Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuudesta kärsivä ystäväni pyysi minua sijaissynnyttäjäksi

Vierailija
09.03.2014 |

Olen todella pahassa tilanteessa :(

Hyvä ystäväni on yrittänyt lasta miehensä kanssa jo kuusi vuotta, tuloksetta. Tässä välissä, noin kolme vuotta sitten, ystäväni pyysi minua synnyttämään heille lapsen. Ystäväni oli hyvin masentunut eikä hedelmöityshoidot toimineet. En tiedä miten lakiasiat tässä asiassa menevät, mutta ystäväni sanoi antavansa minulle joko miehensä spermaa tai sitten rakastelisin hänen miehensä kanssa. Tarjoutuivat myös maksamaan minulle korvauksia.

Kieltäydyin. Tiesin heti, etten pysty siihen. En halunnut synnyttää lasta edes itselleni pelon vuoksi. Kauan tätä asiaa vatvottiin ja ystäväni loukkaantui. Kai hän ymmärsi, etten vain kykene kantamaan toisen lasta sisälläni. Lapsihan olisi ollut minun, ystäväni ei puhunut mitään siitä, että hänen munasolunsa siirrettäisi minuun jne. Tilanne oli hyvin absurdi, mutta ystäväni oli hyvin masentunut.

Nyt kolme vuotta myöhemmin olen raskaana miehelleni. Vuosikaudet yhdessäeloa, kunnes pääsin yli peloistani ja suunnittelimme lasta. Nopeasti tärppäsi ja syysvauva on tulossa.

Ystäväni pisti minuun välit poikki. Haukkui ties millä nimillä, haukkui valehtelijaksi ja tekopyhäksi. En silloin halunnut synnyttää lasta heille pelkojen vuoksi, mutta nyt olen kuitenkin raskaana. Hän toivoi lapseni kuolemaa, keskenmenoa, kaikkea.

Nyt nämä potemani pelot kummittelevat mielessäni jälleen. Menetin hyvän ystäväni ja myös kyvyn nauttia raskaudestani. Olen niin hajalla kaikesta :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice try.

Vierailija
2/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaikuttaa kyllä aika uskomattomalta. Jos on tosi tarina, epäilen, että te molemma, sekä sinä että ystäväsi, ette oikein sovi äideiksi. Tasapainottomuus pomppaa silmille tässä viestissä useammalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ystävän. okei. Ja röllihän tämä, tai sitten vaan käsittämättömän tyhmiä ihmisiä...

Vierailija
4/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoahan tämä huutaa, mutta toisaalta on maailma sekopäitä pullollaan. Minä olisin tyytyväinen, että olisin päässyt skitsokaverista noinkin helpolla eroon...

Vierailija
5/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes vaivauduin avautumaan tänne asiasta...

Ap

Vierailija
6/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Suomessa?

Vierailija
7/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei ole ystäväsi, vain vieras ihminen, joka on sattunut tutustumaan sinuun. Et ole hänen elämästään ja onnellisuudesta vastuussa millään lailla. Elä siis omaa elämääsi ja unohda tuollaiset ihmiset kokonaan. Jos sieltä tulee vielä jotakin, on se uhkailua ja kiristystä, ei ystävyyttä. Pistä välit poikki kokonaan.

Vierailija
8/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vaativa ystävä sinulla. En kyllä itkisi tuollaisen perään. Olisin vain iloinen jos pääsen eroon.

Vierailija
9/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet ystäviä ala-asteelta lähtien. Olen sekaisin raskauden takia, väsynyt ja itkuinen.

Ap

Vierailija
10/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole ihan kohtuullista vaatia ystävältä synnyttämään lasta ja antamaan pois kaverille. Saa toki pyytää, mutta ei ole oikeutta loukkaantua, kun siihen ei halua ryhtyä. En itse missään tilanteessa suostuisi vastaavaan ja erityisesti vielä jos lapsi olisi myös biologisesti minun.

Vierailija
11/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanoitko sä sille mitä takaisin kun sanoi että toivoo vauvasi kuolemaa?

Vierailija
12/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä ihminen ei pyydän toista lapsetonta toimimaan sijaissynnyttäjänä varsinkin, jos tuo lapsi olisi synnyttäjän biologinen lapsi.

Monen lapsen synnyttäjä osaisi ehkä toimia sijaisena, mutta synnyttämätön ei osaa varautua siihen, että kuinka lapsi ja äiti saavat yhteyden jo raskausaikana.

Vierailija
13/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastelisin miehensä kanssa" :D :D Voi ei...

Vierailija
14/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:48"]

Miksi edes vaivauduin avautumaan tänne asiasta...

Ap

[/quote]

Niin, meni hukkaan tuntien työ kun mietit ja pähkäilit ja rustasit. Eikä siltikään uponnut vaativaan yleisöön.

Vierailija
15/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan täällä olla jo vähän pilalle hemmoteltuja.

Vierailija
16/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:53"]

Olemme olleet ystäviä ala-asteelta lähtien. Olen sekaisin raskauden takia, väsynyt ja itkuinen.

Ap

[/quote] Vaikka olisit tuntenut hänet hiekkalaatikolta saakka, niin unohda. Tällä ystävälläsi on pakkomielle ja ties mitä muitakin vaikeita ongelmia, joten varmaan luonto on asian päättänyt nyt näin ja hän on jäänyt lapsettomaksi. Eiköhän tämä ollut paras ratkaisu kaikille. Sinulla ei ole osaa ja arpaa hänen ongelmille. Oletko jutellut miehesi kanssa asiasta? Oletko jutellut asiasta kenellekään oikealle ystävälle tai tutulle? En edes ajattelisi mitään tuollaista, ajatus on alunperin huono ja laitonkin Suomessa. Joten eiköhän miettimiset olleet siinä, nyt ja tästä eteenpäin.

Vierailija
17/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kieltäytynyt vedoten lakiin, Suomen lakihan ei salli sijaissynnyttäjän käyttöä. 

Vierailija
18/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mitään tällaista ei koskaan tapahtunut.

Vierailija
19/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voitte vähätellä ihmisen huolia noin rankasti :o Nuo haukut olivat ystäväni viimeiset sanat minulle

Ap

Vierailija
20/23 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keksisit vähän uskottavamman provon? Suomen lakihan ei sijaissynnyttäjän käyttöä salli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan