Töissä keksittiin, että jokainen ostaa lahjan
Jollekulle työkaverille. Onpas rasittavaa... pitää ostaa siis lahja joka sopii henkilölle joka on sinulle etukäteen arvottu...
Kommentit (44)
Mitä keksin ostaa esim. 30v. miehelle? Omalle miehellenikään en aina keksi lahjaa. Lahja on oltava joku 10e.
Meillä on sama juttu. Sanoin tosin että olen ateisti ja en vietä joulua tai osallistu tuollaisiin seremonioihin ja pomo ymmärsi hyvin. En siis osta tai saa lahjaa.
Toihan on kiva idea! Turha ottaa stressiä tommosesta, jotain kivaa pientä ostat ja joku ostaa sulle :)
Onko se sitten niin iso asia? Saahan itse päättää kuinka paljon aikaa ja energiaa tuohon laittaa. Kaupassa on muutamalla eurolla vaikka mitä mukavaa. Jouluarpa, lakukuulia, laatikko Fazerin suklaata, pyykkietikka, saippuaa.
Eihän tämä poikkea mitenkään ns. satunnaislahjoista. Riippu siitä mikä teillä on määritetty lahjan arvoksi, niin aina toimivia on suklaa/joulukarkit (voi antaa eteenpäin jos ei tykkää), erilaiset heijastin tuotteet/ ulkovaatteisiin kiinnitettävät led-valot jne.
Minä sanoin vain, että höpsistä nyt taas. Minä en lahjoa ostele, jättäkää nimeni pois, ja se siitä.
Onko se nyt niin vaikeaa käydä ostamassa kympin suklaarasia? Ei asiaan tarvitse sen enempää energiaa käyttää.
En suostu a. turhaan rahan tuhlaukseen, b. turhan krääsän ostamiseen, c. joulun juhlimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten niin iso asia? Saahan itse päättää kuinka paljon aikaa ja energiaa tuohon laittaa. Kaupassa on muutamalla eurolla vaikka mitä mukavaa. Jouluarpa, lakukuulia, laatikko Fazerin suklaata, pyykkietikka, saippuaa.
Pyykkietikkaa joululahjaksi? Täytyy olla vuosisadan surkein ehdotus 🙄
Ottaisin kaapista jonkun ylimääräisen tavaran, ja antaisin sen. Joku voi ilahtua Joel Hallikaisen cd:stä, itämaisesta keittokirjasta, käyttämättömäksi jääneistä käsipainoista, ylimääräisestä taskulampusta...
älkää väittäkö, ettei teillä ole kotona mitään turhaa. En ryhtyisi ostelemaan mitään random-tavaraa, kun niitä on jo valmiiksi muutenkin.
Ihan kiva ajatushan tuo on.
Eskarissa ymmärtäisin, en työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkietikkaa joululahjaksi? Täytyy olla vuosisadan surkein ehdotus 🙄
Siis mitä? Ihan hyvä se on. Itse saatiin joskus nuorenaparina säkki vessapaperia ja se oli loistava lahja. Toiset ei arvosta mitään jonninjoutavaa.
Onpa hapanta. Meilläkin on tuollainen tapa.
Minusta se on hauskaa!
Pääsääntöisesti tulee rojua, mitä ei tarvitse. Itse sain kerran nessupaketin ja karsean jääkaappimagneetin. Kateellisena katsoin vastapäätä istuvan likööripulloa.
Lakukissa kirjoitti:
Minusta se on hauskaa!
Mitä hapanta on siinä, että haluaa olla kuluttamatta ja ostamatta turhaan? Onko muukin ekologinen ja taloudellinen ajattelu sinusta hapanta? Ei, sehän on vain hauskaa tuhlata luonnonvaroja ja kannustaa turhaan kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti tulee rojua, mitä ei tarvitse. Itse sain kerran nessupaketin ja karsean jääkaappimagneetin. Kateellisena katsoin vastapäätä istuvan likööripulloa.
Tai eihän se lahja turha ollut. Nessut tuli käytettyä. 🤧
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Minusta se on hauskaa!
Mitä hapanta on siinä, että haluaa olla kuluttamatta ja ostamatta turhaan? Onko muukin ekologinen ja taloudellinen ajattelu sinusta hapanta? Ei, sehän on vain hauskaa tuhlata luonnonvaroja ja kannustaa turhaan kulutukseen.
Tämän vuoksi juuri ei ostetakaan mitään uutta, vaan valitaan sieltä omasta hyllystä se romaani, joka joutaa kiertoon.
Kai te tajuatte, että vaikka olisi sovittu, että "ostetaan" lahja, sitä ei ole pakko ottaa kirjaimellisesti?
No onpas typerää! Missä työpaikassa noin?