Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis elävätkö jotkut normaalia elämää coronasta huolimatta?

Vierailija
14.11.2020 |

Eli käyvät huvikseen kaupunkien keskustoissa jne?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä esimieheni ei kuuluisi näihin koronahysteerisiin niin elämässäni ei korona kuuluisi eikä näkyisi juuri mitenkään, nyt täytyy kuitenkin sietää sitä päivän saldo päivittelyä joka päivä, huolta ja murhetta ja voivottelua joutuu kuuntelemaan. Ja toki hänen huolimielipiteensä on ainoot oikeet, mitään ei saa edes kyseenalaistaa olematta samantien syypää koko pandemiaan...

Okei näen välillä maski-ihmisiä, joten sen verran korona on muuttanut elämääni. Ja stressaan siitä, että enhän vain tule kipeäksi, koska sitten joudun välttelemään testiin menemistä.

Vierailija
122/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Ihan normaalisti. Ei kiinnosta pätkääkään koronat.

Eikä vissiin muut ihmisetkään.

Miksi hysteeriset vedätte aina tän saman kortin? Jos joku riskiryhmäläinen haluaa väkisin tunkea iholle eikä pidä turvaväliä, niin syyttömiä me muut siihen ollaan. Minulla ei ole mitään tarvetta lähestyä ketään tuntematonta, vaan osaan pitää tarpeelliset välit muihin ihmisiin. Vaikka elän ja liikun muuten aivan normaalisti.

Pääsääntoisesti riskiryhmäläiset kyllä haluavat pitää turvaväliä, mutta se on vaikeaa, kun niin monet muut eivät turvaväleistä välitä - ehkä sinä olet poikkeus, mutta suurin osa vähät välittää turvaväleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentovero käyttöön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ruokakaupassa on pakko käydä.

Vähän liioittelua väittää, että ruokakaupassa on pakko käydä. Ruoan saa kotiintoimituksellakin joten omaa aikaa säästyy turhalta kaupassa hikoilulta. Samalla välttää myös heräteostosten houkutteet.

Keväällä alkanut poikkeustila on oikeastaan ollut hyvää aikaa. Työt ovat jatkuneet normaalisti, mutta rahareikiä on ollut vähemmän. Asuntolainan kokonaiskorko laski taas ja visa-kortin velkaa ei ole. Osakesalkku voi paremmin kuin koskaan.

Miten naiivi olet, luuletko tosiaan, että kaikilla on varaa maksaa kotiinkuljetuksesta, hyvä, kun itse ruokaan riittää rahaa!!

Voi herranduudelis sentään, vai ei ole varaa maksaa paria euroa kotiinkuljetuksesta, mutta useampi kymppi sinnetänne autoilusta ja heträteostoksista?

Juu ei ole varaa maksaa kymppiä kotiinkuljetuksesta, autoa en ole omistanut koskaan, vaan kuljen kävellen tai pyörällä, heräteostoksia (tai muitakaan ostoksia) en tee. Ja ei, en myöskään juo enkä polta, vaan asumiskuluista liikenevät rahat menevät ruokaan ja pakollisiin hyödykkeisiin, kuten hygieniatuotteisiin: wc-paperiin, hammastahnaan ja saippuaan.

Vierailija
124/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia eletään, vain ulkomaanmatkat jääneet pois kotiinpaluu karanteenien takia. Ravintolat, kuntosali, leffateatterit, pubit, ystävät, siis ihan normisettia elämä.

Vierailija
125/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei tauti millään ota loppuakseen maailmasta, kun näitä ihmisten asenteita lueskelee. Omaa p-reikää täytyy aina vain ajatella kokoajan. "Minun on päästävä huvipuistoon, minun on päästävä baariin, minun on päästävä uimahalliin, minä, minä, minä ja minun p-reikäni". Huvitella ehtii elämässä myöhemminkin. Nyt ei ole sen aika.

