Mikä onm vähintä mitä on kahvipöydässä oltava?
Kahvikyläilyä, spontaani tai suunniteltu. Mitä kahvipöydässä on vähintään oltava?
Kommentit (22)
ööö. maitoa. ja sokeria kai.
jos on sovittu etukäteen, niin ihan kiva jos on jotain keksejä vaikka.
Toisen ketjun ap:tä niin hirveästi paheksutaan jos ei ole itseleivottua tarjolla. Missä piireissä tällaista??
Maitoa ja palasokeria. Sen lisäksi katsotaan, jos kaapin perältä löytyisi joku keksipaketti, ja pitempimatkalaisille voidaan tarjota vaikka voileipää.
Minulle riittää pelkkä tee, kahvia kun en juo. En laita teehen sokeria tai maitoa joten niitäkään ei tarvitse olla.
No jos ex tempore joku tulee eikä ole yhtään suunniteltu, niin pelkkä kahvi riittää. Toki, jos jotain kaapista löytyy, niin emäntänä laitan pöytään. Mutta aina ei löydy.
Jos tullaan suunnitellusti, niin sitten vähän sen mukaan, kuka tulee ja miten kaukaa. Usein pyöräytän vaikka nopean piiraan tms. Jos joku tulee kauempaa, niin sitten mielellään laitan jotain suolaista ja jotain makeaa. Tai tarjoan ihan lounaan + pullakahvit.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:25"]
Toisen ketjun ap:tä niin hirveästi paheksutaan jos ei ole itseleivottua tarjolla. Missä piireissä tällaista??
[/quote]
Laitapa linkki, mikä on semmoinen ketju.
Itseleivottua edellyttävät kai vanhemmat ikäluokat, joille on kunnia-asia tehdä kaikki itse, ja päätoimiset kotirouvat, luulisin.
Peukku, mutta selitätkö ? ilman kahvia... Teen juojalle voi noin käydä Siis "2 kaljupääkahvit.Ilman maitoa, hiukan sokeria ,mutta kai siinä sentään kahvia on.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:25"]
[/quote]
Laitapa linkki, mikä on semmoinen ketju.
Itseleivottua edellyttävät kai vanhemmat ikäluokat, joille on kunnia-asia tehdä kaikki itse, ja päätoimiset kotirouvat, luulisin.
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/3944697/ketju/en_halua_kutsua_ketaan_kylaan
En tarvitse kuin tilkan maitoa kahviin ja vesilasin kahvikupin viereen. En mielellään syö mitään kahvin kanssa, en ainakaan mitään makeaa.
Jos meille tulee vieraita, joiden kanssa tulosta on aikaisemmin sovittu, teen jotain sekä suolaista että makeaa, mutta painotan suolaista ja terveellistäkin (olen tylsä). Jos joku tulee yllätysvierailulle, niin makeaa ei välttämättä ole ollenkaan kaapissa, mutta vaikka voileivät saa aina tekaistua. Jos on puolituntia aikaa, niin kääretorttu tulee nopsasti, mutta aina en jaksa.
Pelkkä kahvi riittää.
Jos on suunniteltu kyläily ilahdun, jos on jotakin suolaista pöydässä kun en makeasta niin piittaa. Mutta ellei suolaista ole, niin ei se ole maailmanloppu. Kahville kun mennään seurustelemaan eikä syömään.
No jos tullaan ilmoittamatta, niin saa tyytyä siihen, mitä on. Onhan se hyvä, jos kahvin lisäksi olisi maitoa ja sokeria ja sitten vaikkapa palaset ruisleipää edes, tai vaikka korput tai Marie-keksit.
Sitä paitsi joskus vähemmän on enemmän, eikös kahvittelun tarkoitus ole tavata ystäviä ja keskustella eikä mennä kilpavarustelun hengessä vertailemaan toisten sokerileipurin taitoja tai kodin varustelutasoa.
Kahvikuppi ja ET-lehden uusin numero.
Kahvipöytään tarvitaan kahvia ja pöytä. Toki joku kuppikin mistä sen kahvin ryystää.
Jos joku tulee yllärivisiitille niin kaapista kyllä aina löytyy jonkunlaisia keksejä. Jos suunniteltu vierailu niin leivon jotain makeaa. (Rakastan leipomista mutta aina ei voi kun vatsa kasvaa jos kaiken itse syö)
Jos menen jonkun luokse en tarvitse kahvipöydässä kuin kahvin. En silti pane pahakseni, jos on jotain muutakin.
Jos meille tulee vieraita tykkään leipoa jotain. Yllärivieraille pyöräytän nopean marja/omenapiiraan, sillä siihen löytyy aina ainekset kaapista.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:19"]Kahvikyläilyä, spontaani tai suunniteltu. Mitä kahvipöydässä on vähintään oltava?
[/quote]
Kahvia tai teetä.
Meillä ei saa edes kahvia, vaikka ilmoittaisi etukäteen tulosta. Kahvia kun emme itse juo, niin ei sitä keitintä edes meillä ole. En edes osaa keittää kahvia. :)
Jallu tai Kalle pöydällä aukilevitettynä.
Meillä saattaa joutua juomaan jopa kaljupääkahvit jos ei ole etukäteen varoiteltu, että tulossa ollaan. Tai saatan törkeästi jopa sanoa, että tule kaupan kautta jos on nälkä.
-ap