ihan överiksi jos sattuu olemaan se aika kuukaudesta. Juuri tänään säälin itseäni ja ympäristöäni kun itkin marketin parkkipaikalla lapsen harrastuksen loppumista... ei hyvää päivää. Ja ikää on kohta 40 vuotta.

Vierailija
4/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hirveänkamalat PMS-oireet vähän yli 40-vuotiaaksi. Kaikki asiat otti päähän, riitelin ja tiuskin mieheni kanssa. Nyt 45-vuotiaana PMS-oireet kadonneet ja parisuhdekin voi hyvin! Aikoinaan PMS-oireisiin ei kyllä oikein auttanut mikään vaikka tiedostinkin koko ajan mistä on kyse.

Vierailija
5/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa omega3-rasvahappoja ja B- vitamiinia kierron toisella puoliskolla. Mun pms on kadonnut kokonaan kun aloin noita ottaa. Ja oireet oli ihan kauheat.

Vierailija
6/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo reilusti alle 40-vuotiaana helpotti, nyt kuukautiset (42v ) alkaa niin, että samana päivänä on maha kipeä, ei mitään muita oireita. Kiitos siitä! 

Vierailija
7/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:32"]

Kokeilkaa omega3-rasvahappoja ja B- vitamiinia kierron toisella puoliskolla. Mun pms on kadonnut kokonaan kun aloin noita ottaa. Ja oireet oli ihan kauheat.

[/quote]

Kiitos vinkistä! Ostin just berocca poretabletteja. Niissä on ainakin b-vitamiinia. Täytyy katsoa vielä joku omega purkki popsittavaksi :)

Vierailija
8/8 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 24-vuotias nainen ja kärsin ihan hirveistä pms- ongelmista, ongelmat alkoivat vähän yli parikymppisenä, alle 20v en huomannut mitään oireita. Minusta tuntuu, että pms- oireet pahenevat jatkuvasti vuosi vuodelta, en edes halua tietää minkälaisessa tilanteessa olen kolmikymppisenä. Normaalisti olen aika rauhallinen tyyppi, pms- aikaan olen kuin raivohullu, kaikki ärsyttää ja ihmisten seura suorastaan raivostuttaa. Myös fyysisiä oireita on paljon, kuten finnejä, turvotusta, kipuja eri puolilla kehoa.. Tuntuu että voisi pms- aikaan vaan vajota jonnekin maan alle ja tulla takaisin kun menkat loppuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan