Harjoittelijalle huutaminen - kosto
Olen harjoittelijana kahvilassa, työssä jota en ole koskaan aiemminknin tehnyt. Vakkari, jonka pitäisi opastaa minua, huutaa heti, kun teen pienenkin virheen. Olenkin alkanut käytöksen. Esim. eilen vakkarin huutaessa vieressä kaadoin "vahingossa" maitokannun lattialle. Annoin ymmärtää vian olleen vieressä huutavassa vakkarissa, en voi keskittyä työhöni.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:19"]
Mä en ymmärrä teitä jotka puhutte kostamisesta..
[/quote]
No alistu toki huonoon kohteluun ja työpaikkakiusaamiseen. On ihan tervettä pitää puoliaan. Minäkin kilttinä ihmisenä olen oppinut, saatuani tarpeeksi törkyä niskaan. -ap
16, tietenkin ymmärrän sanan harjoittelija. Itse et tainnut ymmärtää minun viestiäni. Ja kuulutin myös asiallista käytöstä.
Mutta kerroin, että joskus harjoittelija voi itsekin vaikeuttaa vuorovaikutustilannetta, jos harjoittelija käyttäytyy niin, että kuvittelee tietävänsä asiat. Tärkeintä on se, että vanhemman työntekijän ja harjoittelijan välillä on luottamus, ja silloin vaikka niitä virheitä tulee niin niistä selvitään. Itse suhtaudun harjoittelijoihin aina kärsivällisesti, silloinkin olen suhtautunut, vaikka olen saanut jonkun tuollaisen edelläkuvaamani sählön.:) Takes one to know one;-)
14
Sanopa hänelle, ettei hänen äänensävy ole oikein rakentava tai että "ei tarvitse hermostua koko ajan, puhe riittää". Yritä jotenkin nätisti huomauttaa tästä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:25"]
Sanopa hänelle, ettei hänen äänensävy ole oikein rakentava tai että "ei tarvitse hermostua koko ajan, puhe riittää". Yritä jotenkin nätisti huomauttaa tästä.
[/quote]
Toimii in your dreams.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:22"]
[/quote]
No alistu toki huonoon kohteluun ja työpaikkakiusaamiseen. On ihan tervettä pitää puoliaan. Minäkin kilttinä ihmisenä olen oppinut, saatuani tarpeeksi törkyä niskaan. -ap
[/quote]
En vieläkään tajua, miksi kostaminen ja puolensa pitäminen olisivat samoja asioita. Minulle ainakaan eivät ole.
Puolensa on aina lupa pitää. Kostamisesta taas voi olla ikäviä seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:22"]
[/quote]
[/quote]
En vieläkään tajua, miksi kostaminen ja puolensa pitäminen olisivat samoja asioita. Minulle ainakaan eivät ole.
Puolensa on aina lupa pitää. Kostamisesta taas voi olla ikäviä seurauksia.
[/quote].
Olen itse kokenut koulu- ja työpaikkakiusaamistakin. Mitä ilkeämmin olen oppinut antamaan takaisin, sitä parempaa kohtelua olen saanut osakseni. Maailma on kova, kiltteys on pahe. -ap