Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä nimestä Minna?

Vierailija
11.03.2014 |

:)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:21"]

Peruskoulussa oli yksi minna rinnakkaisluokalla. Sitä kiusattiin :(

[/quote]

Ai nimen vuoksiko? 

Vierailija
22/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:20"]

Joillain täällä hirveää katkeruutta minnoja kohtaan :D on huoriteltu ja haukuttu, aika erikoista. 

[/quote]

En tie katkeruudesta, mutta aika hyvin nämä tälläiset viestit kyllä pystyin yhdistään erääseen Minna-nimiseen entiseen ystävääni :) Ja kyseisistä syistä nimenomaan entiseen, vaikka olikin "paras" ystäväni vuosia ja vuosia, kunnes tajusin oikean luonteen. Parempi myöhään, kun ei milloinkaan.. Toki on niin yleinen nimi, että varmasti kokemuksia puoleen ja toiseen... Ei se nimi miestä jne. Noh tässä tapauksessa naista! Mutta kamalat vipat syntyy itselle Minna nimestä :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:21"]

Peruskoulussa oli yksi minna rinnakkaisluokalla. Sitä kiusattiin :(

[/quote]

Ai nimen vuoksiko? 

[/quote]

Ei. Silä oli muistaakseni veli joka ei ollut ihan normaali. Ehkä siksi. Mutta tämä miulle tuli mieleen nimestä Minna.

Vierailija
24/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt Minna-nimestä! Se on jotenkin niin pehmeä ja voimakas samaan aikaan. Klassikkonimi, mielestäni.

Vierailija
25/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävänä kaksi Minnaa. Ihan huippu tyyppejä molemmat <3

Vierailija
26/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna on aivan mahtava nimi!

Vierailija
27/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista kommenteista :) Itse olen hyvin tyytyväinen perinteiseen nimeeni, joka ulkomaillakin taipuu kivasti nimeksi Mina. Ei hassumpi.

T. Minna

Vierailija
28/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen Minna. Suosittu nimi aikoinaan, tullee taas muotiin kun lapsille annetaan isoäitien nimiä.

Vierailija
30/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:42"]

http://en.wikipedia.org/wiki/Minna_(name)

[/quote]

Hups, toi linkki johtaa väärin (en tiennytkään että on Minna-niminen kaupunkikin olemassa :D), mutta tässä siis oikea linkki eli tuo name pitäisi olla mukana:

http://en.wikipedia.org/wiki/Minna_(name)

Vierailija
31/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään ota tota name-sanaa tohon linkkiin, mutta linkissä kerrotaan nimen olevan heprealaista alkuperää, tarkoittaen maan lasta (child of earth).

Vierailija
32/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tâällä toinen Minna, mutta ei kutsumanimenä. Itse nuorena ajattelin aina yhdistyväni Minna Canthiin, sopivasti vahvuutta, feminismiä ja kuitenkin naiseutta... ;-) Mutta niinhän se on, että jokaisesta nimestä varmaan on kaikenlaisia mielikuvia. Itse tunnen vain muutaman muun saman nimisen, mutta ihan kivoja ne on kaikki olleet... mutta ehkä olenkin puolueellinen. ;-) Nämä mielikuvajutut on aina hiukan sellasia, että jos on yhdenkin epämiellyttävän ihmisen tavannut, johon nimi yhdistyy, nimellä on paha kaiku. Ei sille mahda mitään. Omalle lapselleni en olisi ikinä antanut nimeä, josta olisi ollut huonoja muistoja. Valitsimmekin sitten kutsumanimeksi kansainvälisen yksinkertaisen klassikkonimen, ja toiseksi nimeksi tuli yhden ihanan ystävän nimi... eli toimii se toisinkin päin, eli nimi voi parantua kantajansa myötä. :-) 

Vierailija
33/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoja mielikuvia täällä.

Vierailija
34/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun suosikkinimi, suosionsa huipulla 1964-1968. Oman luokan molemmat Minnat olivat ihan kivoja, toinen oli hyvä kaverini. Muutti pois ja sitten muuttui ja tuli kaupungin huonot tavat. Toinekin muutti pois, mutta hän on kuulemma yhä sama symppis kuin silloinkin. Tuttavalla on "uusioMinna", eli n. 25-vuotias. Hän on reipas yliopisto-opiskelija. Kummankin pojan luokalla oli myös Minna (90-luvun alussa syntyneitä), joten nimi ilmeisesti koki uuden aallon noihin aikoihin. Toisesta en oikein tiedä mitään, toinen tomera emäntätyyppi. Minulla ei ole ikäviä Minna-kokemuksia. 

Vierailija
35/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, jonka haluan omakseni.

Vierailija
36/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna-nimi sopii mielestäni vauvalle ja vanhukselle tai siis että on iätön nimi. 

Vierailija
38/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Minna on ihan hyvä nimi. Lapsena yksi pihan "iso" tyttö oli Minna, ja leikki meidän pienempien kanssa. Minä olin 4, Minna oli "jo" 10 :)

Nykyään hänellä taitaa olla jo useampikin lapsi.

Vierailija
39/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana suutelin Minnaa ja mieleeni jäivät ne pehmeät huulet ja kaulan pehmyt iho.Voi Minna, Minna... Ihana tyttö.

Vierailija
40/42 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa 90-luvun alussa luokallani oli 22 tyttöä. Näistä neljän nimi oli Minna. Yliopistossa vuosikurssillani oli seitsemän Minnaa. Ikäluokassani aivan liian suosittu nimi siis. Koskaan ei tiennyt kenestä puhuttiin, jollei sukunimeä lisätty.