Miksi Hjallis on saanut ne miljoonansa?
Miksi sellaset saa ja monet muut ei? Se sanoo että on painanut ihan pirusti duunia. No perhana, kyllä minäkin voisin tehdä aamusta myöhään iltaan, jos sellainen mahdollisuus olisi? Mutta mitä minä tekisin? Sanokaa, mitä? M I T Ä ? Ei se tuota mitään että minä hiki hatussa väännän jotain mikä ei kuitenkaan tuota mitään. Ei se vaivannäkö automaattisesti tuota mitään. Hjallis sanoo että pitää vaan tehdä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset rakennuta jääkiekkoareenaa tai osta lätkäjoukkuetta? Laiskuusko vaivaa?
Tuo on just tuota nykyajan laiskuutta, että vaan ostetaan joukkue. Parempina aikoina joukkueet kasattiin ja siitä ap:n pitäisi aloittaa.
On siis kierrettävä ympäri Suomea ja vähän ulkomaita ja etsittävä seurojen ulkopuoliset nuoret lahjakkuudet ja näistä koottava täysin uusi ja puhdas joukkue.
Jokerit tais olla suunnilleen selvitystilassa ja oliko peräti pudonnut SM-liigasta kun Hjallis sen joukkueen osti alkoi rakentamaan. Jokerien junnuissa sattui pelaamaan eräs seurauskollinen Teemu Selänne ja siitä se sitten lähti.
Hjallis on ollut mun pomo. Hänellä on ensinnäkin todella uskallusta ottaa riskejä, mutta hermoilee niiden päälle kyllä. Ihme että selvisi hengissä Hartwall Areenan rakentamisesta. Se oli hankalaa aikaa.
Hjallis räjähtää nollasta sataan, mutta kun on väärässä, osaa myös pyytää anteeksi vilpittömästi. Hän on itse asiassa aika ujo.
Ja varmaan miljoonien kannalta tärkeää, hänellä on työelämässä ainakin (yksityisesti en häntä tunne) todella tiukka kulukuri. On siis todella tarkka taloudesta, aikanaan edes isommilla johtajilla ei ollut firman luottokorttia, ei edes hänellä itsellään. Siitä toki maailma on muuttunut, mutta uskon tämän olevan yksi menestyksen salaisuuksista.
Hjalliksella on suku takana,helppo ottaa riskejä
Harkimo kuuluu äitinsä kautta Suomen suurempaan yrityssukuun (Hackman, Arabia, Iittala) ja saanut varallisuutta perintönä osinkotuloja ja myymällä osakkeita.
Periaatteessa Harkimon ei olisi tarvinnut tehdä työtä päivääkään ja silti eläisi mukavasti. Ja melko monta miljoonaa hän onkin laittanut taivaan tuuliin.
Olet syntynyt väärään sukuun, eikä isoisäsi isät olleet Hackman/Arabian omistajia ja isä kuuluisa elokuvaohjaaja eli silloin kun sinun olisi pitänyt tehdä bisnestä tai opiskella, olit rahaton ja väärässä paikassa, eikä ehkä niitä suhteita ja verkostoja ollut käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Hjallis löysi purjehdusreissullaan 80-luvulla Amerikan.
Hjallis on äidin puolelta teollisuussuku Hackmanin jälkeläisiä. Eiköhän sieltä ole tullut kiva alkupotti.
Vierailija kirjoitti:
Hhallis ei ainakaan kysele "mitä minä tekisin", vaaan hänellä on visio(ita), näkemyksiä.
Se yhdistettynä määrätietoisuuteen ja korkeaan riskinottokykyyn.
Ja tieto, että taustalla on rikas suku, jos mokaa pahasti.
Entä ne, joilla ei ole rikasta sukua takana? Sellaisetkin ovat menestyneet. Mutta jos he epäonnistuvat, ei kukaan heistä mitään puhu. Ihan kuin epäonnistuneita ei olisikaan.
Harkimo aloitti rahan tekemisen ostamalla Jokerit ja ottamalla Jokereiden kuuden miljoonan velat vastattavakseen. Tehkää perässä.
Eiks Hjalliksen äiti elä vielä eli ei hän mitään miljoona perintöä ole vielä saanut
Up