Kumpi meistä teki väärin, lastenhoitaja vai minä? Liittyy 9kk vauvan ruokkimiseen
Minä olin jättänyt hoitajalle (19v likka) ohjeen jääkaapin oveen, miten tehdään alusta saakka vauvalle ruoka ja tarpeet kaappeihin.
Kun tulin takaisin menoiltani, olin viisi tuntia poissa, niin hoitaja oli antanut jotain ostamaansa omena-pilttiä kun lapsi oli muka rääkynyt koko ajan eikä ollut aikaa tai ei ollut pystynyt yhdellä kädellä tekemään ruokaa.
Nyt vauvalla on maha sekaisin kun ei ole tottunut keinotekoisiin ruokiin.
En maksanut lapsenvahdille palkkaa ja sanoin ettei tarvitse tulla uudestaan.
Kommentit (24)
Miksi et tehnyt ruokaa valmiiksi jos sen pitää olla tietynlaista? Ajattelisin itse että 19-v ei todennäköisesti ole kovin kokenut vauvan hoitaja, tällöin ruuanlaitto ja ehkä vierastavan itkevän vauvan hoito samaan aikaan voi olla liian haastavaa, siitä ei kaikki vanhemmatkaan suoriudu.
Lapsenvahti teki väärin mutta mielestäni on ihan oma mokasi, olisit ajatellut hieman pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Sun lapsi, sun säännöt. Palkatun ihmisen pitää tehdä niin kuin neuvotaan.
Entäpä jos hätätilanteessa (lapsi kirkuu nälkäänsä ja kauppa on vieressä) olisi hyvä antaa kuitenkin jotain syötävää? (oletetaan että mahdolliset allergiat selvillä)
Mitäköhän keinotekoista on omenapiltissä? Tietysti hedelmäsose ei ole ostettuna eikä itsetehtynä mikään tasapainoinen ateria niin siltä kannalta en itsekään katsoisi hyvällä.
Et todellakaan voi olettaa, että lukioikäinen osaisi tuosta vaan tehdä gourmet-pöperöä lapselle, etenkin samalla kun liikkuva lapsi roikkuu puntissa ja sit viipottaa syömään multaa kukkaruukusta.
Keinotekoinen lauseesi paljasti tämän trolliksi.
Miten kukaan jaksaa vastailla tosissaan näihin? Menisit ap sinäkin vaan töihin, vaikka lapsenlikaksi jos et muuta keksi.
Kuka käski olla poissa viisi tuntia erityislapsesta joka ei pilttiruokia voi syödä.
Ellet olisi trolli niin olisit tietenkin tehnyt lapsesi ruoan valmiiksi. Trol Trol Trol.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän keinotekoista on omenapiltissä? Tietysti hedelmäsose ei ole ostettuna eikä itsetehtynä mikään tasapainoinen ateria niin siltä kannalta en itsekään katsoisi hyvällä.
Omena (62%), omenatäysmehu tiivisteestä (27%), vesi, tapiokatärkkelys, C-vitamiini.
Hirveitä myrkkyjä!
Trolli. Epäilen vahvasti, että lastenhoitajalla olisi omat pilttipurkit mukana ja jos ruuan tekeminen ei onnistunut lapsen rääkyessä niin miten kaupassa käynti olisi ollut sen helpompaa.
Molemmat mokasi. Jos ette olleet sopineet ruuanlaitosta ennalta, niin tuli hänelle yllätyksenä ja ei ehkä olisi ollenkaan edes tullut jos olisi tiennyt. Sinä mokasit, kun olit huonosti sopinut ennalta ja huonosti varautunut. Hän, kun antoi ruokaa jonka sopivuutta lapselle ei varmistanut.
Ensi kerralla sovi ennalta kokkauksesta tai tee ruoka valmiiksi.
Minä annan 9 kk ikäiselle samaa ruokaa, mitä itse syön. En ole koskaan tehnyt mitään vauvamössöjä tuonikäiselle, hyvin menee lihapullat ja parsakaali.
En halua että lapsenvahti kokkaa. Teet jatkossa eväät lämmitysvalmiiksi.
Et palkannut kokkia. Lapsenvahti saisi haastaa sut palkkaturvan kautta oikeuteen
Jos omat 9kk ikäiset olisi viiden tunnin aikana saaneet pikkupurkin pilttihilloa, olisi kyllä ollut muukin sekaisin kun maha. Meinaan kämppä siitä nälkäraivosta.
Outo kysymys. Sun lapsi, sun säännöt. Palkatun ihmisen pitää tehdä niin kuin neuvotaan.