Voi hyvä isä. Korona ei lähde mihinkään, joten meinasitko tosiaan elää neljän seinän sisällä koko loppuelämäsi? No tee niin, mutta älä moralisoi meitä, jotka pidetään tää yhteiskunta pystyssä. Muutaman vanhuksen takia pitäisi koko Suomen pysähtyä. Just joo. Niille samoille ihmisille influenssa tai ihan mikä tahansa muu tauti on aivan yhtä vaarallinen, korona ei eroa niistä mitenkään. Paitsi, että on vähemmän tappava kuin esim.influenssa.

Et ole sitten ilmeisesti tajunut, että riskiryhmäläisiä on aika paljon muitakin, kuin "muutama vanhus" (miten väheksyvä ilmaus sulla), riskiryhmäläinen voi olla yhtä hyvin minkä ikäinen tahansa.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
126/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentovero käyttöön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ruokakaupassa on pakko käydä.

Vähän liioittelua väittää, että ruokakaupassa on pakko käydä. Ruoan saa kotiintoimituksellakin joten omaa aikaa säästyy turhalta kaupassa hikoilulta. Samalla välttää myös heräteostosten houkutteet.

Keväällä alkanut poikkeustila on oikeastaan ollut hyvää aikaa. Työt ovat jatkuneet normaalisti, mutta rahareikiä on ollut vähemmän. Asuntolainan kokonaiskorko laski taas ja visa-kortin velkaa ei ole. Osakesalkku voi paremmin kuin koskaan.

Miten naiivi olet, luuletko tosiaan, että kaikilla on varaa maksaa kotiinkuljetuksesta, hyvä, kun itse ruokaan riittää rahaa!!

Voi herranduudelis sentään, vai ei ole varaa maksaa paria euroa kotiinkuljetuksesta, mutta useampi kymppi sinnetänne autoilusta ja heträteostoksista?

Juu ei ole varaa maksaa kymppiä kotiinkuljetuksesta, autoa en ole omistanut koskaan, vaan kuljen kävellen tai pyörällä, heräteostoksia (tai muitakaan ostoksia) en tee. Ja ei, en myöskään juo enkä polta, vaan asumiskuluista liikenevät rahat menevät ruokaan ja pakollisiin hyödykkeisiin, kuten hygieniatuotteisiin: wc-paperiin, hammastahnaan ja saippuaan.

Mulla olis varaa maksaa mutta en maksa. Käytän sellaisia palveluja joita tarvitsen.

Vierailija
127/127 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla normaalisti. Käyn töissä terveydenhuoltoalalla, kaupoilla, kahvilassa ja tapaan kavereita. Baareissa en käy. Käytän maskia ja yritän huolehtia turvaväleistä. Ai niin, kävin myös kylpylässä.

Maskin käyttö on kaukana normaalista. Emme saa luisua ajattelemaan että siinä olisi yhtään mitään normaalia.

Joo, valitettavasti nykymaailmassa solidaarisuus on kaikkea muuta, kuin normaalia - se, että niin harvat esim. käyttävät maskia, tarkoittaa sitä, että riskiryhmäläiset joutuvat elämään erittäin eristäytynyttä elämään, kun edes ruokakaupassa ei rauhallisin mielin voi käydä, vaan kylkeen iskee jos jonkinlaista yskijää ja pärskijää ja totta maar ilman maski.

Tässä se näkyy kansan sivistyksen taso, välitämmekö toisistamme vai emme, emme välitä, vain oma napa kiinnostaa.

Ei se ole sivistyksen taso muualla yhtään sen kummoisempi. Itse pidän kylläkin sivistymättömänä alttiutta olla viranomaisten peloteltavissa ja ohjailtavissa. Pelolla on kautta historian ohjailtu ihmisiä, milloin on peloteltu helvetin tulella ja milloin kämmeniin kasvavilla syylillä.

Useimmiten kun pelkoja lietsotaan, on kyseessä taloudelliset intressit. Pelkääjät suostuvat auliisti kaikkeen ja maksavat innokkaasti kaikesta. Meitä on peloteltu terrorismilla ja nyt meitä pelotellaan koronalla.

Koronaa ei ole mitään syytä pelätä sen enempää kuin elämää sinänsä. Johonkin aina kuollaan, ja joka vuosi jotain sairastetaan. Vallasta tässä nyt kamppaillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi