Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kohta tässä menee AINA mönkään?

Vierailija
10.03.2014 |

En osaa pitää yllä ihmissuhteita. Yritän olla mukava ja omasta mielestäni onnistun siinä hyvin. Osaan peittää ärsyyntyneisyyden ja "osaan lukea muiden ajatuksia" Yleensä tämän saman henkilön kanssa menee välit poikki(Muidenki joskus harvoin ei kaikkien). Nyt viimeisin syy siihen oli se että kyseistä henkilöä ärsyttää kun sanon "ok" (lausun niin kuin kirjoitetaan) Sanoin hänelle ettei hän voi päättää mitä sanon. Hän selitti jotain ja sanoi, että oli iso virhe olla kavereita. (Ei sanonut sitä pelkästään tämän asian takia vaan kaikkien asioiden tuloksena.) Tämä henkilö ärsyttää myös minua. Hän moittii kaikkea ja jos kerron hänelle jonkun asian hän kyllä ilmaisee jos asia ei häntä kiinnosta. Hänessä on kyllä hyviäkin puolia, niiden ansiosta olemme olleet näinkin pitkään kavereita. Ja minun huonoja puolia ovat suorapuheisuus ja olen ehkä hieman ajattelematon.

Tässä tekstissä ei ollut kyllä mitään järkeä eikä otsikko välttämättä viitannut suoraan aiheeseen, mutta kommentoikaa jotain

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiiä

Vierailija
2/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ärsyyntyneisyyden peittämisellä? Liittyykö ihmissuhteisiisi aina ärsyyntyneisyys? Kyllä mun mielestä meni jo tuossa vaiheessa mönkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö enpä nyt kyllä osaa sanoa :D

Vierailija
4/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet tuottaa kaikille päänvaivaa, ei oo helpoks elämistä tehty.

Vierailija
5/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun olla enemmän oma itsesi. Mieti ensin, miksi ärsyynnyt (helposti?); ärsyyntyneisyys on vihan muoto.

Yhtäältä sanot olevasi suorapuheinen, toisaalta yrität miellyttää toisia. Onko niin, ettet saa kunnolla kontaktia omiin tunteisiisi, vaan kiristät pinnaa, kunnes sanoa töksäytät jotain?

Vierailija
6/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suorapuheinen niin tarkoitatko että itsekin möläyttelet ja töksäyttelet moittivasti ja sanot jos ei kiinnosta?

Vierailija
7/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on outoa sanoa ok niinkuin se kirjoitetaan, kuulostaa niin töksähtävältä..

mut ethän sinä tuossa mitään menettänyt, päinvastoin sait vain kokemusta. mulla sama vika ihmisten kanssa, paitsi ettei minun suhteet lopu keskustelemalla vaan hiipumalla. tänäänkin odottelin mielenkiinnolla jaksaako vanha ystäväni enää edes toivottaa hyviä synttäreitä kun joulunakaan ei kuulunut mitään, mut toivotti se.. en silti tiedä, ollaanko enää kavereita. ja toinen suhde hiipuu vaan, tapaamissuunnitelmia vaan siirretään eteenpäin ja koskaan sitä ei tunnu oikeasti kiinnostavan. eikä mulla oo muita :(

Vierailija
8/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:51"]Jos olet suorapuheinen niin tarkoitatko että itsekin möläyttelet ja töksäyttelet moittivasti ja sanot jos ei kiinnosta?

[/quote]

Tarkoitan suorapuheisuudella, että kerron pitkän ajan kuluttua kaiken mitä tunnen. En viitsi koko ajan "töksäytellä"

Vierailija
9/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:48"]Pitäisikö sinun olla enemmän oma itsesi. Mieti ensin, miksi ärsyynnyt (helposti?); ärsyyntyneisyys on vihan muoto.

Yhtäältä sanot olevasi suorapuheinen, toisaalta yrität miellyttää toisia. Onko niin, ettet saa kunnolla kontaktia omiin tunteisiisi, vaan kiristät pinnaa, kunnes sanoa töksäytät jotain?

[/quote]

Näin se taitaa olla...

Ap (9 on myös ap)

Vierailija
10/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen keräily ja köntässä käsittely saattaa olla joko todella huojentava ominaisuus ihmisessä tai sitten aivan järkyttävä. Ja täytyy olla hirveän taitava ja kokenut ja kiukussaankin myönteinen, että hyvä lopputulos seuraisi.

Aika monelle on ylipääsemätön tilanne, kun toinen alkaa suursiivota sanaista arkkuaan, ja sieltä pussahtaa eltaantunutta kiukkua ja pyrkimystä ottaa korkoa korolle vanhoista veloista. Saa olla melkoisen hyvä itsetunto, että sen kestää eikä ala pelätä silmälläpidon oloa jatkossa. Tuntuu koko ajan, että toinen vaanii virheitä pieneen punaiseen kirjaan ja oikein odottaa, milloin taas mokaan.

Ikäväähän asiassa on se, että nuorena moni ei muuta osaa, jos kotona ei ole opittu asiallista ja riittävän lämmintä tilanneviestintää. Aloittaja kun vaikuttaa aika nuorelta. Siinä iässä kuitenkin eniten tarvitsisi myönteistä yhteyttä toisiin oppiakseen lapsuutensa vajavaisuuksista kasvamaan yli.