Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis viekö vuorotyöläiset lapsen hoitoon vapaapäivänä?

Vierailija
13.11.2020 |

En ollut asiaa ennen ajatellut mutta törmäsin tähän äsken. Voiko noin siis laillisesti tehdä? Tuttuni oli yövuorossa,nukkui seuraavan päivän ja sitä seuraavana päivänä kun oli vapaa niin vei 1v5kk hoitoon päiväksi. Milloin lapsen kanssa sitten ollaan...Ei kai tämä yleistä ole?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivänä en vie (ellei ole jotain hoidettavia asioita johon lasta ei halua ottaa mukaan häiritsemään, esim. oma lääkärikäyntini) mutta yövuoron jälkeen todellakin vien että saan itse palautua ja levätä.

Vierailija
2/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoron jälkeen tietenkin vien jotta voin itse nukkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska se lapsi palautuu ja lepää?? Onko hänellä koskaan vapaapäivää??  Päivähoito on pienelle kovaa työtä. T:lastenhoitaja

Vierailija
4/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Mitä verorahojen väärinkäyttöä!

Vierailija
5/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin että tuttu nukkuu ja lapsi hoidossa yövuoron jälkeen enkä sitä kysynyt vaan että sitäkin seuraavana päivänä kun on vapaa niin vie hoitoon.

Tai kun on vapaa aamuvuoropäivän jälkeen eikä tarvitse nukkua. Tekee 80% työaikaa eli vapaita on.

En tiedä, ehkä en ymmärrä vaan. En itsekään vie lapsia la ja su hoitoon kun ne on omia vapaapäiviä. Vai onko se eri?

Vierailija
6/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet työttömät ja kotiäiditkin kiikuttaa lapsia hoitoo jotta voi olla rauhassa kotona. Meitä on moneen junaan. Meille päiväkoti on pakollinen paha ja sinne viedään vain jos on pakko. Kirjotin gradunkin kotona hoitaen 3 alle kouluikäistä lasta ja kiitettävä arvosana tuli silti.

Vierailija
7/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koska se lapsi palautuu ja lepää?? Onko hänellä koskaan vapaapäivää??  Päivähoito on pienelle kovaa työtä. T:lastenhoitaja

Eiköhän se lapsi ole vapaalla lauantait ja sunnuntait, jos ei ole vuoropäiväkodissa. Ja vuorohoitoonhan pääsee vain vanhempien työvuorojen mukaisesti.

Vierailija
8/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on juurikin VAPAApäivä sille vanhemmalle.

Vierailija
9/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ei ole vuorotyö eli vapaata la ja su. Silloin ei ole VAPAApäivää vanhemmalle...

Vierailija
10/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna on se toinen vanhempi aina kotona ja joskus jopa vuorotyöläinenkin

Vierailija
11/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä kyttäät. Eiköhän jokainen saa päättää miten tekee.

Vierailija
12/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kyllä 80% työaikaa, mutta vien yleensä vapaapäivinäkin lapset hoitoon koska käyn ammattikorkeakoulua. Missäpä välissä tekisin niitä tehtäviä ym jos lapset olis aina kotona?

Vierailija
13/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin "törmäsit" siihen? Entäpä, jos "tuttusi" tekee myös etätöitä?

Vierailija
14/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn työpaikalla livenä pääosin siksi, kun olen kuulemani mukaan jonkun juoruilun kohteena. Saisin tehdä 100% etätöitä, mutta lähden aina töihin paikan päälle, ettei tule mitään sanomista siltä puolitutulta juoruilijasedältä, joka ei oikeasti edes tunne minua.

Vierailija
15/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa. Meillä lapsi on osapäivähoidossa, päiväkoti ilmoittaa päivät edellisessä kuussa, ennen kuin työvuorolistat on tulleet. Ihan päiväkodin systeemiä ajatellen en ole alkanut hoitopäiviä muutella. Joskus lapsi on kotona VAPAApäivinä, kuitenkin kotipäiviä on neljä per viikko, joten vaikka lapsi menisikin päiväkotiin, ehtii levätä ja palautua ja olla vanhemman kanssa. Viihtyy päiväkodissa, on toki hieman vanhempi kuin tuttusi lapsi. Ootko kysynyt tältä tutultasi, miksi toimii näin järjettömällä tavalla, vai täältäkö meinasit vastauksen saada? Onkohan tää toisten lasten päivähoidon kyttääminen oikeasti näin yleistä kun tää palsta antaa ymmärtää...

Vierailija
16/16 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoidossa ei saanut viedä jos ei ollut töitä/koulua. Jouduin vääntämään kättä siitä saanko viedä lapsen oikeudenkäynnin ajaksi jonne piti mennä todistamaan työnantajan nimissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän