Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset seisovat niin usein jalat ristissä

Vierailija
10.03.2014 |

edun. bussipysäkillä. Outo seisoma-asento minusta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantio näyttää kapeammalta.

Vierailija
22/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat blogeista oppineet sen tyypillisen 'jalat kymmenen kertaa toistensa ympäri solmuun' -poseasennon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaamistarve riippuu paljolti elintavoista, esim. siitä, miten paljon juo ja esim. juoko kahvia (joka kusettaa). Naisilla toki voi olla hormonaalisista syistä johtuvaa tihentynyttä virtsaamistarvetta.

Meillä mies (juo kahvia) on sellainen kusellaramppaaja, minä taas kykenen tarvittaessa pidättämään tuntitolkulla (tiedän, se ei ole hyväksi), nytkin, kun oon raskausviikolla 24.

Vierailija
24/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettää?

Vierailija
25/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettää?

Vierailija
26/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seison itse kai usein noin, ei sillä ole mitään tekemistä pissahädän eikä esteettisen poseerauksenkaan kanssa. Se vain tuntuu mukavalta ja tukevalta, tasapainoiselta asennolta. Olisi rasittavaa joutua seisomaan jalat suorina vierekkäin pitkiä aikoja. Kaikkea ihmiset jaksavatkin ihmetellä.

Vierailija
27/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tähän vähän aihetta muuttaen.että enemmän ihmettelen ihmisten,ja etenkin naisten seisomatapaa jalkaterät sisäänpäin.Se on,anteeksi vaan,niin naurettavan näköistä.Julkkiksiakin on kuvattu lehissä seisomassa niin.Tai istutaan sillätavalla.Polvetyhdessä ja jalkaterät sisäänpäin.Pikkutytötkin mennä lenkottavat tuolla tavalla.Fysioterapeutti varoitti minua tuosta virheasennosta,kun jouduin polvivaivojeni takia häneltä ohjeita hakemaan.Ihmettelimme yhdessä tätä outoavillitystä.Hänen mukaansa se johtaa pitkällä tähtäimellä jalkavaivoihin.

Vierailija
28/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalkaterät kääntyy ihan luonnostaan sisäänpäin, valitettavasti.

Vierailija
29/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seison usein jalat hieman ristissä, koska mulla on paha synnynnöinen skolioosi. Jotenkin se asento ei tunnu selässä niin pahalta, kuin täysin suorana seisominen.

Vierailija
30/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edu Kettusen bussipysäkilläkö?

Vierailija
31/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on jotain vikaa selässä, tai jaloissa. Länkisääret tms, jos tuollainen seisominen tuntuu paremmalta kuin jalkojen normaalisti pitäminen. Tai sitten se on jotain keimailua...

Vierailija
32/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:59"]

Moni ei tiedä itsekään, mutta se johtuu tietynlaisesta selkärangan muodosta. Ristiseisonnassa pysyy tasapaino parhaiten. Jalat suorassa seisten ei tasapaino ole kohdallaan ja joutuu jännittämään kokoajan lihaksia.

[/quote]

Mielenkiintoista jos tosiaan totta! Mulle kaikkein ominaisin seisoma-asento on nimenomaan jalat ristissä. Jalat hakeutuu siihen asentoon ihan tiedostamattani vaikka oikeasti yrittäisin seisoa "normaalisti" juuri siitä syystä, että muut kuvittelevat mun pidättelevän tms. Aina vähän päästä on taas kuitenkin jalat ristissä, paljon mukavampi asento seistä :)

Vierailija
33/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vikaa jaloissa eikä selässä. Jalat ristissä palelee vähemmän.

Vierailija
34/37 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisin jalat ristissa, koska silloin tasapaino säilyy paremmin, ei sen kummempaa.

Nuorten naisten tapa seisoa jalkaterät sisäänpäin on tuttu muotiblogeista ja japanilaisnuorisolta. Sillä asennolla kai haetaan sellaita tyttömäistä/herttaista/suloista olemusta, vaikka mielestäni näyttää enemmänkin typerältä. Toinen suosittu muotiblogiposeereus on toinen jalka "hassusti" ilmassa.

Vierailija
35/37 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:48"]

Seisin jalat ristissa, koska silloin tasapaino säilyy paremmin, ei sen kummempaa.

Nuorten naisten tapa seisoa jalkaterät sisäänpäin on tuttu muotiblogeista ja japanilaisnuorisolta. Sillä asennolla kai haetaan sellaita tyttömäistä/herttaista/suloista olemusta, vaikka mielestäni näyttää enemmänkin typerältä. Toinen suosittu muotiblogiposeereus on toinen jalka "hassusti" ilmassa.

[/quote]

Joku vika varmasti on, kun kerran meinaa tasapaino mennä normaalissa seisoma-asennossa.

Vierailija
36/37 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas joku kopioi vanhoja otsikoita...

Vierailija
37/37 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivoille tasapainoista. On tasapainoinen olo. Ihmisellä on kaksi aivopuoliskoa: oikea ja vasen. Oikea aivopuolisko vastaa kehon vasemmasta puolesta, vasen oikeasta puolesta. Aivopuoliskot vastaavat myös erilaisista toiminnallissita alueista. Liikunnassa puhutaan toisinaan ihmisen keskilinjasta tms. Esimerkiksi jumpassa on aivoille erityisen edullista, jos keskilinja ylitetään ristikkäin.  Eli vaikkapa oikea käsi kumartuu kohti vasenta jalkaa ja toistepäin. Tämä on edullista sekä lapsien että aikuisien aivoille. Esim: "Ristiliike käsien ja jalkojen suhteen vahvistaa eri aivopuoliskojen välisiä yhteyksiä."

http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Neuvolapalvelut/Lastenneuvolapalvelut/Vauvavaihe/Vauvan+hoito+ja+kehitys/Sensomotorinen+kehitys

Itse huomaan välillä istuvani jalat ristissä, mutta huom. istumisergonomia kannattaa huomioida. Toisinaan myös seison luonnostani jalat ristissä.