Pilasiko synnytys seksielämänne? Meillä taisi käydä niin :(
Kahdesti kokeiltu synnytyksen (6,5 kk sitten) jälkeen, kuukausi sitten, ja nyt viimeksi eilen. Minulla oli kauhea kynnys aloittaa uudelleen, halusin kuntoutua (jumpata alapään mahdollisimman hyvään kuntoon) kunnolla ennen kuin aloitamme uudelleen, ja torjuin miehen aiemmin, hoitelin vain hänet.
Ei tunnu yhtä hyvältä kuin ennen, en tosin ole koskaan saanut yhdynnässä. Ei kauhean venähtäneeltäkään tunnu, mutta koko ajan ajattelen vaan että tuntuuko miehestä miltään... oikein kurkkua kuristaa :( Mies väittää ettei tunne eroa entiseen (valehtelee).
Mies ei oikein osaa nähdä minua nyt vaimonaan, vaan lapsemme äitinä, kun vauva nyt vielä niin pieni. Raskausaikana meillä ei ollut seksiä rv. 20 jälkeen, minua ei haluttanut, ja mies sanoi kokevansa seksin kanssani "moraalisesti vääräksi". Mies sanoo rakastavansa, enkä usko että hänellä on muitakaan. Molemmat olemme tosi väsyneitä, ja on vaan niin helppo olla tekemättä mitään (sitäkään).
Itkettää koko asia :( Maailman paras asia oli kun saimme lapsemme <3 mutta tämä on se ikävä jälkiseuraus, jonka kanssa on selvittävä... Uskon kuitenkin että tästä vielä selvitään jotenkin kunhan lapsi kasvaa..
Kommentit (66)
No se alapää jumppautuu tosi hyvin juurikin seksissä :) kuulostaa tosiaan siltä, että oeltte väsyneitä ja stressaantuneita vauva-arjesta. Ehkä pieni breikki olisi paikallaan, uudessa ympäristössä ilman vauvaa? Yö hotellissa tai vastaavaa. Jotain, joka saa ajatukset pois kotoa. Eikä tarvitse ottaa paineita seksistä, menette sillä asenteella, että nyt nautitaan toisistamme ja katsotaan mihin ilta vie.
Ei muuta kuin eropaperit sisään. Miehelläsi on jo toinen. Tuon ämpäriongelman voi korjata leikkauksella, mutta suomalaisen naisen heikkoa itsetuntoa ei saa korjattua rahallakaan.
Hyi kamala tuota nelosen viestiä... pistää tosiaan kyllä miettimään, että olisiko adoptio sittenkin parempi vaihtoehto kuin synnyttäminen :S
Hyvä että näistä puhutaan jossakin. Miksi tosiasioita pitäisi kaunistella? En näe, että se johtaa mihinkään.
Et kyllä maininnut seksielämästtänne ennen lasta kovin paljoa, mutta sen kuitenkin että et ole saanut orgasmia muutenkaan yhdynnässä. Jotenkin viestistäsi saa sellaisen kuvan että haluaisit kyllä haluta mutta tärkein asia elämässäsi on saavutettu (lapsi) ja oikeastaan seksillä ei niin paljon väliä olekaan. Seksiä ei siis ollut juuri raskausaikanakaan ja nyt mietit vain sitä ettei miehestä voi tuntua hyvältä tai että mies valehtelee. Miksi et anna miehen muodostaa omaa mielipidettään? Toivottavasti ette olleet kovin aktiivisiä ennenraskauttakaan eikä mies seksistä kamalasti ole kiinnostunut koska muuten muutos olisi kyllä erittäin suuri entiseen ja raskaus olisi tosiaankin pilannut seksielämänne (syy tosin ei välttämättä ole siis raskaudessa vaan siinä miten sinä asiaan suhtaudut)
Kuulostaa aika samalta mitä meillä oli ensi alkuun. Olin synnytyksen jälkeen toodella kipeä (taustalla olevan perussairauden vuoksi), ja pitkään kärsin myös pahasta inkontinenssista. Vieläkin (synnytys 1,5v sitten) saattaa lirahtaa, jos yskin paljon tai aivastan, tosin tämä pahentunut nyt kun uudelleen raskaana (10 viikkoa).
Mies ollut aivan ihana ja ymmärtäväinen, mutta halusin itse yrittää seksiä n. 1,5kk synnytyksestä, eka kerta ei onnistunut, toka kerta nyt meni jotenkin (koski koko ajan, itkua väänsin). Seksielämä palautui melko lailla ennalleen, mutta olin koko ajan itku kurkussa että "en varmasti tunnu siltä kuin ennen " "olen löysä" jne jne, vaikka m ies sanoi että hän pitää kyllä. Kuulilla treenasin yms yms. Koin itseni muutenkin todella kuvottavaksi ja inhottavaksi, ja itkin koko ajan sitä miten vastenmielinen olin (kesti varmaan 9kk). En tiedä, nyt kun mietin niin ehkä siinä oli jotain masennusta takana.
Ihme ja kumma, seksielämämme oli melko vilkasta (se oli jotenkin todella tärkeää minulle, koin siinä saavani hyväksyntää), ja jossain vaiheessa huomasin että hetkinen, minähän pidän tästä, ja saan orgasmeja. Siitä se sitten lähti, nyt kaikki ennallaan :)
Itsellä melkein samanlainen kohtalo kuin nelosella- pitkittynyt imukuppisynnytys kun lapsella oli napanuora 3,5 kertaa kaulan ympärillä ja sitä vaan väkisin vedettiin imukupilla ulos. Meinas vauvakin kuolla siihen kuristukseen. Leikkaussalissa sitten ommeltiin emättimen pohjan repeämä, väliliha ja peräaukko sekä kaksi episiotomiaa. Kiitän luojaani ettei mennyt mikään hermo siinä....
Siis olen aina sen jälkeen ollut sitä mieltä että sektio pitäisi olla jokaiselle synnyttäjälle mahdollinen vaihtoehto.
Seksi sujui kyllä sen jälkeen muuten, mutta lasten isä ei koskaan suostunut koskemaan sinne, ei sormella, ei suulla eikä katsonut.Ikinä. Hän on ex.
Ommellut lääkäri oli onneksi taitava, sanoi käyttävänsä prinsessaompeleita. Olen toki synnyttäneen näköinen alapäästä, mutta en mikään järkytys ja seksi on hyvää.
Tsemppiä ap:lle ja muille joilla ollu vaikea synnytys.
Nelonen vastaa:
Kärsin jo raskausaikana pahasta synnytyspelosta, jonka vuoksi kävin pelkopolilla ja lääkärin juttusilla, mutta synnytykseen tullessani hoitaja unohti merkitä äitiyskorttiini maininnan synnytyspelosta, joten kätilö antoi liikaa oikeuksia harjoittelijalle. Harjoittelija pisti minut ponnistamaan ennenaikaisesti vaikka olin vasta 7cm auki, ja kohdunkaulaakin vielä vajaa 2cm. Ehdin ponnistamaan 20min ennenkuin kätilö tarkasti tilanteen ja käski lopettaa ponnistamisen. Tipat kiinnitettiin ja kiireellä yritettiin saada kohdunsuu aukeamaan. Lopuksi kun olin täysin auki, kohdunsuuta oli kuitenkin jäänyt vajaa sentti, joka ei enää lyhentynyt, en tiedä oliko syy ennenaikainen ponnistus vai mikä, mutta tuosta seurauksena poika oli avotarjonnassa, joka sekin huomattiin vasta kun poika syntyi loppujen lopuksi reilun tunnin ponnistuksen jälkeen, ja tosiaan kun tuo episiotomia leikattiin pakaraan asti. Lapsi oli normaalikokoinen, reilu 3kg, mutta tuo ennenaikainen ponnistaminen ja väärä tarjonta jota ei huomioitu yhdessä aiheutti repeilyt. Lapsi myös oli hetken aikaa pää syntyneenä, loppukroppa vielä tulossa koska harjoittelija panikoi kun ei osannutkaan ottaa vastaan avosuista vauvaa, ja meinasinkin jo itse kiskoa lapsen ulos. Harjoittelija myös tikkasi episiotomian väärin, jota jouduin mennä neuvolaan korjailemaan ja se myös avattiin nyt korjausleikkausten yhteydessä ja tikattiin uudelleen siistimmin.
Tämä on voimistanut parisudetta paljon, mies on hyvin ymmärtäväinen ja tukee, päivittäin tunnen syyllisyyttä siitä etten voi tällähetkellä olla miehelle kokonainen vaimo, sillä seksi ei tule kuuloonkaan, mutta todellakin toivon että nämä hoidot nyt auttaisivat! Olen oppinut arvostamaan miestä enemmän ja olen huomannut kuinka tiivis ja vakaa pari oikeasti olemme, koska mies seisoo vieläkin vierellä eikä valittele tilannetta, hän tietää että tämä on minulle vähintäänkin yhtä harmittavaa kuin hänellekkin.
Ei varmasti miehelläsi ole muita naisia, mutta jos seksielämä on olematon esim. vuositolkulla, niin sitten voi jo melko varmaksi sanoa, että muita naisia on. Ei kukaan normaali halua olla seksittä kauheita aikoja. Parisuhteessa varsinkin se on todella tärkeää.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:18"]
Ei varmasti miehelläsi ole muita naisia, mutta jos seksielämä on olematon esim. vuositolkulla, niin sitten voi jo melko varmaksi sanoa, että muita naisia on. Ei kukaan normaali halua olla seksittä kauheita aikoja. Parisuhteessa varsinkin se on todella tärkeää.
[/quote]
onko? :o
[/quote]
Tiedätkö jotkut on sinkkujakin pitkän aikaa, vuosiakin, ilman seksikumppania. Hoitavat asian yksinään. Parisuhteessa ihminen saa läheisyyttä ja todennäköisesti myös jonkinlaista seksiä, vaikkei varsinaista yhdyntää olisikaan.
Sinä ja kumppanisi ehkä pettäisittekin, mutta se ei tarkoita että läheskään kaikki muut käyttäytyisi samoin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:24"]
[/quote]
Tiedätkö jotkut on sinkkujakin pitkän aikaa, vuosiakin, ilman seksikumppania. Hoitavat asian yksinään. Parisuhteessa ihminen saa läheisyyttä ja todennäköisesti myös jonkinlaista seksiä, vaikkei varsinaista yhdyntää olisikaan.
Sinä ja kumppanisi ehkä pettäisittekin, mutta se ei tarkoita että läheskään kaikki muut käyttäytyisi samoin.
[/quote]
Niin, eihän av-mamman mies KOSKAAN pettäisi... :D
Jos joutuisin olla ilman seksiä vuositolkulla siksi, että toista ei haluta, niin kyllä, hakisin seksini muualta. Mieskin melko varmasti niin tekisi.
Rupesin itkemään kun luin nelosen vastauksen :( Niin kurja tapahtuma, mä en halua että kukaan joutuisi kokemaan vastaavaa.
Itse en ole vielä synnyttänyt koskaan, mutta kun raskauden aika tulee, niin haluan sektion. Pelkään ihan törkeesti synnyttämistä :(
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote]
Jos joutuisin olla ilman seksiä vuositolkulla siksi, että toista ei haluta, niin kyllä, hakisin seksini muualta. Mieskin melko varmasti niin tekisi.
[/quote]
Ei tässä kukaan väittänyt ettei koskaan pettäisi. Monen ihmisen tapauksessa parisuhteessa vaan on muitakin asioita kuin seksi. Se on toki tärkeää, mutta ei kaikista tärkein. Joskus ne muut tärkeät asiat ajaa yhdynnän yli. Ei kaikilla, kuten sinulla, mutta monella parisuhteen tärkeimmät asiat on muuta kuin yhdyntä.
[/quote]
Onko todella?
Meillä on seksiä todella harvoin, mutta miehen pitäisi kyllä olla aikamoinen aika-avaruuden taivuttaja, jos hän jossain välillä ehtisi pettämään. Että ei ehkä kannata ihan faktana kertoa toisen, tuntemattoman ihmisen puolisosta, että nyt se IHAN VARMASTI pettää.
[/quote]
Ei tässä kukaan väittänyt ettei koskaan pettäisi. Monen ihmisen tapauksessa parisuhteessa vaan on muitakin asioita kuin seksi. Se on toki tärkeää, mutta ei kaikista tärkein. Joskus ne muut tärkeät asiat ajaa yhdynnän yli. Ei kaikilla, kuten sinulla, mutta monella parisuhteen tärkeimmät asiat on muuta kuin yhdyntä.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä se seksi meidänkin suhteessa on tärkeää. Ja kuten olen lukenut tällä palstalta niin toimimaton seksi heijastaa myös parisuhteeseen. Jos meillä ei olisi seksiä esim. kahteen vuoteen niin kyllä siinä keskustelua käytäisiin miten jatkossa edetään.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Onko todella?
[/quote]
Kyllä se vaan on. Musta on outoa väittää ettei olisi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Seksi on kyllä yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa minulle, mutta en ole sanonut kai missään, että tärkein? On muitakin asioita, joita pidän yhtä tärkeänä :)
Ja se kenelle se seksi ei ole läheskään tärkeintä/yksi tärkeimmisstä jutuista parisuhteessa, ei varmasti pettäisi. Mutta aika monelle se kuitenkin tosiaan taitaa olla.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:48"]
Meidän seksielämä kuoli siihen päivään kun lapsi syntyi. Synnytyksessä vaurioitui hermo siitä kohdasta mistä leikattiin episiotomia, joka leikattiin pakaraan saakka, joten kovat kivut oli synnytyksen jälkeen, koko synnytyskanava repesi ja koko matka kohdusta episiotomiaan asti arpeutui toiselta puolelta. samoin peräsuoli repesi. Synnytyksen jälkeen olen ollut kahdessa korjausleikkauksessa, ensimäisessä paikattiin peräsuoli ja toisessa poistettiin synnytyskanavasta arpikudos, mutta vaurioituneelle hermolle ei voida tehdä mitään. Alapää on jatkuvasti kosketusarka, joten seksin harrastaminen sattuu niin kovaa ettei se onnistu ollenkaan. synnytyksestä on reilu 2 vuotta aikaa. Nyt käyn hoidoissa joissa yritetään saada hermo tunnottomaksi, saan kortisonipiikin kerran kuukaudessa ja seuraavaksi yritetään sähköhoidoilla turruttaa tunto kokonaan pois. Synnytyskanava on täysin tunnoton leikkauksen jäljiltä.
[/quote]
Voi ei. Olen pahoillani. Oliko synnytys jotenkin raju tai lapsi iso koska noin kävi?
Itselläni oli imukuppisynnytys pitkittyneen ponnistusvaiheen (lapsen avosuinen tarjonta) vuoksi. Pissa karkaili alussa esim. aivastaessa ja jalkoja levittäessä kun istahti pöntölle. Jumppaamalla olen nyt saanut lihakset silla lailla kuntoon ettei tirahtele. Mut ei ole kauan kun jalat levällään istuin lattialla vauvalle vaippaa vaihtaessa niin tirahti vielä pöksyyn aivastaessa.
Ap