Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1321/3246 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi parempi jos nämä tajunnan rajamailla olevat dementikot päästettäisiin "jatkamaan matkaa".

Robotti tekee lääkelistat, kun ei niitä voi vähentää mitenkään. Koitapa saada levetirasetaami pois joltakin, ei löydy sitä ihmistä mistään, elävässä elämässä! NYT!

Vierailija
1322/3246 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiakas soittaa operaattorin asiakaspalveluun, palvelijan tehtäviin kuuluu yrittää myydä asiakkaalle uusia tuotteita. Pahoittelen kaikille joita kaupustelu ärsyttää, meidän on pakko tehdä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/3246 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat suojatyöpaikasta nauttivat ihmiset savustaa ulos kaikki ahkerat ja tunnolliset työntekijät.

Vierailija
1324/3246 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen jatkuvasti työssäni työtä vieroksuvia ikisaikuttajia, jotka ontuu vain sen matkan ulko-ovelta vastaanotolle ja pois. Ulkona ontuminen yhtäkkiä loppuu, kun ei tajua mun seuraavan. Ja näihin päiväsairaisiin törmää illalla sit kaupassa ja harrastuksissa, ihan sutjakasti liikkuvana. Mut lrissä käydessään eivät pysty mihinkään, kaikki sattuu, ei voi mennä töihin. Prkl että harmittaa nää yhteiskunnan loiset ja freeriderit.

Nämä todennäköisesti myös haukkuvat työttömät pataluhiksi ja korostavat asemaansa "muiden elämien maksajana" -.-

Vierailija
1325/3246 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työni on luvattoman helppoa, vapaata ja ylipalkattua.

Valtion virkamies?

Luultavasti yliopiston henkilökuntaa.

Kun tällaiset ajat ja esim kv-liikkuvuus nollissa, mitä mahtavat tehdä "etänä" kymmenet erilaiset kv-yksiköiden virkamiehet?

Odottelevat, arvaan.

Vierailija
1326/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua opettaa erityisoppilaita.

Olen aineenopettaja, enkä haluaisi opettaa erityisoppilaita, sillä he työllistävät niin paljon enemmän, että uuvuttavat lisätyöllä loppuun.

Olen kouluttautunut aineenopettajaksi. Jos haluaisin opettaa erityisoppilaita, olisin varmaan lukenut itseni erityisopettajaksi. No en halua niin en ole.

Mutta vaihtoehtoa minulla ei ole, sillä kaikki erityiset tungetaan nyt tavallisille luokille. Tavisoppilaat kärsivät myös tilanteesta huomattavasti.

Vierailija
1327/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimikansaneläke on liian pieni. On myös väärin, että jos kansaneläkeläinen pystyisi tekemään vähän töitä leventääkseen leipäänsä, niin hän voi tienata ainoastaan kyseisen eläkkeen verran. Ja toki tämä suuri tulonlisäys otetaan huomioon muissa tuissa ja etuuksissa. On myös väärin, ettei yli 65-vuotiaita kuntouteta.

Miksi sen pitäisi olla isompi? Sitä varten tehdään töitä. Ja miksi yli 65-vuotiaita pitäisi kuntouttaa?

Kun itse olet täyttänyt 65 v.ja menossa anomaan pääsyä kuntoutukseen, voi olla että siellä on vastassa virkailija joka sanoo että olet liian vanha. Toivotaan näin.

Vierailija
1328/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää aina ja mietin sillin- tällöin, kuinka montaa perverttiä on lähihoitajina töissä ? Miettikää- vaihtaa päivittäin miesten ja naisten vaippoja jmp. Itse en missään tapauksessa pystyisi sitä hajutyötä tekemään, mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät siihen

Vierailija
1329/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.

T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta 

Ei ole sinun asiasi päättää, kenen elämä on elämisen arvoista.

