Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisittekö näinä aikoina uimahalliin?

Vierailija
13.11.2020 |

Mieli tekis mut korona pelottaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin kolmesti viikossa. Olen käynyt elokuun alusta saakka, kun halli aukesi kesätauon jälkeen. Toistaiseksi olen pysynyt hyvin terveenä. Siellä on todella vähän porukkaa.

Vierailija
22/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salossa voisi tienata, jos joku kastelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä. Vesi voi räiskyä kasvoilleni toisten uidessa. :(

Silloin kannattaa vaatia vahingonkorvausta kivusta, särystä ja henkisestä kärsimyksestä.

Vierailija
24/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Haluaisin jo käyttää kohta kaksivuotiasta lastani ensimmäistä kertaa uimahallissa, mutta en uskalla. No, kai sitä ehtii myöhemminkin.

Miksi et ole käyttänyt jo ennen koronaa? Itse olen vienyt jo 6 kk iässä lapset uimaan. Uimavaippojahan löytyy kyllä.

Vierailija
25/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumpassa käyn kerran viikossa. Hyvä, ettei kaikkea harrastustoimintaa ole lopetettu.

Vierailija
26/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut uimahalleissa käymisen koska minua on loukattu.

Vierailija
27/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lasten kanssa normaalisti.

Vierailija
28/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Haluaisin jo käyttää kohta kaksivuotiasta lastani ensimmäistä kertaa uimahallissa, mutta en uskalla. No, kai sitä ehtii myöhemminkin.

Miksi et ole käyttänyt jo ennen koronaa? Itse olen vienyt jo 6 kk iässä lapset uimaan. Uimavaippojahan löytyy kyllä.

Olisin tietysti voinut käyttää, mutta jäi useasta syystä käyttämättä. Meiltä lähes tunnin kävelymatka uimahalliin, niin tuntui että ihan pienen lapsen kanssa siinä olisi liikaa suunnittelemista. Kesällä poika sai kyllä polskutella järvessä todella paljon!

Vierailija
29/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Saloon ainakaan. Siellähän kastuu ja voi joutua vettä valuvana ja uimapuku päällä uinninvalvojan näkemäksi.

Vierailija
30/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske käsin vessanpöntön veteen, samasta syystä en koske uimahallin veteenkään.

Vierailija
31/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Ihmiset roiskii vettä naamalle. Tunnelma pilalla ja paha mieli.

Vierailija
32/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minään aikana ui vedessä missä sadat ihmiset liottavat joka päivä persvakojaan.

Vierailija
33/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä Helsingin uimahallit oli suljettuna 78 päivää. Muutoin käyn 3-4 kertaa viikossa. Käyn myös poreissa, kylmäaltaassa ja kuumassa saunassa. Miksi en kävisi?

Vierailija
34/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi tänään. Espoossa... Yhdessä Suomen pahimpien paikallisten epidemioiden pesäpaikassa.

Siellä sentään voi pestä itseään saippualla, altaan vesi on kloorattua ja sauna kenties nitistää mahdolliset virukset. Eikä ole yhtä pahaa tungosta kuin normaalisti.

Lisäksi minulla on verenpainelääkitys, joka suomalaisten lääkäreiden mukaan suojaa jopa riskiryhmäläisiä vakavalta taudilta tai jopa tartunnalta. Koska suomalaiset lääkärit sanovat niin, uskon lääkkeen tehoon vaikka täysin varma siitä ei voi olla.

En kuitenkaan uskaltaisi itse viedä lapsia nyt uimahalliin. Vuoden päästä tilanne voi olla jo normaalimpi ja sitten hallit turvallisia. Vaikka korona ei yleensä aiheuta vakavaa tautia lapsille, itse miettisin sitä miten erikoisia ominaisuuksia viruksella on jo havaittu ja saattaisiko se aiheuttaa lapsille myöhemmin ongelmia vaikka hormonitoiminnassa. En ottaisi riskiä lapsen tartunnasta minkään huvittelun vuoksi. Nyt on turvallisempaa ulkoilla ja liikkua luonnossa.

Vierailija
35/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasin uimalakin lisäks kumisen maskin naamalle. Iha turvallista.

Vierailija
36/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi muutenkaan. Olen nähnyt miltä altaan vesi näyttää kun se menee suodattimeen. Vettä ei koskaan vaihdeta eikä allasta pestä. 

Kerroppa lisää. Missä menetellään näin?

Yhdessäkään uimahallissa ei vaihdeta vettä koskaan. Allasta ei myöskään pestä kuin harvakselta reunoista. 

Kai niissä joskus kesäisin tehdään huoltotöitä l. vaihdetaan vesi ym.

Vierailija
37/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persvaot pestään ennen altaaseen menoa suihkussa.

Vierailija
38/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persvaot pestään ennen altaaseen menoa suihkussa.

Ihan itsekö valvot vieressä että niin tehdään?

Vierailija
39/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi luettuani ketjun "mitä olette uimahalissa nähneet" , tai jotain sinnepäin! En ikänä! Edes kun koronapandemia helpottaa.

Siellä virtsan ja pesemättömien alapääliemien seassa uiskentelu ei kiinnosta :-( Tuttu juttussa Eva Wahlsröm kehtasi kehua naiskenneelsa jossain kylpylässä, YÄK!

Vierailija
40/41 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

En kyllä mene enää muutenkaan. Nähnyt liikaa kuinka ihmiset ei oikeasti välitä hygieniastaan.