Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskit päiväkodin työntekijöille. Ei kiitos.

Vierailija
13.11.2020 |

Aivan turhaa. Siellähän mm syödään lasten kanssa samoissa pöydissä jolloin maskit täytyisi kuitenkin poistaa.
Hyödyt mitättömät. Haitat suuret.
Ainoa syy ilmeisesti suosituksella on vain se, että jos altistustilanne tulee niin voidaan jättää henkilökunta karanteenin ulkopuolelle sillä tekosyyllä että heillähän on teoriassa ollut maskit.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitat on suuret?

Kerro ihmeessä mitä haittaa niistä voisi olla.

Mietippä itse. Työ jossa puhut koko ajan ja jossa ilmeillä sekä äänenpainoilla on suuri merkitys.

Mietin kyllä.

Itse olen puhetyössä ja kotimaassani on ollut maskipakko helmikuusta asti. Äänenpainoon maski ei vaikuta ainakaan minulla, ilmeisiin kyllä mutta 8 kuukautta näin jo menty ja selvitty.

Omat lapsesi kasvaneet ettei läheisillä aikuisilla ole ilmeitä vaan pelkät äänenpainot?

Paikallisilla lapsilla ja opettajilla on niin päiväkodeissä kuin kouluissakin maskipakko ja hyvin tuntuvat lapset pärjäävän. En ole täällä kuullut yhtä poikkinaista sanaa maskien käytön vaikeudesta millään elämän alalla. Maskin käyttö yhtä normaalia kuin sukkien jalkaan vetäminen eikä kukaan kiukuttele asiasta.

Itse en ole valitettavasti lapsia saanut mutta työkseni opetan eikä oppimen tai kanssakäynti ole ilmeiden puuttumisen takia kärsinyt.

Eli et siis liity mitenkään paikalliseen tai muuhun lastenhoitoon eli millä meriiteillä olet kertomassa mitä pienet lapset tarvitsevat?

Vierailija
22/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt maskia töissä lähes koko syksyn, ja onhan se tuskaista. Opettajana joutuu tosiaan välittämään viestiä myös ilmeillä. Iltaisin on jäätävä päänsärky, koska koko päivänä ei saa riittävästi happea, ja volyymiäkin on välillä pakko nostaa kuulovammaisen opiskelijan takia. En edes halua ajatella, millaista on usean taaperoikäisen pukeminen ulkoilua varten maski kasvoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp3-maskin kanssa pystyy ihanhyvin hengittämään. Ja oikeasti jopa suojaa.

Vierailija
24/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos työnantaja kustantaa ffp-3 maskit venttiileillä.

Vierailija
25/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säälin heitä, jotka joutuvat koko päivän pitämään maskia ja hengittämään omaa uloshengitysilmaansa koko päivän ajan. Ihan maalaisjärjellä voi todea ettei kovin hyvä terveydelle pitkän päälle. Jos tämä pandemia olisi Suomessakin niin kovin vakavana niin kai niitä kuolemia tulisi useita viikossa ja sairaalat pullollaan kipeitä. Nythän näyttää tulevan vain tartuntoja kauheat määrät, kun testataan niin paljon. En usko, että mitkään toimet tulevat tukahduttamaan tätä flunssaa, joten miksei nyt vain eletä normaalisti ja anneta sen tarttua niihin joihin se tarttuu ja sitten oireen mukaista hoitoa (kaveripariskunnalle toiselle se tarttui, toiselle ei missään vaiheessa). Eihän  me influenssaakaan varten tehdä tällaisia rajoitusia ja maskin käyttöjä.

Vierailija
26/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä argumetteja nuo tunneviestinnän ja kielenoppimisen vaikeutuminen useiksi kuukausiksi. Pelottavaakin voisi taaperoista olla kun tutuista kasvattajista ei koko päivänä näkyisi kuin silmät.  Ja ruokailu, kun meillä tosiaan ei ole ruokataukoa, vaan syömme yhdessä lasten kanssa. Vaatisiko työaikalakimuutoksenkin, jos söisimme muualla? Ja miten tuo ajallisesti järjestettäisiin niin, ettei haittaa lapsiryhmän toimintaa ja turvallisuutta? Missä söisimme, ei kai olisi järkeä kokoontua henkilökunnan ns. kahvihuoneeseenkaan syömään?

Vierailija
27/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin, että jos tulee suositus, niin työntekijän pitäis itse maksaa maskit? Vai kustantaisko työnantaja ne? Niitähän tarviis kai aika monta päivässä?

Vierailija
28/28 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisi ajatella että ’sijaiset’jotka kiertävät eri päiväkodeissa voisivat mahdollisesti pitää maskia,mutta ei tule onnistumaan..se on selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi