Kaverisi tulee kylään ja alkaa ihastella naapurin taloa ja pihaa
Onko sinusta vähän loukkaavaa? Seisoo pihassasi ja ihastelee, miten on nätti piha ja talo noilla ja voi kun on upeeta kaikki siellä aidan toisella puolella.
Kommentit (21)
No jos teki vilpittömästi niin en pahastuisi, mutta jos tarkoitus oli ärsyttää sinua niin sitten en kutsuisi uudelleen kylään. :P
Miten kukaan voi loukkaantua tuollaisesta? Eihän se oo sulta pois jos kaveri kehuu naapurin pihaa.
No en. Mulla kaverit tekee usein niin. Ja mun mielestä se naapurin piha on hirveä, aivan liian rakennettu ja kaikki puusto poistettu. Mulle se antaa hyvää perspektiiviä siihen, että suuri yleisö ja ammattilaiset voi tykätä ihan eri asioista. Olen itse siis puutarha- alan ammattilainen ja yrittäjä.
vain nainen voi loukkaantua tuollaisesta. toisaalta naisethan loukkaantuvat kaikesta
On aina helpompi ottaa kantaa kaukaisempaan kuin läheisempään asiaan.
Mutta tavallaan ymmärrän ap:ta-
Jos on itse nähnyt valtavasti vaivaa pihansa ja istutusten takia ja on itse siihen tyytyväinen, niin kyllähän siinä saattaa tulla jonkinlainen epäonnistumisen ja huonommuuden tunne, ellei kaveri sano mitään myönteistä pihasta.
Ja ihmisillähän on erilainen maku. Ehkä kaverisi piti enemmän naapurin pihasta kuin sinun, jos siellä oli toisenlaisia kasveja ym..
Mutta kohtelias ja ystävällinen vieras ja etenkin kaveri löytää aina hyvät ja kauniit sanat myös kaverinsa aikaansaannoksista,
Jos ei, on kateellinen tai sosiaalisesti erittäin kömpelö.
Onhan se typerää ja ei kuulu hyvään käytökseen. Sama kun joku kehuis koko ajan muitten ulkonäköä. Huomio pitää olla siinä jonka luona ollaan. Mielipiteensä voi pitää omanaan. Ajattelematon kaveri.
No jos naapurin talo ja piha ovat hienoja, niin en kyllä pahastuisi. Itsekin varmasti ihastelisin samalla lailla.
Suoraan sanoen: on se musta vähän tökeröä. Jos mä huomaisin ystäväni naapurin pihassa jotain ihastelemisen aihetta, en alkaisi sitä ääneen ylistää. En takuulla.
Jos suureen ääneen ihastelee toisten taloa jne niin on hölmö. Ymmärrän jos ihan yhdellä lauseella mainitsee jotain, mutta jos kehumalla kehuu niin pitäisin loukkaavana.
Niin, ollaan muutettu uuteen kotiin ja laitettu pihaa ja nähty vaivaa kovasti, ei mitään sen kummempia luomuksia, lähinnä nurmikkoa ja kivoja kukkivia kasveja, puita ja pensaita, siellä täällä penkki tai joku kiva yksityiskohta, eli mietitty kiva kokonaisuus. Ja hyvin samantapainen on myös naapurilla. Meidän pihasta ei sanonut mitään. Ap
Jos kaveri on ajattelematon eikä ymmärrä itekkään olevansa epäkohtelias. Jos useinkin kehuu aina muita toisen kuullen niin se on piiloilkeilyä. Vaikea sanoa kun ei tiedä millainen ihminen.
Voisiko olla vähän kateellinen jos muita kehuu.
Eikös naapurin piha ole samalla osin teidän näköala? En ymmärtäisi tuosta loukkaantumista. Minä ainakin tykkäisin että naapurilla olisi näyttävä piha.
Ei kai kukaan nyt tosissaan voi tarkoittaa tuon olevan ihan ok, kun ystävä tulee katsomaan ap: n uutta kotia pihoineen, eikä sano siitä MITÄÄN, mutta notkuu aidan vieressä kehuen naapurin taloa ja pihaa. Ja ap:ta vielä soimataan siitä, että kehtaa loukkaantua :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt tosissaan voi tarkoittaa tuon olevan ihan ok, kun ystävä tulee katsomaan ap: n uutta kotia pihoineen, eikä sano siitä MITÄÄN, mutta notkuu aidan vieressä kehuen naapurin taloa ja pihaa. Ja ap:ta vielä soimataan siitä, että kehtaa loukkaantua :D
Jos itsellä on keskiverto piha niin ainakin itse ottaisin oman pihan ylistämisen hieman kettuiluna.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ollaan muutettu uuteen kotiin ja laitettu pihaa ja nähty vaivaa kovasti, ei mitään sen kummempia luomuksia, lähinnä nurmikkoa ja kivoja kukkivia kasveja, puita ja pensaita, siellä täällä penkki tai joku kiva yksityiskohta, eli mietitty kiva kokonaisuus. Ja hyvin samantapainen on myös naapurilla. Meidän pihasta ei sanonut mitään. Ap
Väärä vuodenaika tälle provolle. Aloittelijan virhe. Asut kai kerrostalossa kun et älyä, että tähän vuodenaikaan ei mikään piha ole kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä vuodenaika tälle provolle. Aloittelijan virhe. Asut kai kerrostalossa kun et älyä, että tähän vuodenaikaan ei mikään piha ole kiva.
Tämä tapahtui kesällä. Muistin tämän, kun sain kutsun katsomaan tämän ystäväni uutta kotia. Ja ei, en todellakaan aio "kostaa", mutta tuli vain mieleeni tuo kesäinen vierailu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui kesällä. Muistin tämän, kun sain kutsun katsomaan tämän ystäväni uutta kotia. Ja ei, en todellakaan aio "kostaa", mutta tuli vain mieleeni tuo kesäinen vierailu. Ap
Joo totta kai. Tietenkin. Kuule, jos käy kateeksi kun muilla on piha, niin osta sellainen itsekin. Ei tarvitse sitten provoilla.
En ottaisi loukkauksena jos naapurin talo ja piha ovat paljon nätimmät kuin omani.