Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis elävätkö jotkut normaalia elämää coronasta huolimatta?

Vierailija
14.11.2020 |

Eli käyvät huvikseen kaupunkien keskustoissa jne?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonahan korona just tarttuukin. Mitä vähemmän aikaa on kotona, sen parempi.

Niinpä, yli 60% tartunnoista peräisin kotoota/perhepiiristä. Kannattaa olla tosiaan jossain muualla. Kuulemma kaupoista ei juuri ole tartuntoja tullut eli vaikka sitten sinne pyörimään. 🙄

Näin ne sanovat. Kouluissakaan ei kuulemma tartu. Kuunnellaan herkällä korvalla niitä asiantuntijoita.

Vierailija
42/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkat, ml. työmatkat ovat jääneet pois ja se on vaikuttanut isosti arkeen. Muutoin koulu, lasten harrastukset ja omat duunit jatkuvat normaalisti. Teen enemmän töitä etänä kuin aikaisemmin, mutta käyn toimistolla 1-3 päivää viikossa. Kavereita tulee nähtyä ehkä vähän vähemmän kuin aikaisemmin, mutta muutoin tämä arki tuntuu rullaavan suht normaalisti. Maskien kanssa kaupassa, jne.

Lasten isovanhemmat ovat käytännössä muuttaneet kesämökilleen ja heitä emme ole juuri kesän jälkeen nähneet. Kunnioitamme tietenkin heidän valintaansa, ja se on muutos aikaisempaan, eli että emme näe heitä tai lapset eivät ole välillä mummalla ja papalla hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja meillä on töissä tiukat turvallisuusohjeet. Joudumme käyttämään joka tilanteessa maskia ja suojavisiiriä. Ruokailla saa vain yksin tai etäällä työkavereista. Muuten elän suht normaalia elämää, mutta esim. bussissa käytän maskia.

Vierailija
44/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä ketään koronaan sairastunutta, eikä tiedä moni muukaan, joilta kysellyt.

Ihmiset ei välttämättä siitä kauheesti huutele, joten jos et ole kovin läheinen sairastuneen kanssa, et ehkä saa tietää hänen tartunnastaan.

Fb-kavereissa on kaksi, jotka on kertoneet sairastaneensa koronan. Yksi läheinen on sellainen, jolla luultavasti keväällä oli, mutta ei päässyt ajoissa testeihin, joten ei ole varmaa, etteikö olisi ollut koronaa.

Vierailija
45/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ihan normaalia elämää, käyn töissä, kaupoissa, leffassa, ravintolassa jne. Ainoa muutos on ollut ulkomaanmatkojen puuttuminen tänä vuonna.

Vierailija
46/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuntemani tyypit, jotka ovat alle 50 v, elävät  ihan normaalisti. Jumpalla, salilla, risteilyllä, joogassa, ravintolassa, baareissa leffoissa käyvät normisti. Ehkä kaupassa pidetään maskia.

Sitten on tuon maagisen  50v rajapyykin ylittäneet joilla alkaa ollesim. verenpainetta,nivelsärkyä, korkeat verensokerit, astmaa tms.Nämä ovat keväästä lähtien  rajoittaneet aika rankasti elämäänsä. Töissä käydään jos ei etänä tehdä mutta sisäliikunta ja sosiaaliset kokoontumiset sisätiloissa jäänneet. Ovat kyllä pysyneet terveinä. 

Teinit ja parikymppiset elävätkuin pellossa ja sen ymmärtää, ei juurikaan tod.näköisät saada taudin vaarallista muotoa.

Vierailija
47/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sairastin coronan jo viime talvena (sain sen ulkomailta hyvin aikaisessa vaiheessa). 

Suurin muutos on työmatkojen poisjäänti. Viime kevät oli lasten etäkoulun takia tietenkin erikoinen. 

Nyt käytän maskia käytännössä aina julkisissa tiloissa, pesen käsiä, en käy ravintoloissa käytännössä ollenkaan enää. 

Tämä tuntuu ihan mukavalta. Tähän on jo tottunut. Helsingin ydinkeskustassa asutaan.

Vierailija
48/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee vuosi että lähikaupan ja apteekin lisäksi olen kerran käynyt kesällä kirpputorilla ja kerran ostoskeskuksessa. Mutta en käy niissä muutenkaan usein.

Montako vuotta aiot elää noin? Korona ei tule häviämään minnekkään.

Mä voisin jatkaa vuosia. Käyn töissä, tilaan ostokset kotiin. Lapsi harrastaa ja käy koulussa. Mikäs sen mukavampaa kun ei työpäivän jälkeen ole pakko olla sosiaalinen ja nähdä tuttuja.

Vierailija
49/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti eletään. Käyn huvikseen kaupoilla, käyn vkloppu-iltoina ravintoloissa, käyn töissä jne. Korona ei yksinkertaisesti vaikuta elämään juuri mitenkään.

Vierailija
50/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te, jotka hokevat tätä mantraa, että influenssakin vaarallisempi kuin korona, olette sen hokemanne keksineet?

Pitäisikö vähän seurata mitä maailmalla tapahtuu? Tosiasiahan on, että se on niin uusi tauti ettei siitä vielä tiedetä juurikaan.

Vierailija
51/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te, jotka hokevat tätä mantraa, että influenssakin vaarallisempi kuin korona, olette sen hokemanne keksineet?

Pitäisikö vähän seurata mitä maailmalla tapahtuu? Tosiasiahan on, että se on niin uusi tauti ettei siitä vielä tiedetä juurikaan.

Tähän mennessä influenssa on vaarallisempi kuin korona. Katsos kun lievää ja oireetonta influenssaa ei ole. Se on aina kova tauti kaikissa ikäluokissa ja kun henkilö sen saa. Korona taas on tauti minkä voit sairastaa aivan oireettomana ja tietämättäsi ja suurin osa ihmisistä ei koe kuin lieviä oireita. Influenssa myös tappaa nuorempia ihmisiä kun taas korona niittää lähinnä vanhempaa ikäpolvea.

Vierailija
52/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule tää show jatkuu ties kuinka kauan. On vaan opittava elämään sen faktan kanssa että joskus voi sairastua ja joskus myös kuolla.

Vierailija
53/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän mulle normaalisti. Pelaan koneella kavereiden kanssa ja kerran viikossa vierailen jonkun kaverin luona tai joku kaveri käy täällä.

Vierailija
54/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käyn viihteellä silloin kun siltä tuntuu! Muutenkaan elän kuin ennenkin!

Vierailija
55/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein, koska en muutenkaan käy missään. Nyt olen työtön ja ainoa eri tavalla tekemäni asia on et mietin milloin kaupassa on hiljaista ja laitan maskin päähän enkä jää katselemaan tavaroita.

Vierailija
56/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva kuolee koronaan, että sitä ei kannata etukäteen murehtia. Toki jos olet monisairas tai iäkäs niin olet jo muutenkin varmasti tottunut pitämään parempaa huolta hygieniastasi esim influenssa kaudella.

Nyt taitaa olla noin 21 ihmistä kuollut viimeisen 4kk aikana koronaan ja keski-ikä heillä 84 vuotta. Tartuntoja toki on paljon kun painostuskin on kova joka niiskaisusta käymään testissä, mutta kuolleisuus on erittäin vähäistä. Ja meitä täällä Suomessa on noin 5,5 miljoonaa ja meistä 65kpl on tällä hetkellä sairaalahoidossa Koronan vuoksi. Montako on influenssan..?

Eli jäitä hattuun ja ulkoilemaan! Ei mitään syytä hysteriaan. Ja muuten, ihan jokainen meistä kuolee joskus, se on osa jokaisen elämää.

Vierailija
57/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelutoimet pitäisi keskittää riskiryhmiin.

Kaikkien muiden tulisi voida elää normiarkea. Ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus sosiaaliseen elämään ja elinkeinon harjoittamiseen sekä vapaa liikkuvuus ja kokoontumisvapaus. Ei ole oikein, että nuorilta ihmisiltä tuhotaan tulevaisuus viemällä heiltä toimeentulo ja sotkemalla heidän opiskelunsa, kun suurin riskiryhmä ovat hoitokodeissa olevat vanhukset ja pitkäaikaissairaat.

Samoin rokote tulisi antaa ensin terveydenhoitohenkilöstölle ja nuorille riskiryhmäläisille. Ei ole oikein, jos 90 v. vanhus menee esim. 35 v. diabeetikko-perheenäidin edelle.

Tiedän että näin ei saisi sanoa, mutta näin se vain on.

Vierailija
58/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti elämme, lapsi koulussa jne.

Vierailija
59/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelutoimet pitäisi keskittää riskiryhmiin.

Kaikkien muiden tulisi voida elää normiarkea. Ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus sosiaaliseen elämään ja elinkeinon harjoittamiseen sekä vapaa liikkuvuus ja kokoontumisvapaus. Ei ole oikein, että nuorilta ihmisiltä tuhotaan tulevaisuus viemällä heiltä toimeentulo ja sotkemalla heidän opiskelunsa, kun suurin riskiryhmä ovat hoitokodeissa olevat vanhukset ja pitkäaikaissairaat.

Samoin rokote tulisi antaa ensin terveydenhoitohenkilöstölle ja nuorille riskiryhmäläisille. Ei ole oikein, jos 90 v. vanhus menee esim. 35 v. diabeetikko-perheenäidin edelle.

Tiedän että näin ei saisi sanoa, mutta näin se vain on.

Mä olen samaa mieltä. Kuulun riskiryhmään, mutta olen vielä muutaman vuoden työelämässä. Mulla on kuitenkin etätyö ja omat lapset aikuisia. Pystyn hyvin eristäytymään, joten ihan mielelläni suon rokotteen jollekin sellaiselle, jonka on vaikeampi vältellä tartuntaa. 

Vierailija
60/127 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 jatkaa: Ja yhteiskunnan olisi mahdollistettava kaikki tarvittavat joustot riskiryhmäläisille, kuten etätyöt, elintarvikkeiden kotiinkuljetukset, mahdolliset lääkärien kotikäynnit jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi