Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia Marimekon pussilakanoista? Ovatko laadukkaita?

Vierailija
14.11.2020 |

Tykkään siitä Siirtolapuutarha -kuosista niissä pussilakanoissa, jotka ovat Citymarketin kampanjassa puoleen hintaan, mutta en ole juurikaan Marimekon tuotteita käyttänyt, niin en tiedä niiden laadusta mitään.

Onko kestäviä ja pestäviä nuo Marimekon lakanat? Vai haalistuvatko ensimmäisessä pesussa, tai jotain muuta moitittavaa/kehuttavaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus aikoinaan harmaat Unikko-pussilakanat. Olivat aivan paskat, Ikea-laatua huonommat. Sen koommin en ole ostanut.

Vierailija
2/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana laatu, sellaista ohutta puuvillaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat laadukkaita! Meillä ei muilla nukutakaan. Siirtolapuutarhakuosi on kyl karsea. Osta mustavalkoiset lokit tai isot kivet.

Vierailija
4/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ne ja hyvät on. Ei mennyt pesussa miksikään. Ihanan tuntuiset.

Vierailija
5/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu vaihteli joku vuosi sitten surkeasta hyvään.

Saatiin useammat lakanat lähipiirissä joululahjaksi ja toisille keräsi karvaa hirveästi jne.

Valitettiin ja oli kuulema normaalia. Latviaan oli silloin siirtynyt valmistus.

Vierailija
6/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Marimekon pussilakanasetti ollut käytössä jo viisi vuotta ja siis jatkuvassa käytössä. Pesen lakanat kerran viikossa, joskus kahden viikon välein ja on hyvässä kunnossa. En osaa verrata muihin, koska ennen käytin niin monia eri pussilakanoita vuorotellen.

Vierailija
7/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten ostamissani pussilakanoissa väri haalistui pesussa ja toisessa oli sauma ommeltu vinksalleen. Pettymys.

Vierailija
8/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmet, kaikki jostain 10-15 vuoden takaa ja paljon käytetty ja pesty. Yhdessä linkouksen yhteydessä tullut vuosien käytön jälkeen pari palkeenkieltä jotka paikkasin. Näitä tullut siis muihinkin pussilakanoihin hapertuessa, oli paksuja tai ohuita. Ei siis voi sanoa että ainakaan noissa vanhemmissa laatu olisi surkea. Uusimmista ei kokemusta. Jos haluaa todella kestävää puuvillaa on ostettava perkaalia tai egyptinpuuvillaa. Esim. halvat aluslakanat jotka kudottu harvaan hajoavat minulla aina, vaikka sängyssäni ei tapahdu mitään muuta kuin nukkumistä;)

Vierailija
9/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiinnistunut noista Cittarin siirtolapuutarhalakanoista. En viitsi lakanasta ja tyynyliinasta 49 e maksaa, jos laatu on huonompaa kuin House sarja Prismassa. Lisää kokemuksia Marimekon lakanoista viime vuosilta. Ostin Marimekon ruokalautasia ja herkästi tuli konepesussa pieniä kolhuja reunoihin ja hinta 28 e/kpl. Paska laatua.

Vierailija
10/19 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat laadukkaita! Meillä ei muilla nukutakaan. Siirtolapuutarhakuosi on kyl karsea. Osta mustavalkoiset lokit tai isot kivet.

No en! Mun mielestä just noi sun ehdottamasi ovat karseita kun googlasin minkälaisia ne on. :) En oo koskaan kovin paljon Marimekosta tykkäillyt, mutta nyt kun näin nuo Siirtolapuutarha-lakanat, niin kiinnostuin niistä.

Vierailija
11/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Marimekon tiiliskivi pussilakanat. Toisen lakanan sivusauma kieroon ommeltu. Joten työn laatu ala-arvoista.

Vierailija
12/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit kulahtaa kyllä ensimmäisessä pesussa ja saumat huonosti päätelty, lankaa roikkuu siellä ja täällä. Ikeasta saa laadukkaampia.

Vierailija
13/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti saumat kieroon ommeltu. Hinta/laatu ei kohtaa. 

Vierailija
14/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi lakanat on hyviä

Vierailija
15/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuosit on kivoja, mutta pussilakana pölisee ihan järjettömästi vaikka useamman kerran pesty..eli ei allergikon vaihtoehto kun saa herätä nenä tukossa aamulla ja silmät kutisten. Nansolla on kivoja puuvillaperkaalilakanoita, tosin kuosit vaihtuu aika äkkiä kausittain eli ei kannata jäädä liian pitkäksi arpomaan.

Vierailija
16/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntuntuiset ovat, lempipussilakanat 

Vierailija
17/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa valmistusmaata. Itse olen ostanut vain Made in Turkey pussilakanoita ja tyynyliinoja, jotka yleensä hintavampia. Laatu näissä hyvä toisin kuin Made in Bangladesh -tuotteissa, jotka ovat ohuempaa ja huonolaatuisempaa kangasta. Yleensä tarjouserät viimeksimainittuja.

Vierailija
18/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari vuotta ollut mustavalkoiset Marimekon lakanat eikä ole haalistunut yhtään. Ne ostin myös K- super marketista kampanjatuotteena. Saman sarjan pyyhe on vähän sekunda mutta lakanat tosi hyvät 

Vierailija
19/19 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat Marimekon pussilakanat kestivät 15 vuotta. Tyynyliinat tosin kuluivat aiemmin.

Nyt on ollut uudet kolmisen vuotta ja hyvät nämäkin. Tulevat mankelilla ihanan sileäksi toisin kuin Finlaysonin uudet hirvitykset.

Aikoinaan minulla oli myös unelmapehmeä Marimekon satiinipussilakana. En tiedä, saako sellaista laatua enää lainkaan.

Marimekon lakanat pestävä aina 60 asteessa. Muuten värit saattavat juosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme