Ostaako joku oikeasti van Houtenin kaakkauta?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan. Sehän on pelkkää kaakaota joka sinällään on melko kitkerää. Mikäli siitä haluaa kaakaojuomaa, pitää lisätä sokeria ja maitoa. Hyvää se on, paljon parempaa kuin valmiit kaakaojuomajauheet. Saa juuri niin vahvaa (ja vähemmän makeaa) kuin haluaa. Lisäksi se käy muuhunkin tarkoitukseen kuin vain juotavaksi.
Jessus... 🙄
Oliko tää van Houten kaakkau se mitä Ulla taalasmaan näyttelijä mainosti siinä jossain retromainoksessa? Hän juuri sanoi selkeästi että kaakkauta :D
Tuli mieleen eräs lapsuudenkaverini, joka sanoi "kaakkao" 🤢
Käytän kaupan omia merkkejä kuten Belbake. En ole huomannut merkkien välillä eroa, kun koostumus on sama (ei sokereita tms.) Ei mitään otsikon brändiäkään vastaan ole.
Ei sitä kukaan osta. Kaupoilla on vain velvollisuus pitää sitä hyllyssään ja ne hävittävät säännöllisesti kaikki lavat ko. tuotetta.
Minä ainakin juon vain kookkoumaitoa.
O'boy on sokerilla ja muilla lisillä laimennettua roskaa, van houten ja muut vastaavat ovat ainoat leipomiseen kelpaavat. Jonnet ei muista aikaa jolloin sokerikaakaojauheita ei ollut
Vierailija kirjoitti:
O'boy on sokerilla ja muilla lisillä laimennettua roskaa, van houten ja muut vastaavat ovat ainoat leipomiseen kelpaavat. Jonnet ei muista aikaa jolloin sokerikaakaojauheita ei ollut
En muista minäkään, olen 53 v. Lapsena pidin O'boyn makeudesta enkä oikein ymmärtänyt, kun kaverin kotona juotiin "suklaantekijän kaakaota", Fazerin tummasta jauheesta. Joskus meillä oli myös Viriä keltaisessa muovipurkissa. Sittemmin toki maku on muuttunut.
Ostan. Maitona täysmaitoa (homogeisoimatonta) makeuttajana hieman hunajaa.
Ostan. Sekoitan hieman sokeria jauheen sekaan, ja kuumaa maitoa päälle. Nam! Pakkasilla voi lisätä halutessaan vielä tujauksen minttuviinaa. Maistuu parhaalta kunnon lenkin päälle!
Itse tykkään eniten Fazerin kaakaojauheesta, mutta jos sitä ei ole kaupassa niin otan Van Houtenia. Käytän sekä kaakaon tekoon että leivontaan.
Mauraupoun kaakkautta suosistelen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan. Sehän on pelkkää kaakaota joka sinällään on melko kitkerää. Mikäli siitä haluaa kaakaojuomaa, pitää lisätä sokeria ja maitoa. Hyvää se on, paljon parempaa kuin valmiit kaakaojuomajauheet. Saa juuri niin vahvaa (ja vähemmän makeaa) kuin haluaa. Lisäksi se käy muuhunkin tarkoitukseen kuin vain juotavaksi.
Kitkerää kuin kiveshiki?
Minä juon vaan o'boyta ja syön kelloggs frostiseja.
Oboy ei sovi kuumaan kaakaoon tai leivontaan. Ja VanHouten ei sovi kylmään maitokaakaoon. Kaapista löytyy siis molempia (tai vastaavia toisen merkkisiä) ja purkki valitaan tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaupan omia merkkejä kuten Belbake. En ole huomannut merkkien välillä eroa, kun koostumus on sama (ei sokereita tms.) Ei mitään otsikon brändiäkään vastaan ole.
Lidlistä minäkin ostan oikean kaakaon. Samanlaista se on kun van houten. Jos teen kaakaota niin makeutan sen muulla kuin sokerilla, paljon parempaa tulee kuin lastenkaakaoista
Enpä tiedä oboin "oikeellisuudesta", mutta maku on parempi. Siis juomasta puhuttaessa, leivonnassa voi olla toisin.
Ap.