Eikö ole oikeasti vähän surullista, miten jotkut ihmiset aiheuttavat toisille sen takia vihaa ja surua, etteivät ole järjissään?
Mulla on muutama sellainen läheinen. Toiseksi on myös aika surullista, että kun heidän sortamansa ihminen kasvaa ja saa apua, niin hän kostaa näille, jotka eivät järjissään ole, koska nämä eivät suostu myöntämään, että HE eivät ole järjissään, eivätkä myöskään suostu järkiintymään. Niin silloin heille kostetaan se toimimalla järjellisen maailman säännöillä ja he alkavat raivoissan huutaa ja tukehtuvat vihaansa, koska järki ei pelaa.
Kommentit (47)
Niin. Omimalla oikeuksia, jotka eivät heille kuulu, mutta koska he eivät ole järkeviä, he eivät vaadittaessa lopeta jne.
Ap
Ja oikeuksia omimalla he sortavat muita, järkeviä ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Omimalla oikeuksia, jotka eivät heille kuulu, mutta koska he eivät ole järkeviä, he eivät vaadittaessa lopeta jne.
Ap
Millaisia oikeuksia käytännössä?
Ja se sorto onnistuu niin kauan, kun se sorrettu on alisteinen heille, ei esim. tajua, että nämä eivät muutu järkeviksi myöhemminkään ja ala kohdella sorrettua oikein.
Ja kyllä minä ainakin sorrettuna vaadin kaistapäitäkin noudattamaan lakia ja hyviä tapoja. No, hehän eivät siihen suostu, jos ovat saaneet mellastaa omilla säännöillään. Mutta minkäs hekään laille mahtavat ja jos heille sanoo, että tule nyt järkiisi, niin ei satu niin paljon, niin he vain huutavat vihaisina 🤷♀️
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillaisia oikeuksia käytännössä?
No esim. hallintaoikeuden mökkiin, vaikka se annettiin henkilölle vain siksi, että hän ikänsä puolesta alensi saajan perintöveroa. Toiseksi henkilö ei huolla mökkiä, jolloin toisen omaisuus rapistuu ja arvo alenee.
Kolmanneksi henkilö kieltää omistajaa menemästä tekemään kuntotarkastusta ja nyt kuulemma kun ei siitä voi kieltäytyäkään, koittaa sanoa, ettei omistaja saisi mennä mökkiin sisään.
Hänellehän voisi sanoa, että kannattaisiko nyt tulla järkiisi? Vai haluatko, että vien lain edessä koko mökin hallinnan sinulta? Siihen alkaa löytyä perusteita aika lailla...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja se sorto onnistuu niin kauan, kun se sorrettu on alisteinen heille, ei esim. tajua, että nämä eivät muutu järkeviksi myöhemminkään ja ala kohdella sorrettua oikein.
Ja kyllä minä ainakin sorrettuna vaadin kaistapäitäkin noudattamaan lakia ja hyviä tapoja. No, hehän eivät siihen suostu, jos ovat saaneet mellastaa omilla säännöillään. Mutta minkäs hekään laille mahtavat ja jos heille sanoo, että tule nyt järkiisi, niin ei satu niin paljon, niin he vain huutavat vihaisina 🤷♀️
Ap
Miten sinua on sorrettu? Mitä käytännössä he huutavat vihaisina?
Ah, sinä siis. Ok. :/ Tsemppiä elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten sinua on sorrettu? Mitä käytännössä he huutavat vihaisina?
Oma äitinikin sorti minua, esim. sanoi nyt äskettäin, että muistisairauteen sairastunut isäni ei muka sen takia pitänyt minun puoliani, kun hänen vaimonsakin yritti sortaa minua, että olisin huutanut isälle. Vaikka en koskaan huutanut isälleni.
Ja äitini huusi vihaisena, kun kysyin, että mitä perusteluita ja todisteita äidilläni on siitä, mitä väittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ah, sinä siis. Ok. :/ Tsemppiä elämääsi!
Kiitti. Onhan se tavallaan ikävää kurmoottaa oikeudessa ihmistä, eli leskeä, joka ei ole järkevä ja ajattele oikeudenmukaisesti = järkevästi, mutta ei toisetkaan voi käytännössä epäoikeudenmukaisten ihmisten pillin mukaan tanssia.
Pakko on järjettömiin sattua, jos järkiinsä tuleminen on heille liian vaikeaa. Ja heidän pitää tulla häviämään oikeuteen saakka. Ja syyttää sitä järjissään olijaa lopun elämäänsä omista vihan tunteistaan. Kun toinen ei antanut heidän vain olla ja p e r s e i l l ä.
Ap
Etkös se lakia noudattanut ollut sinä...
Vierailija kirjoitti:
Etkös se lakia noudattanut ollut sinä...
Lakia noudattamaton siis, tarkoitin
En ole. Missäs asioissa mä en noudata lakeja?
Ap
Oletko ap koskaan tehnyt minkäänlaista persoonallisuustestiä liittyen persoonallisuushäiriöihin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olet sama kuin aiemmin, niin kyllä se mökin hallinta meni ihan pykälien mukaan.
Tekisi mieli sanoa sille kesämökkiä panttivankinaan pitävälle leskelle, että tulehan nyt järkiisi siitä, mutta kun tiedän, ettei hän päättäisi järkiintyä, niin se ei auttaisi. Onhan se nyt paljon inhottavampaa rangaista tyhmää, kuin keskustella järkevästi.
Ap
Joko sait sen hautakiviasian jauhettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos olet sama kuin aiemmin, niin kyllä se mökin hallinta meni ihan pykälien mukaan.
Eihän mennyt. Sen arvo ei saa hallinnan aikana alentua, eikä ainakaan niin, että haltija ei tee mitään remontteja tai ei edes ilmoita niiden tarpeesta.
Toinen lain mukaan ei-menevä asia on se, että ei meinaa päästää minua tekemään mökille kuntotarkastusta. Nyt uusin käänne on, että päästäisi sinne ITSE VALITSEMANSA ja mun maksaman kuntotarkastajan, muttei minua.
Totta kai, jos mä olen omistajana jostain vastuussa, mun pitää kuntotarkastajan KANSSA päästä sisään taloon. Ja lisäksi hän ei sitä tekijää valitse, vaan minä, omistaja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap koskaan tehnyt minkäänlaista persoonallisuustestiä liittyen persoonallisuushäiriöihin?
Olen tehnyt tunnelukkotestin. Mutta ei mulla ole persoonallisuushäiriötä. Mä olen erittäin järkevä ihminen.
Ap
Täh?