Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi työ on epämiellyttävämpää ja raskaampaa, lähihoitajan vai hoiva-avustajan?

Vierailija
13.11.2020 |

Olisi molemmat koulutukset työkkärillä haussa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes sama työnkuva. Hoiva-avustaja ei osallistu lääkehoitoon. Lähärillä parempi palkka.

Vierailija
2/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähihoitaja, ollut 15 vuotta. Ikinä en ole tehny samaa työtä hoiva-avustajan kanssa enkä edes työskennellyt paikoissa missä on hoiva-avustajia.

En siis ammatin edustajana ymmärrä kysymyksen logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja, ollut 15 vuotta. Ikinä en ole tehny samaa työtä hoiva-avustajan kanssa enkä edes työskennellyt paikoissa missä on hoiva-avustajia.

Mitä hoiva-avustajat sit tekevät? Tähän ei tunnu saavan mitään vastausta mistään.

Vierailija
4/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoiva-avustajat sit tekevät? Tähän ei tunnu saavan mitään vastausta mistään.

Asiakkaiden perushoitoa: vaipanvaihtoa, kylvetystä, auttavat pukeutumaan, auttavat ruokailussa, jos ihminen ei kykene itse syömään. Hoiva-avustajat myös siivoavat, hoitavat keittiöhommia, tiskejä, pyykkejä.  Valtaosa lähihoitajista tekee myös näitä "sivuhommia", vaikka tästä yritetään kovasti vääntää, ettei hoitajien tarvitse pääasiassa hoitaa noita, mutta työnantajat kyllä pyrkivät sysäämään kaikki hommat lähihoitajille ja hoiva-avustajille. 

Esimerkiksi attendo on kovasti tykästynyt värväämään hoiva-avustajia, koska haluavat säästää tietysti maksamalla pienempää palkkaa. 

Vierailija
5/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushoitaja = pershoitaja = pyyhkii työkseen ihmisten pérseitä.

Vierailija
6/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa paikoissa olet ollut töissä?

Lähinnä ykkönen kai tarkoitti vanhustenhoitoa.

Vierailija
7/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi. Saat enemmän työllistymismahdollisuuksia, voit olla töissä esim. päiväkodissa, terveyskeskuksessa, ajanvarauksessa tms. Hoiva-avustajalla ei ole muita mahdollisuuksia kuin kaikista raskain perustyö vanhainkodeissa.

Vierailija
8/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse makaat avuttomana sairaalassa toivottavasti arvostat näitä perseenpyyhkijöitä ihan uudella tavalla.

Vierailija
9/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitotyöstä pitää lietsoa ajatusta, että se on niin raskasta ja ikävää? Ja lähihoitajia suorastaan vähätellään ja puhutaan kuin jostain epäonnistuneesta. "Se on joku lähäri." "Hoitaja pyyhkii pyllyjä" Suomessa pitäisi arvostaa hoitajia ja se lähtee siitä, miten ihan jokainen puhuu heistä. 

Vierailija
10/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, itse olen lähihoitaja ja töissä ambulanssissa. Olen ollut myös lääkärin toimenpideavustajana ehkäisyneuvolassa ja hoitajana kirurgisessa sairaalassa.

T. 7

Vierailija
11/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että sun persettä ei jouduta koskaan pyyhkimään.Yritä pysyä terveenä loppuelämäsi.

Vierailija
12/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana mahdollisuuksia työllistyä ja erikoistua vaikka mihin. Lasten ja nuorten hoitoon, vammaisten ja vanhusten hoitoon, jalkahoitajaksi, hammashoitajaksi, kouluavustajaksi, mielenterveys ja päihdetyöhön, vastaanottotyöhön jne.. Työnkuva on laaja ja monipuolinen ja töitä on paljon tarjolla. Itsellä myös 15 vuotta takana ja monenlaista työtä on kyseisellä nimikkeellä tullut tehtyä.

Vierailija
13/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kumpikaan epämiellyttävää, eikä raskasta. Väärällä alalla on, jos on sitä mieltä.

Vierailija
14/14 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja= kouluttamaton työntekijä joka tekee avustavia töitä. Voi siis olla periaatteessa kuka tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi