Mitkä mahikset saada Hki kaupungilta vaihtoasunto
Näillä spekseillä:
Meillä on nyt alle 80-neliöinen 4h ja keittiö,missä vain yksi wc,tosi pieni hissi eikä vaunuvarastoa(eteinen mallia pitkä ja kapea) ja meille tulossa neljäs lapsi. Haussa siis isompi neliö taikka 5h ja k.
Kommentit (10)
Hyvin huonot joo. Viisiöitä on todella vähän tarjolla, mitkään hissit ja vaunuvarastot eivät paina vaihdon tarvetta arvioitaessa yhtään. Meillä ei painaneet edes sosiaaliviraston kirjoittama lausunto siitä, että emme voi lasten kanssa asua sen huume- ja juoppoporukan ympäröimänä. Olimme hakeneet vaihtoa sitkeästi ja lopulta epätoivoissani hain apua sieltä, mutta eivät ottaneet huomioon. (Ja jos joku nyt juuttuu siihen, että miksi en lähtenyt yksityisille markkinoille etsimään, niin opiskelimme silloin eikä niihin ollut varaa.)
Käytännössä ainoa mahdollisuutenne on saada keskinäinen vaihto jonkun toisen kaupungin asunnossa asuvan kanssa.
Änkeän saman otsikon alle. Meillä on 60m2 kaksio pienkerrostalossa. Talo on rakennettu ysärin alussa ja on alkuperäiskunnossa, eli vähän kulahtanut. Kämppämme on kuitenkin ihan perussiisti, maalattu, ei-tupakoitu jne. Rappu on muuten hiljainen, mutta yksi juoppopariskunta täällä asuu. Heistä ei ole oikeastaan muuta haittaa kuin haju joskus rappukäytävässä. Vuokra noin 600e.
Mitä luulette suostuuko kukaan keskinäiseen vaihtoon, me kun haluaisimme vastaavan kokoiseen tai vähän isompaan, mutta uuteen. Vuokra saa olla pari sataa korkeampi... Voisiko tuo halpa vuokra olla kenellekään houkute luopua uudehkosta asunnosta?
Mä olen saanut aina vaihdettua nopeasti ja helposti. On ollut jopa valiinanvaraa, mistä sitten valkannut. Keskinäinen vaihto vaan, niin hyvin menee. Itse ihmetellyt välillä, että miksi joku halunnut huonompaan asuntooni muuttaa, mutta syinä voinut olla sukulaiset lähellä, tuttuja asuu jne.
Aion alkaa hakea kesällä meille vaihtokämppää. Nyt tosin suostun muuttamaan vain kahteen alueeseen, eli en odota vaihdon tapahtuvan heti kuukauden sisällä, kuin yleensä on käynyt.
Halvempi vuokra on monille ykkösenä syynä muuttoon.
Tsemppiä vaihtoon!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:04"]Mä olen saanut aina vaihdettua nopeasti ja helposti. On ollut jopa valiinanvaraa, mistä sitten valkannut. Keskinäinen vaihto vaan, niin hyvin menee. Itse ihmetellyt välillä, että miksi joku halunnut huonompaan asuntooni muuttaa, mutta syinä voinut olla sukulaiset lähellä, tuttuja asuu jne.
Aion alkaa hakea kesällä meille vaihtokämppää. Nyt tosin suostun muuttamaan vain kahteen alueeseen, eli en odota vaihdon tapahtuvan heti kuukauden sisällä, kuin yleensä on käynyt.
Halvempi vuokra on monille ykkösenä syynä muuttoon.
Tsemppiä vaihtoon!
[/quote]
Keskinäiset vaihdot on olleet kiellettyjä muutaman vuoden Helsingin kaupungin asunnoissa.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa toi stadin asuntojen vaihtokielto. Ainakin täällä itä-helsingissä suurin osa hoitaa vaihdot keskenään. Ainoa mitä vaaditaan on se isännöitsijän lausunto. Meidän isännöitsijän toimiston seinälläkin on paljon vaihtopyyntöjä jne.
Mistä olet saanut noin virheellistä tietoa?
Olen niin kateellinen teille kaikille, jotka olette saaneet kaupungilta asunnon. Itsehän joudun pienistä tuloista maksamaan pienestä yksiöstäni enemmän, mitä kaupungilla maksaisi kaksio tai jopa kolmio. Vituttaa kyllä, että mahdollisuudetkin päästä kaupungin asuntoon on käytännössä nolla niin kauan, kun olen sinkku (niitä pieniä asuntoja on niiin vähän ja valtaosa hakijoista haluaa nimenomaan niitä, kun ovat samassa tilanteessa kuin mä) ja lapseton. Mitä siitä, että rahallisesti tulisin toimeen luultavasti paljon paremmin, jos perheessä olisi useampi tienaaja ja asuminenkin voitaisiin jakaa useammn hengen kesken.
Mä taas olisinniin onnellinen,jos voisin muuttaa pois kaupunginasunnosta.Mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista.