Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa tätä ulkonäön haukkumista

Vierailija
10.03.2014 |

Sitä on jatkunut niin kauan kuin muistan. Taisin olla ekalla tai tokalla, kun ensimmäistä kertaa aloin tiedostaa, että olen "ruma ja lihava". Olin tosiaan pullero lapsi.

Yläaste oli ihan helvettiä, jokapäiväistä nimittelyä, huutelua, tönimistä, jopa räkimistä. Monet kerrat itkin koulun jälkeen, juuri ja juuri pystyin katsomaan peiliin. Toisaalta, kun katson kuvia niiltä ajoilta, näytin kieltämättä hirveältä, pukeuduinkin rumasti. Se ei mielestäni kuitenkaan oikeuta selkään räkimiseen tai muuhunkaan, mutta sellasia ne nuoret osaa olla.

Jossain vaiheessa laihduin (olin aiemminkin "vain" lievästi ylipainoinen/ylipainon rajoilla) ja pukeuduinkin vähän järkevämmin. Haukkuja ei niin paljon enää tullut, tosin syynä saattoi olla lukioon siirtyminen (pahimmat haukkujat menivät amikseen).

Nyt olen taas lihonnut, lievän ylipainon puolella ollaan. Naama pöhöttynyt, perse leveä. Mutta en mä silti näe itseäni mitenkään silmiä särkevän isokokoisena, siis sellaisena, jota pitäisi jatkuvasti arvostella. Opiskelen tällä hetkellä nuorten seassa, ja taas saan nauttia sellaisesta selän takana nauramisesta (kun kävelen ohi) ja töllöttämisestä. Mä en vaan oikeasti enää jaksa tätä uudestaan.

On muutenkin jotenkin ihme, että mun ylipaino ja "läskeys" on aina ollut jotenkin kamala asia, vaikka se on ollut lievää. Ärsyttääkö se jotenkin enemmän? Ja ärsyttääkö se, että olen ruma ja silti meikkaan ja laitan hiuksia (eli yritän edes näyttää vähän paremmalta), olisko enemmän ok, jos vaan antaisin olla?

Oon tuntenut itseni rumaksi ja VASTENMIELISEKSI koko ikäni. Joskus tuntuu, ettei mulla ole oikeutta esim. suuttua, puhua kovaan ääneen, näkyä tai kuulua millään tavalla, koska mun pitää pyydellä anteeksi koko olemassaoloani.

Aina jos tulee riitaa jonkun kanssa, saan kuulla haukkuja ulkonäöstä. Et sä kelpaa koskaan kellekkään, saan parempaakin, vitun lehmä, hyi saatana... Mä en vielä tähänkään päivään asti ole oppinut olemaan miesten seurassa, koska niiltä varsinkin on aina kuullut sitä "HEHEH Pertti kato tossa on sun muijas, hyi helvetti"-juttuja. Naiset taas ehkä paikkailee sillä haukkumisella omaa epävarmuutta, saa tuntea olevansa parempi jne.

Mutta joo hohhoijaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on joka ei sua koskaan hauku, petä eikä hylkää. Ainoa joka sua voi rakastaa täydellisesti. Herra Jeesus Kristus.

Mä haluan kertoa sulle tästä suuresta lahjasta. Jumala on sinutkin luonut ja rakastaa sua ihan äärettömästi. Sua odottaa taivastie ja Jumalan rakastava syli. Polvistu Herran eteen ja rukoile :)

Kun Aatami ja Eeva lankesivat syntiin niin synti levisi koko maailmaan. Synti erottaa ihmisen Jumalasta.Jokainen ihminen syntyy syntisenä tänne ja kaikkien jotka haluavat pelastua kadotukselta on synnyttävä uudesti ylhäältä! Ja se tapahtuu niin että tunnustamme rukouksessa syntimme Jeesukselle ja kadumme niitä sekä teemme niistä parannuksen. Jumala antoi ainoan Poikansa, jotta jokainen, joka Häneen uskoo pelastuu. Jeesus kuoli ristillä kantaen ihmiskunnan kaikki synnit!

Pelastut ja saat uuden elämän, sellaisen kun Jumala on juuri sinun kohdallesi räätälöinyt, kun tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala herätti hänet kuolleista. Ala seurata Jeesusta päivittäin ja lue Raamatusta ensin vaikka Johanneksen evankeliumi. Kun noudatamme Raamatun ohjeita ja käskyjä elämässämme ja tapaamme muita kristittyjä niin huomaa nopeasti siunauksia elämässään.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.---Joh.14:6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi