Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kukaan 18-20-vuotias tiedä, mitä haluaa opiskella.

Vierailija
12.03.2014 |

Opiskelu myös kestää todella kauan, koska mielipiteet muuttuvat tuossa iässä vielä lukemattomia kertoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä tiesin jo 6-vuotiaana.

Vierailija
2/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän nyt, että ryhdyn lävistäjäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tiesin ja ekalla pääsin sisään ruotsia lukemaan. Kyllä ton ikäsenä pitää tietää, 25v. haluaisin minä ainakin ensimmäisen lapsenkin jo.

Vierailija
4/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:36"]Itse ainakin tiesin ja ekalla pääsin sisään ruotsia lukemaan. Kyllä ton ikäsenä pitää tietää, 25v. haluaisin minä ainakin ensimmäisen lapsenkin jo.

[/quote]

Moni voi luulla tietävänsä, mutta opiskelu tai viimeistään alan työ voikin osoittautua aivan muuksi.

Itse olen vaihtanut alaa nelikymppisenä omasta halustani, vaikka "varma" olin nuorena silloisesta valinnasta.

Vierailija
5/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:36"]Itse ainakin tiesin ja ekalla pääsin sisään ruotsia lukemaan. Kyllä ton ikäsenä pitää tietää, 25v. haluaisin minä ainakin ensimmäisen lapsenkin jo.

[/quote]

Moni voi luulla tietävänsä, mutta opiskelu tai viimeistään alan työ voikin osoittautua aivan muuksi.

Itse olen vaihtanut alaa nelikymppisenä omasta halustani, vaikka "varma" olin nuorena silloisesta valinnasta.

Vierailija
6/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiesin jo lapsena mitä haluan aikuisena tehdä ja nyt teen sitä.  

Eiköhän ainakin ne tuhannet, jotka pyrkivät erilaisiin taideyliopistoihin ole aika varmoja siitä mitä haluavat. 

Vierailija
7/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Ja korkeakouluhakuja tehdään entistä vaikeammaksi uudistuksella. :( Pienestä asti olen sanonut että musta tulee isona lääkäri, mutta matemaattinen lahjakkuuteni on vähän mitä on :(( Mulla on monta alaa mikä vois olla "ihan kivaa", mut mä en tiedä mitään varmaksi et jes! toi on mun juttu! :S Onneksi tiedän edes sen verran, että luonnontieteet (biologia <3) ja lääketiede on musta mielenkiintosia nii kaipa niistä jotain saa kehitettyä.

- abitar 18v

Vierailija
8/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut tietää, mutta useimmat ei. Harvalla on hajuakaan, minkälaisia esim. yliopisto-opinnot ovat todellisuudessa, joten se on sellaista sian ostamista säkissä. Tuntuu, että jos olisi aloittanut muutamaa vuotta myöhemmin, niin opinnoista olisi saanut niin paljon enemmän irti. Ja alakin olisi ollut ihan toinen.

Vierailija
9/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsis mikä yleistys. Meidän perheestä 5/5 on esimerkiksi tiennyt.

Vierailija
10/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tietää, mutta mä en tiennyt. Luokkakaveri sitten kehui omaa suunnitelmaansa, ja vinkkasi että tuu sinne, se on hyvä ala jossa hyvät palkat, ja menin sinne, koska en kertakaikkiaan muutakaan keksinyt. Olisin tarvinnut lisää aikaa.

Tuntui olevan yleistä esim. lyödä tuopista vetoa kuka pääsee minnekin. Porukka ihan pihalla, mutta kyllä osalla oli silti selvät suunnitelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan