Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräisitkö yöllä, jos yläkerran rappukäytävässä kolmevuotias itkisi?

Vierailija
14.11.2020 |

?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen kyllä muutenkin mutta tuskin kuulisin vaikka itkisi oven takana. Täällä on eristyksen kunnossa.

Vierailija
2/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti.

Riippuu talosta ja siitäkin että onko väliovi jäänyt auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi tietää et heräsikö vai ei? Jos on itse syvässä unen vaiheessa niin ei niin helposti kuin kevyen unen vaiheessa. Sinänsä olen aika herkkäuninen eli todennäköisesti heräisin.

Vierailija
4/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei olisi mun kolmevuotiaani, joten en heräisi.

Jokaisen kannattaa pitää its ehuolta omista lapsistaan vaan.

Vierailija
5/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen kimmoke siis tämä juttu:

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007618743.html

"Valpas naapuri havahtui yöaikaan siihen, kun kerrostalon rappukäytävältä kuului yhtäkkiä itkuisen lapsen ääntä.

Lapsi oli yhtä kerrosta ylempänä olevan oven takana."

Vierailija
6/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se ollut väärin jos olisi adoptoinut tytön noin surkealta äidiltä?

Vierailija
7/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti heräisin.

Vuosia sitten kuulin kesällä avoimesta ikkunasta klo 4, hätäntyneenä pienen lapsen huutavan: mummo, mummo...

Missä lie mummo ollut, kapakka oli vieressä.

Surullista.

Vierailija
8/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun luhtitalon ylimmässä kerroksessa, mutta heräisin kyllä jos joku itkisi talon portaikossa, koska se on ihan makuuhuoneemme ikkunan alla.

Vierailija
9/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herännyt. Heräsin ja kuulin käytävästä sydäntä särkevää itkua ja menin katsomaan. Naapurin lapsi oli lähtenyt käytävään yöllä ja ovi painunut kiinni. Vanhemmat eivät tienneet mitään eivätkä meinanneet herätä millään kun yritin palauttaa lapsen takaisin. Lopulta isä tuli munasillaan ovelle ja lapsi luikahti sisään. Sanoin vaan että ostakaa turvalukko ettei pääse ulos ja lähdin jatkamaan unia. Asiasta ei ole sen koommin puhuttu eikä lapsikaan ole käytävässä majaillut.

Vierailija
10/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tosin hypoteettinen kysymys mulle, kun asun rivitalossa. En reagoi ulkopuolisiin ärsykkeisiin nukkuessani helposti.

M54

Vierailija
11/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläiset ihmiset ei huolehdi ehkäisystä?

Vierailija
12/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälläiset ihmiset ei huolehdi ehkäisystä?

Se äitihän oli 21, eli tullut raskaaksi 17-vuotiaana. Teinivahinko.

Vierailija
13/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun nukun huoneessa, jonka seinän takana on rappukäytävä, herään kyllä, jos joku huutaa yöllä rappukäytävässä. Ihan sama, minkä ikäinen ja missä kerroksessa. Ylimmässä kerroksessa asun itse.

Vierailija
14/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen asunut kerrostalossa viimeksi 30 vuotta sitten ja silloin nukuin yöni kuin tukki. Tuskin olisin herännyt. Nyt olen kuuskymppinen ja yöuneni on kevyempää kuin nuorena. En kuitenkaan herää esim siihen, että kissa tai koira liikkuu asunnossani. Herään vain sellaisiin ääniin, jotka ei ole "normaaleja". Jos kerrostalossa olisi tavallista, että joku lapsi itkee öisin, tuskin heräisin lapsen itkuun. 

Vierailija
15/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä voi tietää herääkö vai ei, riippuu kuuluisiko ääni riittävän kovaa ja kauan. Jos kysymys kuuluisi, että välittäisinkö jos kuulisin itkua tai mitä tähansa ääniä rappukäytävästä yöllä, niin kyllä välittäisin. Selvittäisiin tietenkin mistä ääni kuuluu ja miksi. Siellähän voisi olla vaikka mitä meneillään ja asia voisi vaikuttaa omaankin turvallisuuteen.

Vierailija
16/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeaviin ja hälyyttäviin ääniin herää. Yleensä nukun todella sikeästi. Mutta herään esim. kissan oksentamiseen.

Vierailija
17/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa, nukun korvatulpat korvissa. Ja vaikka heräisin niin ei kiinnostaisi, lähinnä vituttaisi.

Vierailija
18/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa sanota, että olisi ollut nukkumassa. Jos olisin hereillä, varmasti kuulisin äänet rappukäytävästä.

Vierailija
19/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa, nukun korvatulpat korvissa. Ja vaikka heräisin niin ei kiinnostaisi, lähinnä vituttaisi.

3-vuotias oli pelkässä vaipassa yksin käytävässä, äiti oli lähtenyt dokaamaan.

Vierailija
20/47 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias oli pelkässä vaipassa yksin käytävässä, äiti oli lähtenyt dokaamaan.

No en minä sitä makuuhuoneestani tietäisi. Vituttaisi että jonkun kakara rääkyy keskellä yötä, mutta en tekisi mitään, en yleensäkään puutu naapurien asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan