Ostaako joku oikeasti van Houtenin kaakkauta?
Kommentit (60)
Ite ostan raakakaakaota. Tykkään enemmän sen mausta.
Vierailija kirjoitti:
Oboy ei sovi kuumaan kaakaoon tai leivontaan. Ja VanHouten ei sovi kylmään maitokaakaoon. Kaapista löytyy siis molempia (tai vastaavia toisen merkkisiä) ja purkki valitaan tarpeen mukaan.
Miksi ei mielestäsi sovi kylmään?
Jätän kaakaoon liittyvät mielipiteet täysin huomiotta, jos esittäjä käyttää nimitystä "kaakkau".
Vierailija kirjoitti:
Jätän kaakaoon liittyvät mielipiteet täysin huomiotta, jos esittäjä käyttää nimitystä "kaakkau".
Syökkönä täätekuakkua?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon maitokaakaon kuntekee, se vaatii oikeaa kaakaojauhetta. Pitää vain saada se sekoitettua siten ettei jää jauhonokareita.
Jos laitan kuudelle hengelle iltakaakaot, nopeammin se tulee kattilassa kerralla, kuin lämmitellä jokaiselle erikseen ja sekoittaa jotain esanssijauhetta sekaan.
Minä teen oikeasta kaakaosta ensin kuumaa kaakaota reilusti ja laitan kannuun jääkaappiin silloin ei ole kokkareita siinä ja päihittää kaikki lastenjuomat mennen tullen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oboy:n kehuminen on sama kuin sanoisi että Frezza Mocca on kaikkein oikeinta kahvia.
Enpä tiedä oboin "oikeellisuudesta", mutta maku on parempi. Siis juomasta puhuttaessa, leivonnassa voi olla toisin.
Ap.
Sokeroitua ja ties mitä lisäaineita sisältävää amerikkalaiseen makuun tehtyä tiesmitä.
Maistuu tosi makealla.....kuvittelisin näin.....
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=1f1%2f%2fCC3&id=C…
Vieläkö Van Houtenia löytyy kaupoista?
Ostin sitä leivontaan, koska se oli laadukasta.
Oboy on kaakaojuomajauhe, ei leivontaan tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niin sano kukaan muu kuin alle kuusivuotias.
Teini ei ymmärrä kaakaon ja juomajauheen eroa. Tsih
TEINI SAA kaakkausta juomajauhetta sekoittamalla kaakkauhin samanverran sokeria ja maitojauhetta. Teini on nuija.
Täytyykin kokeilla jonain iltana sulattaa semmoista 80% cacao-suklaata maitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina van Houtenia. Siitä saa muuten kaakaon lisäksi maailman parhaan suklaakastikkeen!
Tapahtui vuonna 2001. Olin köyhä opiskelija-työharjoittelija, jolta rahat vähissä ennen seuraavaa tilipäivää. kaakaota teki mieli, mutta O'boy oli liian kallista. Ostin paketin van Houtenia, sen kun sai edullisemmin ja kotona oli jo valmiiksi "santasokeria". Keitin maidon kattilassa ja kaadoin sokeri-kaakaojauhesekoituksen päälle mukiin. Oli muuten parhaat kaakaot pitkään aikaan; tuli mieleen lapsuuden kaakaohetket "varamummon" eli naapurissa asuneen leskirouvan luona. Sen jälkeen ei enää ollut paluuta noihin lisäaineilla ja sokerilla jatkettuihin, älyttömän kovan kilohinnan valmiisiin kaakaojuomajauheisiin, vaan aina ostanut van Houten tai Green & Black's -kaakaojauhetta. Miksi ihmeessä pitäisi sokerista maksaa kaakaon kilohinta?
Vierailija kirjoitti:
Kaakkao
Alkkoholi
Pyytteetön
Intternet
Inspiraattio [kuten tänään Citymarketissa kuuluneessa mainoksessa sanottiin]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oboy ei sovi kuumaan kaakaoon tai leivontaan. Ja VanHouten ei sovi kylmään maitokaakaoon. Kaapista löytyy siis molempia (tai vastaavia toisen merkkisiä) ja purkki valitaan tarpeen mukaan.
Miksi ei mielestäsi sovi kylmään?
Saa sen van Houtenin menemään niin kylmään kuin kuumaankin maitoon, kunhan "hiertää" jauheen ensin pienen maitotilkan kanssa tahnaksi ja vasta sitten lisää maitoa sekoittaen. Ei toki käy niin helposti kuin noiden emulgointi- ym. lisäaineilla kyllästettyjen kaakaonkaltaisten juomajauheiden kanssa, mutta onnistuu toki kylmäänkin maitoon.
Van Houtenin oikea kaakao on hyvää. Siihenhän yleensä lisätään sokeria, mutta itse olen laittanut vaniljasokeria, kun sitä riittää vähempi määrä, kun se vanilja/vanilliini lisää makeutta. Yleensä kehutaan täysmaitoa, mutta itse tykkään rasvattomasta maidosta. Chili sopii kaakaoseen myöskin, kuka siitä tykkää, tai vaikka kaneli, rommitujaus tai joku muu, ei ehkä maksalaatikko kuitenkaan.
Eikä mulla ole rahaa! Eikä mulla ole rahaa! Eikä mulla ole rahaa!
Muttei rahalla voi sitä paitsi kaakkauta ostaakaan...
Kunnon maitokaakaon kuntekee, se vaatii oikeaa kaakaojauhetta. Pitää vain saada se sekoitettua siten ettei jää jauhonokareita.
Jos laitan kuudelle hengelle iltakaakaot, nopeammin se tulee kattilassa kerralla, kuin lämmitellä jokaiselle erikseen ja sekoittaa jotain esanssijauhetta sekaan.