No enpä sellaista päätäntävaltaa haluakaan. Kerroin vain mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Tekopyhää hymistelyä tuollainen "kaikki elämä on yhtä arvokasta" jeesustelu. Sellaista voi huudella vain henkilö, joka ei ole nähnyt käytännössä, millaista on, kun mitään ei voi itse tehdä ja ison osan aikaa ei edes tajua, mikä maa ja mikä valuutta.  Itse ainakin haluaisin, että kuolo korjaisi, jos joutuisin tilanteeseen, jossa olen sänkyyn sidottuna enkä tule sieltä koskaan ylös pääsemään omin avuin. 

Omin silmin nähtynä tätä valintaa tapahtuu sairaaloissa ainakin näin korona-aikaan. Teho on tyhjänä eikä muutenkaan montaa koronapotilasta hoidossa osastolla mutta jos mittarissa on 60 vuotta ei ole pääsyä teholle. Ehkä kun olet jo tiedottomana ja hengitys äärimmäisen vaivalloista, voit saada happea. Potilas ilman omaisia on kyllä aika heikoilla, ei ole ketään pitämässä potilaan puolta. Kierrän oman alueeni sairaalat kaukaa. Ja en hymistele että "kaikki elämä on tärkeää jne." vaan jo ennakkoon valittu käytäntö että iäkkäämmät eivät ole yhtä tärkeitä saamaan asianmukaista hoitoa.

Vierailija
1330/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua opettaa erityisoppilaita.

Olen aineenopettaja, enkä haluaisi opettaa erityisoppilaita, sillä he työllistävät niin paljon enemmän, että uuvuttavat lisätyöllä loppuun.

Olen kouluttautunut aineenopettajaksi. Jos haluaisin opettaa erityisoppilaita, olisin varmaan lukenut itseni erityisopettajaksi. No en halua niin en ole.

Mutta vaihtoehtoa minulla ei ole, sillä kaikki erityiset tungetaan nyt tavallisille luokille. Tavisoppilaat kärsivät myös tilanteesta huomattavasti.

Toinen aineenope täällä! Samaa mieltä olen. Tässä käy vielä niin, että opettajat uupuvat. Eniten sääliksi kuitenkin käy oppilaita.

Vierailija
1331/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalien lapsien/nuorien takana on usein vähintään yhtä hankalat vanhemmat.

Työskentelen lastensuojelussa.

Vierailija
1332/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aivan liian paljon palkkaa tekemättä juuri mitään

- Sari Sairaanhoitaja

Vierailija
1333/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.

T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta 

Ei ole sinun asiasi päättää, kenen elämä on elämisen arvoista.

No enpä sellaista päätäntävaltaa haluakaan. Kerroin vain mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Tekopyhää hymistelyä tuollainen "kaikki elämä on yhtä arvokasta" jeesustelu. Sellaista voi huudella vain henkilö, joka ei ole nähnyt käytännössä, millaista on, kun mitään ei voi itse tehdä ja ison osan aikaa ei edes tajua, mikä maa ja mikä valuutta.  Itse ainakin haluaisin, että kuolo korjaisi, jos joutuisin tilanteeseen, jossa olen sänkyyn sidottuna enkä tule sieltä koskaan ylös pääsemään omin avuin. 

Omin silmin nähtynä tätä valintaa tapahtuu sairaaloissa ainakin näin korona-aikaan. Teho on tyhjänä eikä muutenkaan montaa koronapotilasta hoidossa osastolla mutta jos mittarissa on 60 vuotta ei ole pääsyä teholle. Ehkä kun olet jo tiedottomana ja hengitys äärimmäisen vaivalloista, voit saada happea. Potilas ilman omaisia on kyllä aika heikoilla, ei ole ketään pitämässä potilaan puolta. Kierrän oman alueeni sairaalat kaukaa. Ja en hymistele että "kaikki elämä on tärkeää jne." vaan jo ennakkoon valittu käytäntö että iäkkäämmät eivät ole yhtä tärkeitä saamaan asianmukaista hoitoa.

Raja on vedetty 60 vuoteen? No siitä kohtihan yhteiskunnan kannattaakin dumpata ihminen krematorioon. Työt alkaa olla tehty ja sitten ollaan vain kulueränä vaatimassa maksettuja eläkkeitä takaisin.

Vierailija
1334/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vastaavia kirjoitti:

trafissa 800 tyhjän panttia. hirvee älämölö kun pitäisi vähentää? naapurin unto vainaalle on tullut 12v postia trafista nissanista 2 kertaa vuodessa. perikunta on ilmoittanut trafiin 4 kertaa että nissani on paalattu jo 14v sitten. mut ei mee jakeluun . tästä on tullut jo kaupallakin naurun aihe "unto vainaan nissani" aina tulee unto mieleen kun trafi 6kk välein lähettelee käyttö maksujaan. tarskohan siinä kioskissa päivittää tiedot ja tämän diki yhteiskunnan tiimoilta poistaa 400 turhaa asian tuntijaa.

Anna kuin arvaan: työllistät trafia kirjein ja puheluin ja avaudut kaikille palstoille viranomaisvihastasi mutta lukuisista saamistasi ohjeista huolimatta et vaan millään saa sitä autoa poistettua rekisteristä?

Vierailija
1336/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan töissä ei voi ääneen sanoa oman puhelimen käytöstä yhdistettynä joutavana istuskeluun, kun toiset painaa hiki päässä töitä.

Vierailija
1337/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko vastaavia kirjoitti:

trafissa 800 tyhjän panttia. hirvee älämölö kun pitäisi vähentää? naapurin unto vainaalle on tullut 12v postia trafista nissanista 2 kertaa vuodessa. perikunta on ilmoittanut trafiin 4 kertaa että nissani on paalattu jo 14v sitten. mut ei mee jakeluun . tästä on tullut jo kaupallakin naurun aihe "unto vainaan nissani" aina tulee unto mieleen kun trafi 6kk välein lähettelee käyttö maksujaan. tarskohan siinä kioskissa päivittää tiedot ja tämän diki yhteiskunnan tiimoilta poistaa 400 turhaa asian tuntijaa.

Anna kuin arvaan: työllistät trafia kirjein ja puheluin ja avaudut kaikille palstoille viranomaisvihastasi mutta lukuisista saamistasi ohjeista huolimatta et vaan millään saa sitä autoa poistettua rekisteristä?

NAAPURIVAINAAN tai elävänkin naapurin auton poisto Trafista? Kerropa ohje, kuinka poistan!

Vierailija
1338/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Kaupan hävikki siirretään kuluttajahintoihn tavallaan toisella, eli on kyllä se on kaikilta pois.

Vierailija
1339/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että heikosti heikosti suomen kieltä osaavia otetaan oppilaitokseemme oppilaiksi. Miksi suomalaisten veronmaksajien kustannuksella koulutetaan ilmaiseksi ulkomaalaisia opiskelijoita, he saavat ilmaisen asuntolapaikan ja oppilaitoksella tarjotaan ilmainen aamupala ja lounas.

Suuri osa heistä on käytännössä nollakielisiä, jotka haluavat vain kotimaastaan pois keinolla millä hyvänsä. Välttämättä ala jota tulevat opiskelemaan ei oikeasti kiinnosta. Suurin osa heistä toki on motivoituneita ja ahkeria, yleensä nämä ovat aikuisia naisia.

Moni ammatillinen opettaja on tällä hetkellä erittäin turhautunut tilanteesta, koska opiskelijoiden kanssa ei ole yhteistä kieltä. Oppilaitoksen opetuskieli on suomi. Toki me opettajat voimme keskustella aiheesta luotettujen kollegoiden kesken, ei kuitenkaan voida asiasta puhua julkisesti eikä ylempien esimiesten kuullen.

Raha ratkaisee tässäkin, koulutuksen järjestäjän on saatava opiskelijoita, oppilaitos saa tuloja, opettajat töitä jne.

turhautunut ammatillinen opettaja

Vierailija
1340/3246 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojaat ovat niin raskaita kasvatettavia että niistä pitäisi saada jotain hyityslisiä. Poikien äiti ja opettaja. Yhteiskunta ei auta poikia murrosiän yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan