Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset vaatteet synnyttämässä?

Vierailija
10.03.2014 |

Mietin tässä sellaistakin asiaa, että pitäisikö sitä ottaa omat vaatteet synnytykseen. Meidän sairaalassa on käytössä sellainen tosi hankala avopaita, siinä on jotenkin tosi hankala liikkua ja toimia. Mites teillä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Vuittonin synnytyshaalari ja -lakki sekä Louboutinin punapohjaiset stiletot, jotka on suunniteltu erityisesti synnytyspöydän jalustimiin sopiviksi.

Vierailija
2/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku ihan oikeesti. Mä olin ihan että häh, kun se avopaita piti vetää päälle. Miksei siellä salissa voi käyttää samanlaista kauhtanaa kuin osastolla? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne taida antaa lupaa muille vaatteille synnytyssalissa. Turvallisuuskysymys, hätäsektio on nopeampi tehdä läpivetokaavulla. Samasta syystä rintaliivit pitää riisua, samoin kuin koruista osa.

Vierailija
4/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli osastolla ja synnärillä samanlaiset kauhtanat.. Kuulostaa inhottavalta tuo avopaita :/ varmaan ihan tavallinen paituli käy synnärille. Sellainen hiukan reilunkokoinen.

Vierailija
5/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:27"]

Ei ne taida antaa lupaa muille vaatteille synnytyssalissa. Turvallisuuskysymys, hätäsektio on nopeampi tehdä läpivetokaavulla. Samasta syystä rintaliivit pitää riisua, samoin kuin koruista osa.

[/quote]

Kyllä mun kälyllä oli ihan omat vaatteet päällä synnyttämässä, semmoinen mekko. Ihan samoin sen voi vetää ylös kuin sen sairaalankin paidan. Enkä mä oo kuullut, ettei rintsikoita saisi olla, mulla ei ollut (en pystynyt käyttämään), mutta kyllä monella tutulla on kuvien perusteella ollut.

Ap

Vierailija
6/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, en voinut vastustaa kiusausta!

Ai tuon sektio"vaaran" takia rintsikat piti riisua. En tiennytkään. Mulla oli synnytyksessäkin kyllä samanlainen napitettava kaapu kuin osastolla.

Vierailija
7/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7= 2

Vierailija
8/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän täytyy olla paljaana, jos laitetaan esim. epiduraali yms. Hätäsektiossa jokainen sekunti on tärkeä myös. Oletko ennen synnyttänyt?

Vierailija
9/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti olin. Vaatteet tuntui pahalta. Kätilö yritti jossain vaiheessa tarjota jotain paitaa, mutta en ajatellutkaan laittaa päälle.

Vierailija
10/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avopaita tuntuu sopivan siihen, että makaa sängyssä, mutta jos haluaa liikkua, niin se on kyllä hankala ja tiellä.

Ap

Vierailija
11/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:32"]

Selän täytyy olla paljaana, jos laitetaan esim. epiduraali yms. Hätäsektiossa jokainen sekunti on tärkeä myös. Oletko ennen synnyttänyt?

[/quote]

Jos muissakin sairaaloissa epiduraali voidaan antaa tavallisen kaavun kanssa nostamalla se ylös, eiköhän se meidänkin sairaalassa onnistu. Ja mä sanoisin, että yhtä kauan menee avopaidan ja tavallisen kaavun nostamiseen.

Olen synnyttänyt aiemmin, koska kokemusta tosiaan tuosta avopaidasta jo on.

Ap

Vierailija
12/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kysyt synnärillä saisitko sellaisen napitettavan? Meillä muuten tyksissä sai jo synnärillä aamutakin. Entä jos ottaisit sellaisen mukaan? Sais peitettyä ja vähän "niputettua" sitä sairaalan kaapua :)

Vierailija
13/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:37"]

Entä jos kysyt synnärillä saisitko sellaisen napitettavan? Meillä muuten tyksissä sai jo synnärillä aamutakin. Entä jos ottaisit sellaisen mukaan? Sais peitettyä ja vähän "niputettua" sitä sairaalan kaapua :)

[/quote]

Olen ollut prenalla, joka on siellä synnytyssalin yhteydessä, ja tiedän, ettei siellä liinavaatevarastossa ole niitä napitettavia kaapuja. Prenalla saa paidan ja housut, ja sitten siellä on niitä avopaitoja. Voi tietty kysyä kätilöltä, suostuuko se hakemaan vierihoito-osastolta sen nappikaavun. Aamutakki ei auta asiaa, ja kuumakin tulee, jos on kaksi vaatetta.

Ap

Vierailija
14/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin ja otan pian uudestaan omat vaatteet sinne sairaalaan. Synnytyksessä voin hyvin pitää sitä sairaalamekkoa, mutta osastolla haluan omat vaatteet! (tietty mukavat päällä, legginsit +imetyspaita ja liivit) Sairaalan vaatteissa on vaan niin epämukava olla! Tietysti tilanteen mukaan, jos joudunkin sektiolla synnyttään niin varmaan pidän sairaalan vaatteita. Saas nähdä! (:

Vierailija
15/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse synnytin, oli molemmissa sama vaate, sellainen mekko. Siis synnytyssalissa ja osastolla myöhemmin. Kolmannen kanssa olin käynnistyksessä ja siellä prenalla oli sellainen ihq pyjama isoäidin verhokankaasta :)

Epiduraalin kohdalla ne vaan nosti sen mekon niin, että selkä oli paljas. Hätäsektiossa se varmaan leikataan irti tms. En onneksi tiedä.

Olis kyllä saanut olla omat vaatteetkin. Esikoisen kanssa tuli pikku hoppu ja hän syntyi sinne valmisteluhuoneeseen, mulla oli yöpaitana iso valkoinen T-paita ja heitin siihen verkkarit päälle kun lähtö tuli niin nopsaan. Kätilö kysyi haluanko vaihtaa vaatteet, en kylläkään ehtinyt sitten edes, mutta olisi käsittääkseni saanut punkea ihan siinä omassa T-paidassa sen lapsen maailmaan vaikka olis kestänyt pidempäänkin.

Vierailija
16/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia!

Ap

Vierailija
17/17 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelisin myös että mulla oli ihan oma paita päällä ja synnytyksen jälkeen sitten kävin suihkussa siellä synnytyssalissa ja sain sitten ne sairaalavaatteet..tää oli jorvissa 06