Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihainen mummu sanoo: Älkää antako lasten juosta kirjastossa!

Vierailija
10.03.2014 |

Kirjastossa ei saa juosta ja vanhemmat eivät välitä, mitä lapsensa touhuaa. Saan muikeita katseita ja jotkut nuoret äidit jopa kiroilee minulle, kun sanon heille tästä. Tiedättekö, millaista jälkeä voi tulla jos lapsenne juostessaan törmää johonkin vanhukseen ja tämä vaikka kaatuu?!

Itseltä on lonkka leikattu ja tekee tosi kipeää, kun lapsi juoksee päin.

En ole lapsivihaaja, pidän lapsista ja itselläkin on lapsenlapsia. Mutta pyydän, että otatte huomioon kaikki kirjaston käyttäjät ja ohjaatte lapsianne oikeaan toimintaan. t. mummeli

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! 

t. äiti, jonka lapset eivät juokse kirjastossa

Vierailija
2/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän se on tämä nykyaika. Kyllä nicopetterin pitää saada toteuttaa itseään kaikkialla. Ei se tee sille pennullekaan hyväksi lentää pää edellä lattiaan, just viimeksi kaupassa odottelin että milloin se ympäriinsä juokseva kakara juoksee jonkun hyllyn takaa kärryihin pahki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hoitotäti pahoinpitelee -ketjussa lto:kin on sitä mieltä, että lasten pitää saada juosta! 

Vierailija
4/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lapsi juoksee mua päin kirjastossa niin heitän sen hiuksista vittuun. Siinä vähän kannustinta vanhemmille pitää lapsensa kurissa t. lasten vihaaja

Vierailija
5/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa ei todellakan saa juosta, jos joku vanhempi sen sallii, niin on kasvatus todella hukassa. Urheiluhallit on sitä varten.

Lasten pitää osata käyttäytyä eri paikoissa ja vanhempien pitää ymmärtää vaatia tätä.

T. Myös äiti jonka lapset eivät juokse kirjastossa

Vierailija
6/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:14"]Tuossa hoitotäti pahoinpitelee -ketjussa lto:kin on sitä mieltä, että lasten pitää saada juosta! 

[/quote]

Ja ravintosuosituksien mukaan pitää syödä kalaa. Mut silti pomo valitti ku söin kesken kokouksen silakkapihvejä.

Vierailija
7/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älköön kukaan myöskään lörpötelkö isolla äänellä kännykkään kirjastossa. Haluan lukea rauhassa. En halua, että kirjastot ovat monitoimitiloja.

Vierailija
8/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve lapsi terveestä perheestä tajuaa, että kirjastossa ollaan vaimeasti. Jäljittelee vanhempiaan, joiden on nähnyt lukevan ja asioivan. Kirjastokäynti on sellaiselle pienelle aika kiehtovakin kokemus.

Kokemukseni mukaan ne juoksevat lapset ovat niitä, joiden vanhemmat tulevat kirjastoon vain koneelle pelaamaan tai setvimään leffalainasakkojaan. Tämä kulttuurielämys on sitten päivän ainoa hetki, kun perhe on "ulkoilemassa"... Huoh.

Vierailija
9/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa ei lörpötellä puhelimessa, eikä juosta. Luetaan lehtiä hiljaisuuden vallitessa, lehden rapina voi kuulua,. Mulle kerran eräs ukkeli sanoi että älä paukuttele kaapinovia,

Vierailija
10/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirjastoissa kolmessa eri kunnassa hyvin usein. En ikinä ole nähnyt lapsen juoksevan kirjastossa. Enkä ikinä antaisi omien lasteni juosta tai meluta kirjastossa. Vaikuttaa kovasti provolta. Ja lastenosastollahan ei tarvitse hiirenhiljaa olla muuten.

Vierailija
11/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ruokakaupassa pieni tyttö juoksi pitkin käytävää eestaas. Ei varsinaisesti haitannut, mutta ärsytti. Äitinsä ei puuttunut asiaan mitenkään. Harkitsin hetken komppaavani tytön, ihan vaan siksi että äitinsä heräisi koomastaan.

Vierailija
12/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kirjastossa tekemässä kouluun tarvittavia tehtäviä, koska siellä on hiljaista ja pystyn keskittymään. Siellä ei todellakaan juosta, eikä pidetä meteliä.

Jokainen normaalilla järjenjuoksulla tietää miten kirjastossa käyttäydytään. Vanhempien velvollisuus on opastaa lapsiaan huomioimaan myös muut kirjastossa olijat.

Vierailija
13/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes vie kersojani kirjastoon, koska tiedän, että kolme ja viisi vuotiaat POJAT ei siellä osaisi käyttäytyä... Käyn yksin ja ymmärrän AP:ta TÄYSIN! :)

Vierailija
14/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:56"]

Minä käyn kirjastossa tekemässä kouluun tarvittavia tehtäviä, koska siellä on hiljaista ja pystyn keskittymään. Siellä ei todellakaan juosta, eikä pidetä meteliä.

Jokainen normaalilla järjenjuoksulla tietää miten kirjastossa käyttäydytään. Vanhempien velvollisuus on opastaa lapsiaan huomioimaan myös muut kirjastossa olijat.

[/quote]Miksi et tee kotona tehtäviä? Kirjastossa on lukusali ja sinne ei pidä lasten tulla. En tarkoita lehtisalia. Vanhempien tehtävä ojentaa jos lapsi huonokäytöksinen. Ellei vanhemmat niin sitten sivullinen.

Vierailija
15/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:05"]

Minä en edes vie kersojani kirjastoon, koska tiedän, että kolme ja viisi vuotiaat POJAT ei siellä osaisi käyttäytyä... Käyn yksin ja ymmärrän AP:ta TÄYSIN! :)

[/quote]

sitten vielä joku ihmettelee miksi erityisesti POJAT eivät lue kirjoja lainkaan ...

Vierailija
16/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme poikaa, jotka kaikki osaavat aivan mainiosti käyttäytyä kirjastossa. Enpä ole joutunut kohtaamaan kirjastojuoksijoita ikinä. 

Vierailija
17/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirjastossa vähintään kerran viikossa, useimmiten 2-vuotiaan poikani kanssa. Itse olen armoton lukutoukka, lapsi pitää myös lukuharrastuksestamme ja hinkuu kirjastoon ja leikkii kotonakin "kirjastoa". Kirjastossa opetan häntä ottamaan muut huomioon, muistuttelen hiljaisuudesta, työskentely-ja lukurauhasta sekä minimoin juoksentelun. Lasten leikkinurkkauksessa saa mielestäni olla hieman rennommin, ja tämän kerron myös aina pojalleni.

Kaikesta huolimatta lapsi on 26 kk vanha ihmisenalku, joka ei aina vaan osaa käyttäytyä hillitysti. Kirjastossa on kivaa, lapsi kalkattaa, tai juoksee innoissaan hyllyjen välejä äitiä pakoon. Ohjaan häntä oikeaan käyttäytymiseen, mutta pitäisikö jäädä kokonaan kotiin? Ikäraja kirjastoon?

Kirjasto kuuluu kaikille! Ja lasten, kuten aikuistenkin, on hyvä opetella käyttäytymään sielläkin kanssaihmiset huomioonottaen. Ymmärrän siis teitä, kirjastorauhan vaalijat, mutta ymmärtäkää te myös muita.

Vierailija
18/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään anna, eivätkä kyllä ole yli 2-vuotiaina yrittäneetkään. Ja superliikunnallisia kaikki.  Sitä paitsi taaperonakin ymmäsivät ihan puheella annetun selityksen, ei tarvinnut mtään suurta kurinpitoa järjestää.

Neljän POJAN äiti

Vierailija
19/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:34"]

Käyn kirjastoissa kolmessa eri kunnassa hyvin usein. En ikinä ole nähnyt lapsen juoksevan kirjastossa. Enkä ikinä antaisi omien lasteni juosta tai meluta kirjastossa. Vaikuttaa kovasti provolta. Ja lastenosastollahan ei tarvitse hiirenhiljaa olla muuten.

[/quote]

Kun ei ole sattunut itselle, niin ei voi sattua missään muuallakaan, niinkö? Vaikutat vähän yksinkertaiselta..

Vierailija
20/50 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:25"]

Käyn kirjastossa vähintään kerran viikossa, useimmiten 2-vuotiaan poikani kanssa. Itse olen armoton lukutoukka, lapsi pitää myös lukuharrastuksestamme ja hinkuu kirjastoon ja leikkii kotonakin "kirjastoa". Kirjastossa opetan häntä ottamaan muut huomioon, muistuttelen hiljaisuudesta, työskentely-ja lukurauhasta sekä minimoin juoksentelun. Lasten leikkinurkkauksessa saa mielestäni olla hieman rennommin, ja tämän kerron myös aina pojalleni.

Kaikesta huolimatta lapsi on 26 kk vanha ihmisenalku, joka ei aina vaan osaa käyttäytyä hillitysti. Kirjastossa on kivaa, lapsi kalkattaa, tai juoksee innoissaan hyllyjen välejä äitiä pakoon. Ohjaan häntä oikeaan käyttäytymiseen, mutta pitäisikö jäädä kokonaan kotiin? Ikäraja kirjastoon?

Kirjasto kuuluu kaikille! Ja lasten, kuten aikuistenkin, on hyvä opetella käyttäytymään sielläkin kanssaihmiset huomioonottaen. Ymmärrän siis teitä, kirjastorauhan vaalijat, mutta ymmärtäkää te myös muita.

[/quote]

Joo lapsi tekee susta lähes jumalan ja sen avulla sulla on täysi oikeus terrorisoida ympäristöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan