Rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä (ml. lapsia). Olenko sairas?
Olen ollut koko elämäni hyvin ihmisvihamielinen mutta rakastan eläimiä. Kun näen ystävien vauvoja, en tunne mitään - ainakaan positiivista tunnetta. Sen sijaan kissat, koirat, hiiret - jopa rotat ja käärmeet sekä liskot - herättää vaan positiviisia tunteita ja rakkautta ja suojelunhalua. Onko muita jotka tuntee näin? Olenko kenties jotenkin sairas?
Kommentit (52)
Vilpitttömyys varmaan osaltaan syy siihen että miksi rakastat enemmän niitä.
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä on paljon helpompi rakastaa. Eivät ne käyttäydy niin kamalalla tavalla kuin ihmiset.
Paitsi että esim. raatelevat ja tappavat toisiaan?
Mä en sanoisi olevani ihmisvihamielinen, jotkut on ihan OK, mutta vauvat ei mussakaan herätä mitään positiivisia tunteita. Eivät todellakaan ole mitenkään söpöjä.
Eläimistä tykkään. Ei olla sairaita.
Mä en ole koskaan vihannut ihmisiä, mutta viihtynyt olen kuitenkin paremmin eläinten seurassa. Kyllä se mulla liittyy siihen, että eläimet eivät ole satuttaneet, toisin kuin suurin osa tuntemistani ihmisistä. Eläinten seurassa voin vain olla täysin oma itseni tulematta arvostelluksi tai tuomituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä on paljon helpompi rakastaa. Eivät ne käyttäydy niin kamalalla tavalla kuin ihmiset.
Niiin se menee ihmistenkin evoluuutiossa että on vahvempia ja heikompia. Katsoiin yhden psykiatrin haastattelun yhdessä ohjelmassa niin hänen kasvatus vinkkinsä oli hyvin yksinkertainen: "palkitse lapsi silloin kun hän käyttäytyyy hyvin ja rankaise silloin kun hän käyttäytyy huonosti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta eivät koston tai muun lapsellisen skeidan takia, vaan lähinnä syödäkseen.
Rakastan autoani enemmän kuin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei samalla lailla huvikseen kuin ihmiset. Eivät tapa ja raatele lajitovereitaan esim. kostaakseen, vaan useimmiten muita lajeja ruokaa saadakseen
Hellin ja pidän hyvänä eläimiä, en ihmisiä. Olen aina ollut sellainen.
En vihaa ihmisiä. Rakastan eläimiä
Ovat aitoja, ei ihme. Uskollisia. Lojaaleja. Kuinka monesta ihmisestä voi sanoa samaa.
Kyllä. Olen teidän kanssa samaa mieltä. Vihaan av-mammoja. Ne voisi korvata koirilla.
Vierailija kirjoitti:
Ovat aitoja, ei ihme. Uskollisia. Lojaaleja. Kuinka monesta ihmisestä voi sanoa samaa.
Teistä av-mammoista ei todellakaan voi sanoa samaa.
Lapset ja vauvat eivät minussakaan herätä juuri positiivisia tunteita, mutta eläimet kyllä. Eläimet ovat niin vilpittömiä, aitoja ja kauniita. Jo lapset osaavat valehdella ja pettää, mutta vasta tosi kömpelösti.
Koska voin mennä naimisiin eläimen kanssa? En haluaisi ottaa yhtään miestä
Eläimet ovat minulle tärkeitä, olivat tukena ja turvana kauan kauan sitten, vaikeina aikoina.
On kyllä sairasta sakkia. Kyllä nää emakot on aivan sekaisin