Minkä ikäisen lapsen voi olettaan pitävän silmälaseista huolen eikä rikkovan niitä tai unohtavan johonkin?
"Mie otin ne pois ku pelattiin Juuson kanssa palloa, ne jäi varmaan sinne kivelle"
"Mie hypin sohvalla ja sit mie tipuin ja sit ne hajos".
Poika 11v. Sai lasit 8vuotiaana ja ja tuntuu, että ne ovat koko ajan rikki ellei sitten hukkaa niitä!
Kommentit (8)
Yksivuotiaskin voi saada silmälasit.
Itseltäni hoitui 5v lähtien. Muutaman kerran lasilinssi putosi ruuvin auettua ja linssi sekä ruuvi etsittiin saman tien. Yksiäkään laseja en hajottanut.
On todella ihmiskohtaista. Jotkut ovat aikuisenakin sellaisia että unohtavat tavaroita sinne tänne, eikä asialle välttämättä voi mitään. Voit yrittää opettaa että aina lähtiessä esimerkiksi koulusta, kaverilta, leikkipaikalta jne, lausuisi päässään jonkun: "Lasit, puhelin, avaimet" niin asiasta tulisi sellainen rutiini. Eri asia tietysti jos haluaa vaan laseista eroon, ehkä silloin voisitte katsoa pojalle mieleisemmät lasit.
Taaperosta saakka meillä oli karsastuksen vuoksi, eikä mitään ongelmaa, kunnes teininä ei hetkeen halunnut käyttää.
Poika sai lasit 11-vuotiaana. Nyt on 13-v. tokat lasit voimakkuuksien muuttumisen takia, eikä laseja koskaan mennyt rikki.
Ei maksettu niihin edes mitään lasiturvia tai muita. Onneksi.
Itse sain aikoinani 11-vuotiaana. Oma lapsi sai 8-vuotiaana. Kummallakin pysyi lasit ehjinä.
Itse olin 3-vuotias saadessani ensimmäiset lasit. En unohtanut niitä mihinkää, enkä ole vieläkään 30-vuotiaana saanut yksiäkään laseja rikki.
Sanoisin että kouluikäisen. Onko lapsi yhtä huoleton muunkin omaisuuden kanssa? Jos ei, niin herää epäilys haluaako vain päästä laseista eroon, pitää niitä noloina tms.
Tietysti liikkuva lapsi ja silmälasit ovat aina hankala yhdistelmä, eikä tilanne helpotu ennen kuin on tarpeeksi vanha käyttämään piilolinssejä.